اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

خودکفایی کشور در تولید پارچه «ایربک» و تسمه‌سازی/طرح ملی تولید «چیفر» و «منیجید» افتتاح می‌شود

مدیر عامل شرکت نخ تایر صبای زنجان از خود کفایی ایران در تولید پارچه ایربک خودرو تا سال آینده خبر داد و افزود: طرح تولید پارچه ایربک خودرو برای نخستین بار بعد از انقلاب با تلاش مهندسان داخلی و ایجاد تکنولوژی ساخت آن در شرکت نخ تایر صبای زنجان با کیفیت عالی امکان‌پذیر شده است.

خودکفایی کشور در تولید پارچه «ایربک» و تسمه‌سازی/طرح ملی تولید «چیفر» و «منیجید» افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع لاستیک با ماموریت تولید منسوج استخوانبندی تایر از جنس نایلون ۶ و ۶،۶ برای کلیه تایرهای سواری و باری، بزرگترین تولید کننده این محصولات در منطقه بوده و تنها کارخانه‌ای است که چرخه کامل فرآیند تولید نخ تایر را دارا می‌باشد.

با توجه به فرصت‌های بازار و ظرفیت‌های موجود، محصولات دیگری از قبیل فابریک منجید، فابریک تسمه نقاله، تور ماهیگیری، نخ یارن (BTY) و چیپس نیز در تولیدات این مجتمع قرار دارد. همچنین اخیرا موفق به تولید محصول جدید کامپوزیت صنعتی (GF) در مقیاس انبوه شده و در سبد محصولات این شرکت ثبت شده است.

این شرکت در قالب واحدهای پلیمریزاسیون، ریسندگی، تاب، بافت، آغشته سازی و با ارائه محصولات با کیفیت و رعایت اصول مشتری مداری سهم عمده بازار داخلی این محصولات را در اختیار داشته و علاوه بر آن در سابقه فعالیت خود صادرات به کشورهای آسیایی، اروپایی و آفرقای شمالی را هم در کارنامه خود دارد.

چند سال قبل بود که شرکت نخ تایر دارای مشکلات فراوانی بود و کمک رو به افول می‌رفت، اما با تغییرات انجام شده این شرکت جان تازه‌ای به خود گرفت و این روزها با تغییر رویه و تاکتیک‌ها و تولیدات خود توانسته خود را در عرصه تولید استان و کشور سرپا نگه دارد.

حسین صنعان بنیسی، مدیر عامل شرکت نخ تایر صبای زنجان وقت خود را در اختیار ما قرار می‌دهد و از تولیدات و برنامه‌های شرکت می‌گوید.

 

راه‌اندازی خط تولید سیم تایر در کشور

مدیر عامل شرکت نخ تایر صبای زنجان با بیان اینکه این شرکت به لطف خداوند و همت پرسنل خدوم خود روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارد از عملیاتی شدن خط پایلوت تولید سیم تایر در شرکت نخ تایر صبای زنجان خبر داد و گفت: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده تجهیزات مورد نیاز خط تولید سیم تایر طراحی و ساخته شده و انشاالله ظرف یک ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. 

 وی با بیان اینکه اجرای این طرح یک انقلاب در صنعت تولید لاستیک کشور است، تاکید کرد: با توجه به تغییرات تدریجی در تکنولوژی صنعت تایر و روند رو به رشد تولید تایرهای رادیال، نسل جدید لاستیک‌های از جنس سیمی است و در آنها از مفتول سیمی برای استحکام دهی استفاده می‌شود.

 

نیاز کشور به 25 هزار تن سیم تایر

وی ادامه داد: نیاز فعلی کشور حدودا 25 هزار تن در سال است که در حال به صورت 100 درصد وارداتی است، که در صورت راه‌اندازی و بهره‌برداری کار بسیار بزرگی در زنجیره تولید تایر کشور به وقوع خواهد پیوست.

صنعان اظهار داشت: شرکت نخ تایر صبای زنجان طرح تولید سیم تایر را به صورت پایلوت و آزمایشی تا یک ماه آینده عملیاتی خواهد کرد و در صورت موفق بودن طرح، مجوز تولید 10 هزار تن سیم تایر در فاز نخست صادر می‌شود.

وی افزود: مطالعات بر روی این طرح سال‌هاست که توسط کارشناسان و مهندسان این شرکت انجام شده تا طرح مذکور با بیشترین بازدهی و کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح حدود 7 میلیون یورو به صورت ارزی و 50 میلیارد تومان به صورت سرماه‌گذاری ریالی در نظر گرفته شده است و زمینه اشتغال 250 نفر را نیز فراهم خواهد کرد.

خود کفایی ایران در تولید پارچه ایربک

مدیر عامل شرکت نخ تایر صبای زنجان از خود کفایی ایران در تولید پارچه ایربک خودرو تا سال آینده خبر داد و افزود: طرح تولید پارچه ایربک خودرو برای نخستین بار بعد از انقلاب با تلاش مهندسان داخلی و ایجاد تکنولوژی ساخت آن در شرکت نخ تایر صبای زنجان با کیفیت عالی امکان‌پذیر شده است.

صنعان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این بخش را بیش از 150 میلیارد تومان بر آورد کرد و ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا 5 ماه آینده این طرح افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید، ضمنا این شرکت در حال حاضر 30 درصد نیاز کشور را تامین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این طرح یک طرح ملی است و در حال حاضر فاز نخست تولید پارچه ایربک در شرکت نخ تایر صبای زنجان در حال اجرا است، افزود: این طرح در دو فاز در حال اجرا است و قرار داد تولید و تحویل 50 هزار متر مربع پارچه ایربک با شرکت ایران خودرو انجام شده و تا کنون 40 هزار مترمربع تحویل شده است.

مدیر عامل شرکت نخ تایر صبای زنجان  با بیان اینکه مذاکراتی نیز با شرکت‌های خودرو سازی سایپا و چند شرکت دیگر نیز برای تامین پارچه ایربک مورد نیاز در حال انجام است، تصریح کرد: دستگاه‌ها و تجهیزات تکمیلی مورد نیاز برای تامین پارچه‌های پروژه تامین شده و در حال حمل به گمرک بوده که امیدواریم تا پایان سال کل طرح اجرایی شود.

وی تصریح کرد: عقد قرارداد این پروژه ملی در میز 4 خودکفایی در وزارت صمت و در حضور وزیر محترم نهایی شده است.

افتتاح طرح ملی تولید «چیفر» و «منیجید» در 22 بهمن ماه 

صنعان از افتتاح طرح ملی تولید مواد اولیه پارچه مخصوص تسمه‌سازی به صورت صنعتی و غیر صنعتی «چیفر» و «منیجید» در 22 بهمن ماه امسال خبر داد و افزود: اجرای طرح تولید مواد مورد نیاز پارچه‌های تسمه نقاله یکی از طرح‌های بزرگ ملی است که با سرمایه‌گذاری حدود 100 میلیارد تومان در حال اجرا است.

وی ظرفیت تولید شرکت را یک هزار تن در سال اعلام کرد و افزود: با اجرای این طرح بزرگ بخش اعظمی از نیاز کشور در بخش تسمه‌سازی به ویژه نیاز شرکت‌های تسمه شاهین، دنا و سهند به یاری خداوند متعال تامین خواهد شد.

کسب رتبه نخست نخ تایر صبای زنجان در بخش فروش

مدیر عامل شرکت نخ تایر صبای زنجان در ادامه در مورد فروش تولیدات شرکت نخ تایر صبا نیز تصریح کرد: شرکت نخ تایر صبای زنجان در ارزیابی صورت گرفته در سازمان مدیرت صنعتی (IMI-100) از بین 500 شرکت، موفق به کسب رتبه اول در بخش فروش به لحاظ شاخص فروش شد و در همایش (IMI-100)در سال 1398 گواهینامه مربوطه به این شرکت تعلق گرفت.

در پایان مدیر عامل نخ تایر صبا در سالی که مقام محترم ولایت به نام سال جهش تولید نامگذاری کرده‌اند، موفقیت‌های کسب شده در شرایط سخت تحریم را مرهون لطف خدواند متعال و حمایت سهامداران شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و تلاش شبانه‌روزی خدوم شرکت عنوان داشت.

صنعان تعداد کارگران شرکت را بیش از 600 نفر در سه شیفت کاری اعلام کرد و افزود: شرکت نخ تایر صبا به صورت اسمی 17 هزار تن و عملیاتی حدود 13 هزار و 500 تن تولید به صورت سالانه دارد و محصول به شرکت‌های تولید لاستیک تحویل می دهد.

 انتهای پیام/73002/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول