اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

کاهش تاثیرگذاری کانال‌های غیرقانونی با انتشار عمومی معاملات نقدی بازار متشکل ارزی

مدیر ارتباطات بازار متشکل ارز ایران گفت: با انتشار رسمی نرخ‌های بازار متشکل ارز ایران و استقبال مردم و فعالان بازار ارز، به تدریج شاهد کاهش تاثیرگذاری و قدرت تعیین قیمت و نرخ‌گذاری‌های بی پایه و اساس دلالان و سفته‌بازان غیرقانونی خواهیم بود.

کاهش تاثیرگذاری کانال‌های غیرقانونی با انتشار عمومی معاملات نقدی بازار متشکل ارزی

مهدی گوهررستمی، مدیر ارتباطات بازار متشکل ارز ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، میزان استقبال و حمایت مردم و فعالان حوزه ارز از راه‌اندازی کانال های رسمی و انتشار لحظه‌ای نرخ های معاملاتی ارز در این بازار، بسیار قابل توجه و رضایت بخش بوده است.

وی افزود: همچنین این اقدام تاثیر قابل توجهی در کمرنگ شدن یا به عبارت دقیقتر کاهش تاثیرگذاری کانال‌ها و سایت‌ها غیرقانونی داشت؛ این کانال‌ها با هدف سودجویی و سفته بازی به انتشار نرخ‌های غیر واقعی ارز پرداخته و از این طریق به نوسان‌های بازار نقدی (اسکناس) ارز دامن می‌زدنند.

گوهررستمی ادامه داد: امیدواریم با تداوم انتشار نرخ رسمی ارز معاملاتی این بازار تمامی کانال‌ها و سایت‌های غیرقانونی تعیین نرخ اسکناس ارز به حاشیه رانده شوند و بازار متشکل ارز ایران به عنوان تنها مرجع تعیین نرخ عمده اسکناس ارز در ایران، جایگاه خود را تثبیت نماید.

 

* استقبال صرافان از بازار متشکل ارزی

وی افزود: بازار متشکل ارز ایران یک بازار معاملاتی عمده نقدی کاملا الکترونیکی است که تمامی مراحل و چرخه معاملاتی ارز در این بازار شامل ثبت سفارش، تطبیق و انعقاد معامله و تسویه نهایی با استفاده از سامانه معاملاتی پیشرفته در بستر الکترونیکی امن انجام می‌شود که این ویژگی های سامانه معاملاتی، انجام معاملات را برای کارگزاران این بازار در سریع‌ترین زمان، با بیشترین دقت و هزینه معاملاتی پایین ممکن ساخته و موجب استقبال صرافان از پیوستن به این بازار شده است.

مدیر ارتباطات بازار متشکل ارز ایران تاکید کرد: مردم و فعالان حوزه ارز می‌توانند، بدون توجه به قیمت‌های غیرواقعی منتشر شده در کانال‌های غیرقانونی و غیر مجاز، برای اطلاع از نرخ‌ ارزهای این بازار با مراجعه به سایت www.ice.ir  و جستجوی نام کاربری iceiran در تلگرام و icemarket.ir در اینستاگرام از آخرین‌ نرخ‌های این بازار آگاهی یابند و در صورت نیاز با مراجعه به کارگزاران بازار متشکل ارز ایران که اسامی آنها در سایت بازار متشکل ارز موجود است، ارز مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی اضافه کرد: لازم است اشاره کنم که در حال حاضر اعلام نرخ‌های این بازار در بازه‌های  نیم ساعته انجام می‌شود و ساعات اعلام آن از 10:30 صبح تا 15:30 است.

گوهررستمی در پایان خاطرنشان کرد: با انتشار رسمی نرخ‌های بازار متشکل ارز ایران و همچنین استقبال مردم و فعالان بازار ارز، به تدریج شاهد کاهش تاثیرگذاری و قدرت تعیین قیمت و نرخ‌گذاری‌های بی پایه و اساس دلالان و سفته‌بازان غیرقانونی و همچنین به حاشیه راندن کانال‌های غیرقانونی‌ خواهیم بود که تا به امروز با هدف کسب سودهای بادآورده، با هجوم به بازار ارز و سیگنال‌دهی های نادرست کوچک‌ترین موضوعات و مشکلات را به بحران‌ تبدیل کردند و باعث نوسانات و تلاطم‌های غیر متعارف در بازار اسکناس نقدی ارز شدند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول