اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

فروش 205 هزار میلیارد تومان اوراق سلف نفتی در بودجه 1400 فاجعه و تحویل زمین سوخته به دولت آینده است

نماینده تهران در مجلس گفت: اخباری از بودجه سال 1400 شنیده می‌شود مبنی بر اینکه قرار است دولت در سال آتی 205 هزار میلیارد تومان اوراق سلف نفتی بفروشد که معنایش فاجعه و تحویل زمین سوخته به دولت بعدی است.

فروش 205 هزار میلیارد تومان اوراق سلف نفتی در بودجه 1400 فاجعه و تحویل زمین سوخته به دولت آینده است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 5 آذر) در جلسه علنی مجلس و تذکر ماده 75 قانون آئین نامه داخلی مجلس اظهار داشت: من از کار کمیته اصلاح ساختار بودجه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برای اصلاح ساختار بودجه و جلسات متعدد و زحماتی که کشیده‌اند تشکر می‌کنم اما این را باید بدانیم که نباید آزاداندیشی و نظر دادن را از نمایندگان مجلس بگیریم و به همین دلیل باید به همگان اجازه دهیم که نمایندگان فرصت اظهار نظر داشته باشند.

وی افزود: برداشت دستگاه‌های اجرایی از مصوبات ما ملاک عمل است و در صورتی که این برداشت اشتباه باشد می‌تواند برای کشور مشکلاتی را ایجاد کند.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: ما در بودجه با شرایطی مواجه هستیم که شنیده‌ام 205 هزار میلیارد تومان دولت بنا دارد اوراق سلف نفتی بفروشد که معنایش یعنی فاجعه و تحویل زمین سوخته به دولت بعدی.

نادران گفت: دولت و مجلس باید درباره اصول بودجه سال آینده با یکدیگر نشست داشته و کلیات آن را بررسی کنیم.

وی گفت:‌ نباید اینگونه باشد که که اموال  آیندگان را با فروش اوراق بفروشیم و روی مسائل اساسی کار نکنیم.

وی تصریح کرد: باید دولت و مجلس و کمیسیون برنامه و بودجه خلاصه هزینه و منابع و درآمدهای بودجه سال آینده را به صورت مشترک بررسی کنند.

نماینده تهران در مجلس گفت: نباید طوری شود که لایحه بودجه به مجلس بیاید و کمیسیون تلفیق به دلیل اشکالات فراوان کلیات بودجه را رد کند این در حالی است که در سال گذشته وقتی بودجه به سران قوا رفت محرمانه شد و امکان بررسی و ارائه پیشنهادات گرفته شد و در نهایت مشکلات اقتصادی فعلی ایجاد شد به همین دلیل از کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌خواهم در جلسات متعدد با دولت  جزئیات بودجه را به صورت مشترک با یکدیگر بررسی کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول