اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

لزوم ترسیم نقشه راه برای فعالیت‌های بسیج دانش‌آموزی فارس

امام جمعه شیراز گفت: امید است سازمان بسیج دانش‌آموزی برای هر شهرستان از استان فارس با ترسیم نقشه راه ، هدف‌گذاری کرده و توجه به اقتضائات بومی و توانمندی‌های محلی را در اجرای برنامه‌ها مدنظر قرار دهد.

لزوم ترسیم نقشه راه برای فعالیت‌های بسیج دانش‌آموزی فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز ، آیت الله لطف الله دژکام در دیدار با مسئولان سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد اظهار داشت : در هفته بسیج قرار داریم و به نظر می رسد برگزاری این جلسه مناسبت خوبی است تا عهدی با بسیج تازه کنیم.

وی افزود: در این جلسات عهدی با ولایت و رهبر عظیم الشأن انقلاب تازه و اعلام می‌کنیم ما هنوز بسیجی هستیم و تا آخر بر این مسیر ارزشمند دینی و انقلابی باقی می مانیم.

امام جمعه شیراز بیان کرد: تاکید می کنم که کار نکرده و بار بر زمین مانده به ویژه در زمینه تربیت و پرورش نسل جوان و نوجوان زیاد است و البته باید واقعیت ها را نیز در نظر بگیریم و آرمانگرایی ما باعث ایجاد شدن توقعات غیرمنطقی در مردم نشود.

آیت الله دژکام اضافه کرد : ما ملتی هستیم که ۴۰ سال محاصره و تحریم شده ایم و در همین این شرایط، ۴۰ سال است که تلاش کرده و پیش رفته ایم.

وی خطاب به نمایندگان بسیج دانش آموزی بیان داشت: امید است در شهرستان های فارس برای هر شهرستان با ترسیم نقشه راه ، هدف‌گذاری کرده و توجه به اقتضائات بومی و توانمندی‌های محلی را در برنامه‌هایتان در نظر بگیرید.

نمایتده ولی فقیه در استان فارس اظهار داشت: ما در آموزش و پرورش مربیانی می خواهیم که برای دانش آموز دل بسوزانند و به دغدغه‌های آنها گوش فرا دهند .

آیت الله دژکام افزود: ما به دنبال کسانی هستیم که ارتباط خانواده، مسجد و مدرسه برایشان مهم باشد و آن مربی است و همه کار ما را او انجام می دهد.

وی با بیان این که گاهی یک سری اغراض در کار آموزشی وارد و یا یک نگاه سیاسی سبب به هم زدن برنامه تربیتی می‌شود، گفت: به هم خوردن برنامه‌های تربیتی در مدارس یعنی پرورش یافتن مدیر و انسان‌های غیرمتعهد، که در آینده می تواند به اختلاس ، دزدی و به مردم خیانت منجر شود.

امام جمعه شیراز ادامه داد: وجود مسئولی که به آرمان های انقلاب پشت پا زده و یا نماینده‌ای که دنبال منافع شخصی اش برود در جامعه، به این مفهوم است که در کار تربیتی و پرورشی در مدارس و خانواده‌ها عقب مانده ایم که چنین نتایجی حاصل شده است.

دژکام با اشاره به این که اگر می خواهید رفتار افراد جامعه ایرانی را اصلاح کنید باید فقه را با ظرافت و لطافت آموزش دهید، تصریح کرد: ما به جای آموزش فقه سراغ ترویج مباحث عرفانی می رویم اما باید در نظر داشت هیچ عارفی بدون فقه به عرفان واقعی دست پیدا نمی‌کند و عرفان بدون فقه، عرفان انحرافی است.

وی با بیان این که گاهی با ترویج عرفان، ذهن نوجوان و جوان را متوجه بعد معنوی می‌کنید و چون این عرفان چارچوب ندارد اصل و انحراف با یکدیگر تداخل پیدا کرد و انحراف حاصل می‌شود، خاطرنشان کرد : فقه، شکل دهنده به عرفان و همه مسائل دیگر است و در همه طرح ها و دوره هایی که وجود دارد، آموزش فقه باید جدی گرفته شود.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول