اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فراخوانی سفرای آلمان و ایتالیا به وزارت خارجه ترکیه

به دنبال تقابل یک کشتی نظامی آلمانی با یک کشتی تجاری ترکیه در شرق مدیترانه، وزارت خارجه ترکیه سفرای آلمان و ایتالیا را فراخواند.

فراخوانی سفرای آلمان و ایتالیا به وزارت خارجه ترکیه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، به دنبال تقابل کشتی نظامی آلمانی با یک کشتی ترکیه‌ای مشکوک به حمل سلاح به مقصد لیبی، وزارت خارجه ترکیه سفرای آلمان و ایتالیا را  فراخواند.

 به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» وزارت خارجه ترکیه دوشنبه شب سفرای آلمان و ایتالیا را در اعتراض به بازرسی کشتی تجاری خود طی ماموریت اتحادیه اروپا در شرق مدیترانه (ماموریت آیرینی) فراخواند.

«حامد آکسوی» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در این باره گفت: «عملیات آیرینی یک‌سویه است. این عملیات که هدف آن مجازات دولت قانونی لیبی است، تجهیزات ارسالی برای "ژنرال حفتر" را بازرسی نمی‌کند  و در اقدامات خودسرانه نقش دارد.»

آکسوی افزود که طی این بازرسی همه خدمه کشتی و ناخدا درحالی که نظامیان آلمانی اسلحه به سوی آنها گرفته بودند، در بازداشت به‌سر بردند.

منابع امنیتی ترکیه نیز در این زمینه گفتند که اقدام ناوچه آلمانی در بازرسی از کشتی تجاری ترکیه که حامل مواد غذایی و رنگ بود، غیر قانونی بوده است.

وزارت دفاع آلمان اعلام کرده که نیروهای مستقر در ناوچه هامبورگ آلمان که در قالب ماموریت محوله ازسوی اتحادیه اروپا (آیرینی) به کشتی «روزالین» مشکوک شده و سپس خواستار تفحص این کشتی می‌شوند، اما با ممانعت خدمه کشی ترکیه ای و اعتراض آنها مواجه شده و مجبور به ترک این کشتی ‌شدند.

وزارت خارجه آلمان افزوده که در بازرسی صورت گرفته، هیچ مورد مشکوکی یافت نشد. منابع امنیتی ترکیه نیز گفتند که کشتی روزالین حاوی مواد غذایی و رنگ بوده و این کشتی آلمانی بود که قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول