اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تعلل 2.5 ماهه گمرک در ابلاغ حکم قضایی 420 کانتینر لوازم خانگی

نماینده خمین در مجلس از اینکه گمرک در ابلاغ حکم قضایی 420 کانتینر لوازم خانگی تعلل 2.5ماهه داشته است انتقاد کرد.

تعلل 2.5 ماهه گمرک در ابلاغ حکم قضایی 420 کانتینر لوازم خانگی

علیرضا نظری نماینده خمین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به رسوب 420 کانتینر لوازم خانگی اظهار داشت: چرا وقتی آرای دیوان عدالت اداری که 15 شهریور سال جاری درباره ترخیص 420 کانتینر لوازم خانگی به گمرک و وزارت اقتصاد ابلاغ شده، 2.5 ماه زمان برده است که این رأی به گمرک اجرایی اعلام شود.

وی افزود: پس از تذکر و سؤال نمایندگان مجلس و پیگیری رسانه ها در این باره، گویا مسئولین و متولیان وزارت اقتصاد و گمرک تازه یادشان آمده چه اتفاقی رخ داده است و گمرک حتی با فرافکنی اعلام می‌کند که ما موضوع کانتینرهای لوازم خانگی را ابلاغ کرده‌ایم و باید کالا به مبدأ اصلی بازگردد و حق ورود به کشور را ندارد، فارغ از اقدام گمرک در جلوگیری وروداین 420 کانتنر  لوازم خانگی، باید پاسخ دهند که در آن دستگاه با این همه سیستم و سامانه چگونه ابلاغ اینقدر زمان برده است.

نماینده خمین در مجلس گفت: سؤال اساسی آن است که در 2.5 ماهه اخیر آیا هیچ مدیری در گمرک نبوده که ابلاغ رأی قضایی به گمرکِ اجرایی را اعلام کند؟ به نظر می‌رسد مدیران متولی در گمرک و وزارت اقتصاد بعد از ورود مجلس تازه از خواب بیدار شده‌اند.

نظری خاطرنشان کرد: این نگرانی وجود دارد که مدیران اهمال‌کننده در گمرک برای پاسخگویی مدنظر قرار نگیرند و مقصر تمامی وقایع را یک کارمند عنوان کنند و بخواهند قضیه را فیصله دهند.

وی تصریح کرد: ابهاماتی هم وجود دارد که چگونه  این حجم از کالای گروه 4 توانسته در شرایط فعلی کشور تامین ارز کند و از طرف دیگر طبق قوانین و مقررات جاری کشور نیز در بنادر پس از طی زمان مقرر، وظیفه پیگیری روند متروکه شدن کالاهای موجود را داشته‌اند.

نظری در پایان گفت: متاسفانه در کشور شاهد هستیم هر دستگاهی سعی در شانه خالی کردن از مسئولیت خود دارد وزارت صمت، گمرکات ، بانک مرکزی و این روند برای نمایندگان مجلس قابل پذیرش نیست؛ قطعا  نمایندگان مجلس موضوع 420 کانیتنر لوازم خانگی آلمانی را پیگیری کرده و کوتاه نخواهند آمد.

انتهای پیام‎/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول