اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

هنرمند بسیجی «متعهد، متخصص و انقلابی» است/ اجرای برنامه‌ها بعد از کنترل کرونا

رئیس انجمن خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان، «تعهد، تخصص و انقلابی‌بودن» را سه ویژگی بارز هنرمند بسیجی دانست و گفت: هنر هنرمندان دینی، انقلابی و بسیجی نشأت گرفته از مکتب علوی و مکتب حسینی است.

هنرمند بسیجی «متعهد، متخصص و انقلابی» است/ اجرای برنامه‌ها بعد از کنترل کرونا

داود نیکنام رئیس انجمن خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان کشور درباره جایگاه هنرمندان بسیجی در هنر معاصر به خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس گفت: یکی از حوزه‌های بسیار مهم در هر جامعه فرهنگ و هنر است و در این وادی نقش ادیبان، شعرا و کلیه هنرمندان نقش بسیار مهمی در رشد هنر و فرهنگ دینی است.

او ادامه داد: هنر هنرمندان دینی، انقلابی و بسیجی نشأت‌گرفته از مکتب علوی و مکتب حسینی است، معتقدم هنرمند متعهد باید تولیدکننده افکار و اندیشه متعالی باشد و در مسیر ترویج و تکثیر تفکرات انقلابی جامعه را  سیراب کند تا در مقابل شبیخون فرهنگی دشمن مصون باشیم.

رئیس انجمن خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: حضور پر رنگ انسان‌های متعهد و متخصص هنری در جامعه عزیزمان ایران الزامی است و این هنرمندان رسالت سنگینی بر عهده دارند؛ نیاز جامعه است که این عزیزان دست به کار شوند تا آموزه‌های ارزشمند دینی، انقلابی و انسانی را در جامعه تکثیر کنند.

خوشنویس کتیبه ضریح امام‌حسین(ع)  تاکید کرد: هنر زیباترین، سریع‌ترین، تاثیرگذارترین و با نفوذترین وسیله انتقال مفاهیم انسانی و اسلامی است و بر پایه همین است که انسان را به سعادت می‌رساند.

* عملیاتی‌شدن برنامه‌ها بعد از کنترل کرونا

رئیس انجمن خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان کشور همچنین درباره برنامه‌های انجمن گفت: متأسفانه به دلیل شرایط کرونایی که در کل جهان وجود دارد، ما آن طور که باید و شاید نتوانستیم در این چند ماه گذشته برنامه‌های مدون و دقیقی داشته باشیم که از این بابت متأسفیم، ان‌شاءالله با خداحافظی ویروس منحوس کرونا در جهان، برخی از برنامه‌هایمان را عملیاتی خواهیم کرد و از این بابت امیدواریم خدای مهربان رحمت خودش را بر همه بندگانش بفرستد.

 

 

نیکنام در مورد ویژگی‌های هنرمند بسیجی تصریح کرد: معتقدم هنرمند بسیجی باید دارای سه ویژگی «تعهد، تخصص و انقلابی‌بودن» باشد، در اینصورت است که می‌تواند گام های بلند و مثمر ثمری را در مسیر اعتلای فرهنگ و هنر سرزمین عزیزمان ایران اسلامی بردارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پرداختن به موضوعات مهم در عرصه فرهنگ و هنر، آموزش تخصصی و مستمر هنر برای علاقه مندان رشته های مختلف هنری و تربیت و پرورش استعداد های درخشان هنری در جهت به نمایش گذاشتن ارزش های اسلامی و انقلابی می‌تواند از ویژگی‌های یک هنرمند بسیجی و انقلابی باشد که سازمان بسیج هنرمندان کشور در این زمینه مسئولیت خطیر و سنگینی دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول