اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مصوبه کمیسیون قضایی درباره نحوه ثبت اختراعات صنعتی

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: با مصوبه کمیسیون قضایی مخترعین در حوزه صنعتی باید اختراع خود را در مرکز ثبت اختراعات به ثبت برسانند و پس از انجام بررسی‌ها در صورتی که نوآوری در حوزه مورد نظر صورت گرفته باشد اختراع به نام شخص درخواست‌دهنده به ثبت می‌رسد.

مصوبه کمیسیون قضایی درباره نحوه ثبت اختراعات صنعتی

حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،  با اشاره به نشست امروز کمیسیون قضایی مجلس گفت: در جلسه امروز 20 ماده از طرح حمایت از مالکیت صنعتی مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

وی افزود: در این 20 ماده موضوع تعاریف اصلاحات و مفاهیم و مواردی از این دست مطرح شده بود که مورد تصویب واقع شد.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: علاوه بر این، در این 20 ماده نحوه ثبت اختراعات مطرح شده است و کار به این صورت است که کسی که می‌خواهد اختراعش را به ثبت برساند باید اظهارنامه را پر کرده و به مرکز ثبت اختراعات تقدیم کند.

نوروزی خاطرنشان کرد:‌پس از ارائه درخواست مرکز ثبت اختراعات موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهد و چنانچه پیش از این اختراع دیگری در آن زمینه به ثبت نرسیده بود و این کار یک نوآوری محسوب می‌شد اختراع را به نام شخص درخواست‌دهنده به ثبت می‌رساند.

وی افزود: طرح حمایت از مالکیت صنعتی مشتمل بر 154 ماده است که تا کنون 20 ماده آن مورد بررسی و تصویب قرار گرفته و مسائل حمایتی از این بخش در مواد بعدی طرح مطرح شده که در کمیسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول