اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

یک روز با گشت نظارت بر محدودیت‌های کرونایی در تهران

صبح امروز گشت نظارت بر محدودیت‌های کرونایی در تهران با بازرسی برخی واحدهای صنفی تهران اقدام به برخورد و پلمب واحدهای صنفی متخلف کرد. در این بازرسی 8 واحد تذکر دریافت کردند و 3 واحد متخلف پلمب شدند.

یک روز با گشت نظارت بر محدودیت‌های کرونایی در تهران

خبرگزاری فارس - تهران:‌ گشت مشترک نظارت بر محدودیت‌های دوهفته‌ای کرونایی تهران، صبح امروز با مشارکت نمایندگان فرمانداری تهران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اصناف و پلیس اماکن در محله یوسف‌آباد انجام شد.

در این گشت نظارتی یک کافی‌شاپ واقع در خیابان یوسف‌آباد، اولین واحدی بود که به علت باز بودن و عرضه شیرینی و نوشیدنی مورد بازرسی قرار گرفت. این واحد صنفی که ادعا می‌کرد تنها فروش بیرون‌بر دارد، با تذکر جدی مسئولان گشت مواجه شد و کتباً تعهد به بستن مغازه داد.

ایمان قربانی نماینده فرماندار تهران، درباره ادعای این کافی‌شاپ درخصوص مجاز بودن فعالیت بیرون‌بر کافی‌شاپ‌ها، اظهار کرد: فعالیت بیرون‌بر تنها برای رستوران‌ها و تهیه غذاها مجاز است و کافی‌شاپ‌ها مطلقاً باید تعطیل باشند و در حال حاضر نیز این واحد صنفی کتباً متعهد شد که در تمام طول محدودیت دوهفته‌ای تهران، مغازه خود را ببندد که اگر خلاف آن عمل کند، پلمب خواهد شد.

در ادامه، مسئولان گشت نظارت با مشاهده یک گل‌فروشی نیمه‌باز به فروشنده واحد صنفی تذکر دادند که وی اظهار کرد، مجبور است برای آب دادن و رسیدگی به گل‌ها گهگاه به مغازه مراجعه کند. با این حال این واحد صنفی نیز با تذکر جدی نماینده فرماندار اقدام به بستن مغازه خود کرد و تعهد داد که دیگر اقدام به باز کردن آن نکند.

 

یک واحد صنفی عرضه‌کننده ترشی‌جات و سبزیجات در خیابان یوسف آباد؛ سوژه بعدی بررسی گشت نظارت بود که متأسفانه کاملاً باز بود و حتی چند مشتری در آن مشغول خرید بودند. به علاوه بسیاری از محصولات این فروشگاه به صورت فله و حتی بدون داشتن روکشی نایلونی عرضه می‌شد.

در این بررسی مشخص شد که علاوه بر نقض محدودیت‌های کرونایی توسط این واحد صنفی، واحد مذکور مجوزهای لازم برای فعالیت را ندارد و همچنین در بررسی‌های ناظرین بهداشتی تخلفاتی در خصوص نحوه نگه‌داری و تولید آبلیمو و سبزیجات مشاهده شد که ضمیمه پرونده شد. 

 

با این حال این واحد صنفی نیز تنها با تذکر مسئولان گشت نظارت و دادن تعهد کتبی، اقدام به بستن مغازه خود کرد.

وحید معینیان، بازرس اصناف در خصوص این واحد صنفی، گفت: متاسفانه این واحد صنفی علاوه بر نقض مقررات دوهفته‌ای کنترل کرونا در تهران، هیچ یک از مجوزهای لازم برای فعالیت را ندارد و هیچ سندی نیز دال بر ادعایشان مبنی بر در دست اقدام بودن مجوزات لازم، در دست نیست.

نماینده فرماندار نیز در این بررسی با تأکید بر اینکه این فروشگاه بنابر مقررات کنترل کرونا در تهران نباید فعالیت کند، گفت: تنها فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها، میوه‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های عرضه‌کننده محصولات اساسی و واحدهای صنفی ارائه‌کننده خدمات تعمیری، آن هم تنها تا ساعت ۶ می‌توانند باز باشند.

 

مورد بررسی بعدی یک بنگاه املاک در خیابان یوسف آباد بود که علی‌رغم نصب اعلامیه‌ای مبنی بر تعطیلی واحد صنفی به مدت دوهفته به علت محدودیت‌های کرونایی، به صورت کامل اقدام به فعالیت می‌کرد.

مسئولان این واحد صنفی برخورد تندی با مسئولان گشت داشتند که در نهایت منجر به ضبط جواز کسب و احضار مسئولان واحد صنفی به فرمانداری شد.

یک بنگاه املاک دیگر، سوژه بعدی بازرسی گشت مشترک بود که به علت فعالیت غیرمجاز علی‌رغم اصرارهای مالک بنگاه توسط مأمور اماکن پلمب شد. در این واحد صنفی حدود ۴ نفر فعالیت می‌کردند.

قربانی نماینده فرماندار درخصوص فعالیت بنگاه‌های املاک در ایام محدودیت دوهفته‌ای تهران، گفت: بنگاه‌های املاک جزء شغل‌های ضروری نیستند و باید در این مدت بسته باشند و در صورت مشاهده باز بودن حتماً اقدام به برخورد و پلمب آن‌ها خواهیم کرد.

در ادامه بنابر گزارشات از فعالیت واحدهای صنفی مجتمع «آ اس پ» گشت مشترک نظارت، این مجتمع تجاری را مورد بررسی قرار دادند که طی این بررسی یک واحد صنفی کافی‌شاپ و یک آرایشگاه زنانه که باز بودند و فعالیت می‌کردند توسط بازرس وزارت بهداشت پلمب شدند.

 

در این بازرسی، تعدادی از واحدهای صنفی نیز تذکر دریافت کردند و کتباً متعهد شدند که واحد صنفی‌شان را تا پایان محدودیت‌های بسته نگه دارند.

در این بازرسی مدیر مجتمع تجاری «آ اس پ» از عدم اطلاع‌رسانی دقیق درباره محدودیت‌ها گلایه کرد که با واکنش نماینده فرماندار مواجه شد. وی تصریح کرد: از هفته گذشته در تمامی رسانه‌ها حدود محدودیت‌ها تشریح شده است و چنین عذر و بهانه‌هایی قابل اعتنا نیست.

در پایان این گشت مشترک، ایمان قربانی، نماینده فرماندار با تأکید بر استمرار این گشت‌ها تا پایان محدودیت‌های دوهفته‌ای در تهران، گفت: از ۲۹ مورد بازدیدی که امروز صورت گرفت ۳ واحد صنفی پلمب شدند و ۸ واحد نیز تذکر دریافت کردند و بنابر مشاهداتی که امروز انجام گرفت حدود ۹۰ درصد از واحدهای صنفی محدودیت‌ها را رعایت کرده بودند، لکن فرمانداری به صورت جدی با واحدهای صنفی متخلف برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول