اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رهبر اخوان المسلمین یمن با ترک عربستان در ترکیه اقامت گزید

رسانه‌های یمنی اعلام کردند که رهبر جماعت اخوان المسلمین یمن و شماری دیگر از مقامات ارشد حزب سلفی «الاصلاح» وابسته به اخوان المسلمین که تا پیش از این مورد حمایت سعودی‌ها قرار داشتند، ریاض را به مقصد ترکیه یا قطر ترک کردند.

رهبر اخوان المسلمین یمن با ترک عربستان در ترکیه اقامت گزید

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های یمنی اعلام کردند که «عبدالمجید الزندانی» رهبر جنبش سلفی الاصلاح یمن (شاخه اخوان المسلمین) که در عربستان به سر می‌برد، در پی قرار گرفتن نام اخوان‌المسلمین در لیست گروه‌های تروریستی عربستان سعودی، از یمن به ترکیه رفت.

پایگاه خبری «المشهد الیمنی» به نقل از منابع نزدیک به این رهبر اخوان المسلمین یمن آورده است که او سه روز پیش عربستان را به مقصد ترکیه ترک کرد.

«محمد الصغیر» مشاور وزیر اوقاف دوران ریاست جمهوری «محمد مرسی» در مصر و از رهبران جماعت اخوان المسلمین،  نیز در حساب کاربری خود در توییتر با تایید این خبر گفت: «عبدالمجید الزندانی پس از رنج طولانی توانست عربستان را ترک کرده و به لطف الهی خود را به ترکیه برساند.»

پایگاه خبری «الایام» یمن نیز نوشت:« این مسئول سابق مصری که در آنکارا به سر می‌برد، دلیلی برای اینکه الزندانی عربستان را ترک کرده است، بیان نکرد؛ اما اطلاعات موجود حاکی است که به دنبال اینکه هیئت علمای ارشد در عربستان سعودی جماعت اخوان المسلمین را یک گروه تروریستی توصیف کرد که دنباله‌رو اهداف حزبی و مغایر با آموزه‌های دینی است، ریاض را ترک کرد.»

منابع سیاسی یمن در ریاض هم به الایام گفتند:« شماری از رهبران ازشد حزب الاصلاح که از پنج سال پیش در ریاض اقامت داشتند، طی روزهای گذشته ریاض را ترک کرده و برخی عازم دوحه شدند و برخی هم به آنکارا رفتند.»

در همین حال روزنامه الایام آورده است که رهبران حزب الاصلاح طی روزهای اخیر از ارائه هر گونه توضیحی درباره خبر خروج الزندانی و دیگر رهبران این حزب از ریاض خودداری کردند.

این در حالی است که اغلب رهبران حزب الاصلاح از زمان تشکیل دولت نجات ملی یمن در صنعاء و به دنبال آن، آغاز تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به یمن در سپتامبر ۲۰۱۴ یمن به ریاض گریختند و زیر چتر حمایتی عربستان سعودی قرار داشتند.

هیأت علمای عربستان سعودی هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای اخوان‌المسلمین را گروهی تروریستی خواند و «عبدالعزیز بن عبدالله آل شیخ» مفتی اعظم این کشور نیز هفته جاری بار دیگر اعلام کرد، اخوان‌المسلمین تروریستی است و هیچ ارتباطی با اسلام ندارد.

برخی رسانه‌های یمنی اعلام کردند، ائتلاف سعودی پس از تروریستی خواندن «اخوان‌المسلمین» در تلاش است با سناریویی حزب الاصلاح یمن را  پس از سال‌ها همکاری دوجانبه در جنگ، اکنون کنار بزند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول