اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

چتر مهربانی بانوان بسیجی بر سر کودکان بدون مادر و افراد ناتوان و نیازمند

این روزها بانوان جهادی و بسیجی شیعه و سنی پایگاه مقاومت منصوره زاهدان نیز برای کاهش آسیب‌های ناشی از کرونا در کنار اقشار مختلف هستند، تهیه شیرخشک برای فرزندان بی مادر، ضدعفونی منازل افراد ناتوان و اهدا خون از جمله فعالیت‌های آنان است.

چتر مهربانی بانوان بسیجی بر سر کودکان بدون مادر و افراد ناتوان و نیازمند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، از زمان شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور، یکی از گروه های فعال در موضوع پیشگیری و یا کمک های مومنانه و جهادی، پایگاه‌های مقاومت بسیج هستند که گمنام یا با نام در حال اقدامات ضدعفونی سطح شهرها، توزیع کمک های مومنانه و یا گره‌گشایی از مشکلات آسیب دیدگان ناشی از کرونا هستند.

وقتی حرف از پایگاه های مقاومت بسیج می زنیم فقط اقدامات و فعالیت های آقایان نیست بلکه پایگاه های مقاومت بسیج حوزه های بانوان نیز پا به پای آقایان مشغول فعالیت هستند، هفته بسیج فرصت مناسبی برای تشریح فعالیت‌های هریک از این پایگاه ها است.

این روزها بانوان جهادی و بسیجی شیعه و سنی پایگاه مقاومت منصوره زاهدان نیز در راستای مسؤولیت‌های اجتماعی، برای کاهش آسیب‌های ناشی از کرونا در کنار اقشار مختلف هستند، تهیه شیرخشک برای فرزندان بی مادر،  ضدعفونی منازل افراد ناتوان و اهدا خون از جمله فعالیت‌های آنان است.

 

فرمانده پایگاه مقاومت منصوره حوزه نرجس خاتون در زاهدان از فعالیت بسیجیان شیعه و سنی در کنار هم برای کمک به آسیب دیدگان ناشی از کرونا می‌گوید: پایگاه مقاومت منصوره از نظر جمعیت جامعه هدف ۳۰۴۰نفر هستند که ۹۰درصد شیعه و۳۰درصدشان اهل تسنن هستند، این پایگاه دارای ۱۰۲۷ بسیجی شیعه و سنی است که در کنار هم مشغول فعالیت هستند.

مطهره سالاری افزود: این‌ پایگاه یک گروه جهادی، یک گروه هنری، دوگروه ورزشی ۱رزمی۲بومی محلی طناب کشی دارد، همچنین ۳نخبه ورزشی دارد که مدال طلا، نقره و برنز کسب کردند.

فرمانده پایگاه مقاومت منصوره حوزه نرجس خاتون می‌گوید: با کمک اعضا آسیب‌ها و تهدیدات محله را شناسایی و اقدامات پیشگیرانه و یا توجیهی را به طور مستمر اجرایی می کنیم.

 

وی ادامه داد: برای هرچه بهتر برگزار شدن برنامه ها هیئت اندیشه ورز داریم که از توان افردا اثرگذار و صاحب ایده این محدوده استفاده میکنیم، همچنین قرارگاه محله اسلامی داریم و اعضا این قرارگاه روحانی و هیت امنای مسجد و افراد صاحب نظر هستند و تلاش همه ما برطرف شدن آسیب‌های محله است.

فرمانده پایگاه مقاومت منصوره حوزه نرجس خاتون گفت: از نظر تعلیم و تربیت این پایگاه ۴حلقه صالحین برای سنین مختلف کودک نوجوان، جوان و میانسال دارد که در هفته یکبار در مکان مسجد، مصلی، پارک یا هر جایی که اعضا انتخاب کنند برگزار می‌شود.

 

سالاری می‌گوید: به کمک تمامی اعضای پایگاه توانستیم در کنار دیگر پایگاه ها اقداماتی را در مقابله با ویروس کرونا و آسیب های ناشی از آن انجام دهیم که از جمله آن تولید و توزیع ماسک، تهیه شیرخشک برای فرزندان بی مادر، توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده های نیازمند، ضدعفونی پایگاه و مسجد، ضدعفونی منازل افراد ناتوان محله، تولید و توزیع۳۶۰عدد دستکش، معرفی بسیجیان به انتقال خون جهت اهدای خون و توزیع۳۴۱۰پرس غذای گرم بین نیازمندان بوده است.

 

فرمانده پایگاه مقاومت منصوره حوزه نرجس خاتون گفت: تلاش کردیم تا با توزیع ۱۰بسته بهداشتی و موادضدعفونی، اهدای ۳تخته فرش۱۲متری، توزیع گوشت قرمز و نان، ذره‌ای از آلام جامعه هدف نیازمند بکاهیم، فعالیت های ما مستمر بوده و محدود به شرایط کرونا نیست، سعی میکنیم از حال و روز جامعه هدف آگاه باشیم و در زمان گرفتاری تا حد توان در کنارشان باشیم.

 

وی بیان کرد: همچنین با حضور در بیمارستانها و تقدیر از کادر درمان، پیام همدلی و همراهیمان را به آنها منتقل کرده و برای هرگونه کمک اعلام آمادگی کردیم.

انتهای پیام/3139/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول