اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

همزمان با تشدید تنش در دریای چین جنوبی، اندونزی کشتی‌های خود را عازم منطقه می‌کند

با شدت گرفتن تنش‌ها در دریای چین جنوبی، رئیس ستاد مشترک ارتش اندونزی از اعزام کشتی‌های جنگی و تاسیس مقر فرماندهی در منطقه خبر داد.

همزمان با تشدید تنش در دریای چین جنوبی، اندونزی کشتی‌های خود را عازم منطقه می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با تشدید تنش در دریای چین جنوبی، اندونزی اعلام کرده که مقر فرماندهی دریایی در منطقه تاسیس می‌کند.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» رئیس ستاد مشترک ارتش اندونزی روز دوشنبه  در نشست خبری گفت که ناوگانی از نیروی دریایی این کشور عازم جزیره «ناتونا» می‌شوند و مسئولیت این ناوگان مین روبی و عملیات آبی خاکی  در کنترل  و حفظ صیانت از قلمروی دریایی است. جزایر ناتونا هم‌مرز با دریای چین جنوبی است و چین مدعی مالکیت بر آن است. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که تنش‌ها در دریای چین جنوبی و منطقه بالا گرفته است.

این فرمانده ارشد نظامی اندونزی از تمهیداتی برای رفع چالشها در مرزهای دریایی این کشور در تنگه «مالاکا»، «آمبالات بلوک» و اقیانوس آرام خبر داد.

 در سال 2019 چندین رویارویی بین اندونزی وچین بابت ادعای تخلفات دریایی رخ داد و  طی آن مرزبانان دریایی چین ونیروهای اندونزیایی درگیر شدند.

دولت آمریکا با توجه به اختلاف بین اندونزی و چین بارها سعی کرده  از این مسئله برای حضور نظامی خود در منطقه بهره ببرد. 

 «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکاچندی قبل در سفر به اندونزی گفت، در همکاری با این کشور به دنبال یافتن «راه‌های جدید» مقابله با چین خواهد بود.  پامپئو گفت، به تلاش اندونزی برای حفظ امنیت آب‌های خود و رد «ادعاهای غیرقانونی چین» در دریای  چین جنوبی احترام می‌گذارد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول