اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

شمارش معکوس برای بهره‌برداری از باند جنوبی فرودگاه کیش

باند جنوبی فرودگاه کیش به طول 4380 متر و عرض 75 متر که با بهره‌برداری از این پروژه که قابلیت نشست و برخواست هواپیمای پهن‌پیکر ایرباس A380 را خواهد داشت و دومین فرودگاه کشور با این استاندارد خواهد بود.

شمارش معکوس برای بهره‌برداری از باند جنوبی  فرودگاه کیش

به گزارش خبرگزاری فارس از کیش، علی عرب مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش طی بازدیدی به‌همراه معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش از سرعت بخشیدن به پروژه باند جنوبی فرودگاه کیش خبر داد و گفت: توسعه، نوسازی و ایجاد فضای مناسب فرودگاه بین‌المللی کیش از ضرورت‌های این جزیره زیبا می‌باشد که با توجه به ظرفیت‌های این جزیره و طرح‌های زیرساختی عملیات اجرایی باند جنوبی تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید. 

وی با اشاره به وسعت بالای باند جنوبی فرودگاه کیش افزود: باند جنوبی  فرودگاه کیش به طول 4380 متر و عرض 75 متر با رویه آسفالت می باشد که پس از اجرای این پروژه کلاس هوانوردی باند فرودگاه بین اللملی کیش به بالاترین کلاس جهانی 4 f  ارتقا می یابد که قابلیت نشست و برخواست هواپیمای پهن‌پیکر ایرباس A380 را خواهد داشت و پس از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی، فرودگاه بین المللی کیش دومین فرودگاه کشور با این استاندارد خواهد بود.

عرب در خصوص توسعه عرض باند جنوبی این فرودگاه گفت: با راه‌اندازی کارخانه جدید، آسفالت تولیدی از ۵۰۰ تن در روز به ۱ هزار تن افزایش خواهد یافت که موجب سرعت بخشیدن کار در سطح استاندارد می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: از دیگر مشخصات پروژه استفاده از قیر با مشخصات فنی خاص می باشد pg76-10 که به صورت اختصاصی جهت این پروژه در پالایشگاه تولید می‌گردد. همچنین جهت احداث اورران پروژه از تثبیت بستر با سیمان به وسیله دستگاه WR استفاده گردید و برای تکمیل زیر ساخت ها 2500 متر مکعب بتن‌ریزی گردیده است.

 مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش آسفالت پروژه باند جنوبی  فرودگاه کیش را بالغ بر ۸۰ هزار تن برآورد کرد و افزود: در صورت تامین هزار تن آسفالت در آینده‌ای نزدیک، هم‌زمان آسفالت و روشنایی این پروژه به اتمام خواهد رسید که در حال حاضر عملیات اجرایی پروژه در حدود 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و طبق پیش بینی های انجام شده تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/88060

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول