اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

۲۹ هزار و ۶۹۶ هکتار از اراضی ایلام رفع تداخل شد

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: 29 ‌هزار و 696 هکتار از اراضی کشاورزی در استان ایلام رفع تداخل شد.

۲۹ هزار و ۶۹۶ هکتار از اراضی ایلام رفع تداخل شد

یاسین علی‌حسینی مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با اشاره به برگزاری جلسات کارگروه شهرستان و کمیسیون استانی رفع تداخلات اظهار کرد: تاکنون 26 پلاک به مساحت 56 هزار و 591 هکتار از اراضی ملی در استان ایلام مورد بازبینی قرار گرفته که 29 هزار و 696 هکتار به بخش کشاورزی این استان بازگشت.

وی افزود: این مهم با هدف کاهش دعاوی حقوقی بهره‌برداران و همچنین رفع موانع تولید در بخش کشاورزی در اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید انجام می‌شود.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: این در حالی است که تعداد کل پلاک‌ها در سطح استان 520 پلاک که 269 پلاک آن دارای تداخل بوده است

وی ادامه داد: این مهم با برگزاری جلسات مستمر در مدت چهار سال و بازدید میدانی اعضای کارگروه و کمیسیون اراضی مطالعه و تفسیر عکس‌های هوایی انجام شده است.

علی‌حسینی خاطرنشان کرد: امیدواریم با ادامه این روند در آینده نه‌چندان دور تمامی اراضی کشاورزی استان ایلام تثبیت‌شده و اسناد کاداستری اراضی برای بهره‌برداران این بخش صادر شود.

وی به هدف قانون رفع تداخل اشاره کرد و افزود: هدف از تصویب قانون رفع تداخلات، رسیدگی به مشکلات ارباب رجوع، احقاق حقوق متقابل مردم و دولت، رفع مشکل ناشی از اجرای قوانین و مقررات موازی از جمله اجرای مقررات ماده 56 قانون حفاظت و بهره وری از جنگل‌ها و مراتع کشور است.

علی‌حسینی گفت: از جمله اهداف اصلی رفع تداخلات رفع اختلاف کشاورزان با دولت به منظور ارتقای سطح ضریب اطمینان تولید محصولات کشاورزی، سند دارکردن اراضی کشاورزی، ارتقا سطح نظارت و هماهنگی بهره وری، تسهیل و تسریع در فرایند انجام کار و ارتقا سطح رضایت مندی مردم است.

وی ادامه داد: در راستای کاداستر اراضی رفع تداخل شده 3 پلاک در حوزه شهرستان دهلران، دو پلاک در حوزه شهرستان سیروان و قرارداد 22 هزار هکتار با شرکت مشاور منعقد شده که در حال انجام است و پس از تایید توسط مدیرکل نظارت سازمان نقشه برداری کشور مقدمات صدور سند کاداستر برای بهره برداران و کشاورزان فراهم خواهد شد. 

علی‌حسینی تصریح کرد: در حوزه شهرستان دره‌شهر 2 پلاک چمژاب  و ارمو  به عنوان پایلوت کاداستر اراضی کشاورزی با مهندسین مشاور در سال 94 قرارداد منعقد شد که پس از طی مراحل و فرایند آن نهایتا در تاریخ 19/8/99 نقشه کاداستر روستاهای مذکور توسط سازمان نقشه برداری کشور تایید و ابلاغ شده است .

وی ادامه داد: در راستای تفاهم نامه مورخ 17/1/99 در بین سازمان ثبت، اسناد و املاک کشور و وزارت جهاد کشاورزی مقدمات صدور سند بهره برداران و کشاورزان از طریق ثبت اسناد و جهاد کشاورزی شهرستان دره شهر انجام شده است که ان‌شالله در ماه‌های آتی سال  جاری شاهد صدور سند ششدانگ و تک برگی برای کشاورزان صادر خواهد شد.

انتهای پیام/ 970877

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول