اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

اشرف غنی فرمان آزادی برخی زندانیان پاکستانی را صادر کرد

رییس‌جمهور افغانستان با هدف حسن‌نیت و تحکیم روابط دوستانه با جمهوری اسلامی پاکستان، فرمان آزادی برخی زندانیان پاکستانی را صادر کرد.

اشرف غنی فرمان آزادی برخی زندانیان پاکستانی را صادر کرد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «اشرف غنی»، رییس جمهور افغانستان فرمان عفو مجازات و آزادی برخی از زندانیان پاکستانی را که به «حکم قطعی و نهایی دادگاه» در افغانستان محکوم به مجازات شده‌اند، صادر کرد.

در متن فرمان ریاست جمهوری افغانستان، دلیل این اقدام نشان دادن «حسن‌نیت و تحکیم روابط دوستانه با جمهوری اسلامی پاکستان» عنوان شده است.

این فرمان چهار ماده دارد. در ماده اول آمده است که آن شمار از زندانیان پاکستانی که مدت حبس‌ آنها یک ماه باقی‌مانده باشند، مجازات آن‌ها عفو و از زندان آزاد شوند.

ماده دوم، جزای نقدی زندانیان پاکستانی که شرایط ماده اول این فرمان را داشته باشند و یا مدت حبسشان را سپری کرده و پولی برای پرداخت نداشته باشند، مورد عفو قرار داده است.

در ماده سوم فرمان اشرف غنی، مسوولیت اجرای فرمان عفو مجازات زندانیان پاکستانی به کمیسیونی که فرمان عفو مجازات «محجوزین و محبوسین» را به مناسبت عید قربان اجرا کرد، سپرده شده است.

در ماده چهار فرمان ریاست جمهوری زمان انفاذ این فرمان سی‌ام آبان ماه ذکر شده است.

فرمان ریاست جمهوری افغانستان در بیست‌وهشتم ماه آبان یک روز پیش از سفر عمران‌ خان، نخست‌وزیر این کشور به کابل امضا شده است.

عمران خان در بیست‌ونهم آبان طی سفر یک روزه به کابل آمد. سفر او به کابل با هدف تقویت روابط دوجانبه، گفت‌وگوی روی روند صلح افغانستان، تجارت و روابط اقتصادی دو کشور انجام شده بود. این نخستین سفر او به افغانستان بود.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول