اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بازگشایی «پنجره واحد سرمایه‌گذاری مازندران» به عنوان گلایه در مجلس/ 330 روز از مهلت 10 روزه استاندار گذشت

استاندار مازندران درحالی برای اجرای پنجره واحد سرمایه‌گذاری در سال 98 مهلت 10 روزه تعیین کرده که عدم پیگیری‌های دستور استاندار در مدت 330 روز پای گلایه‌ها را به مجلس کشاند.

بازگشایی «پنجره واحد سرمایه‌گذاری مازندران» به عنوان گلایه در مجلس/ 330 روز از مهلت 10 روزه استاندار گذشت

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس اقتصادی| از سال ۹۵ راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری در مازندران به بحث داغ رسانه‌ها تبدیل شده بود، در نهایت به صورت عملیاتی از سال ۹۶ این طرح در سه اداره کل جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنعت معدن و تجارت استان افتتاح شد.

  مسؤولان استانی در هر سه اداره برای اجرای این طرح به صورت مجزا برنامه افتتاحیه برگزار کردند؛ در این گزارش به صورت مختصر اظهارات مدیران استانی که در زمان افتتاح پنجره واحد سرمایه‌گذاری درباره فواید این طرح صحبت کردند در این گزارش بازخوانی این مسئله می‌پردازیم تا شاید سرانجامی برای این پنجره واحد پیدا شود...

* مراسم افتتاحیه پنجره واحد سرمایه‌گذاری مازندران در سال ۹۵ در جهاد کشاورزی مازندران

سیدمحمد جعفری معاون وقت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در مراسم افتتاح پنجره واحد سرمایه‌گذاری که در سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران در سال ۹۵ درباره فواید این طرح اظهار کرده بود؛ راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری به معنای کوتاه کردن مسیر برای انجام فعالیت‌های سرمایه‌گذاران است.

پنجره واحد سرمایه‌گذاری یعنی سرمایه‌گذاران و ارباب رجوع تنها یک مکان را برای دریافت پاسخ بشناسد اگر پنجره واحد تنها همین شیوه را پیگیری کند به هدف خود می‌رسد.

 ایجاد پنجره واحد به این معنا نیست قوانین به اجرا گذاشته نشود بلکه تسریع کار سرمایه‌گذاران است،با افتتاح و راه‌اندازی اتاق پنجره واحد به مدت یک‌ماه مجوزهای لازم برای متقاضیان صادر می‌شود.

به‌عنوان نمونه متقاضیان در بخش امور اراضی و منابع طبیعی مسیر طولانی برای دریافت پاسخ طی می‌کنند که باید این روش با افتتاح پنجره واحد سرمایه‌گذاری تسریع شود.

**مراسم افتتاحیه پنجره واحد سرمایه‌‎گذاری در اداره کل میراث فرهنگی مازندران در سال ۹۵

 امیدعلی پارسا رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران و رئیس فعلی سازمان امور مالیاتی کشور نیز در این جلسه اظهار کرده بود: مزیت پنجره واحد، جبران عقب‌ماندگی تاریخی مازندران است.

 تیمی از کارشناسان در استانداری مستقر می‌شوند و مشکلات این پنجره واحد را احصا و رفع می کنند.

** افتتاح پنجره واحد سرمایه‌گذاری مازندران در اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران در سال ۹۵

 محمد محمدپور عمران رئیس سابق سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران نیز در افتتاح پنجره واحد که با حضور پارسا رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران در ساری برگزار شده بود، گفته بود: امروز پنجره واحد سازمان صنعت، معدن و تجارت با حضور بخش خصوصی راه‌اندازی شد.

در شیوه گذشته استعلام برای صدور جواز بر عهده متقاضی بود ولی در این پنجره این استعلام‌ها با سرعت بالا و توسط پنجره واحد انجام می شود.

 یکی از دلایل ریشه‌ای عدم پیشرفت برخی از واحدهای تولیدی زمان‌بری زیاد در اخذ مجوزها است تا جایی که توجیه اقتصادی خود را از دست می‌دهند.

 درخواست سیاسی و اجرایی مهم‌ترین گام برای استقرار پنجره واحد است، پنجره واحد نیازمند مجری قوی و مشارکت های بخش دولتی و خصوصی است.

 این سازمان توانسته در این زمینه نرم‌افزار مربوطه را تهیه و تبیین کند و این پنجره مشخص می‌کند که مجوز پرونده‌ها در چه پروسه زمانی صادر می‌شود؛ متقاضیان می‌توانند با کد رهگیری از وضعیت صدور مجوز خود اطلاع پیدا کنند.

به گزارش فارس، پس از اتمام دوره فعالیت ربیع فلاح و آغاز به کار فعالیت احمد حسین‌زادگان انتظارات برای گره گشائی از مشکلات استان مازندران بیشتر شده بود.

استاندار مازندران تلاش برای توسعه کسب و کار را یکی از اولویت‌های خویش قرار داد.

در آخرین اظهارنظری که از احمد حسین‌زادگان در ارتباط با پنجره واحد سرمایه‌گذاری منتشر شده مربوط به ۲۳ آذر سال ۹۸ است که حسین‌زادگان مهلت ۱۰ روزه برای مشخص شدن وضعیت پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان تعیین کرد.

اظهارات استاندار مازندران درباره مزیت‌های طرح پنجره واحد سرمایه‌گذاری و بلاتکلیفی این طرح به هیچ وجه با همدیگر همخوانی ندارد.

حسین‌زادگان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در ۲۳ آذرماه سال ۹۸ درباره مزایای طرح پنجره واحد سرمایه‌گذاری اظهار کرد: فراز و نشیب‌های فراوان مازندران یکی از سه استان پایلوت برای اجرای پنجره واحد در کشور انتخاب شد، به‌خاطر اهمیت گردشگری برای مازندران مقرر شد فرایند صدور مجوز برای حوزه گردشگری از طریق پنجره واحد انجام شود.

 کار کارشناسی و مطالعات انجام و طرح اولیه به صورت پایه برای وزارت اقتصاد ارسال شد و در وزارتخانه نیز کلیات تایید و تصویب شده است.

 حفظ شان و حرمت انسانی، رفع فساد اداری، سرعت در اعطای مجوزها و کاهش هزینه‌ها را از مزایای پنجره واحد سرمایه‌گذاری است، در واقع پنجره واحد در قالب یک سامانه طراحی شد تا فرایندهای طولانی اخذ مجوز و حضور مستمر در دستگاه‌ها برای افرادی که می‌خواهند مجوز بگیرند، کاهش یابد.

 ارائه طرح در جلسه امروز و بحث و بررسی در مورد آن، به منظور کوتاه‌تر کردن فرایندها و کم کردن مشکلات سرمایه‌گذاران کمیته محدودی از دستگاه‌هایی که نوعا مورد استعلام قرار می‌گیرند، تشکیل شده تا ظرف ۱۰ روز ضمن بررسی‌های لازم، طرح مذکور جهت تایید و توافق نهایی دو وزارتخانه اقتصاد و دارایی و ارتباطات و فناوری اطلاعات ارسال شود و مازندران اولین پنجره گردشگری به عنوان سه استان پایلوت در کشور را اجرا کند.

 اجرای پنجره واحد به سرمایه گذار کمک می کند از ابتدا چه فرایندهایی را طی کند، ضمن اینکه ما هم براساس آمایش سرزمین مکان‌هایی که امکان سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری هست و خیلی از مجوزهای آن که می‌توان از قبل صادر شود را تعیین تا سرمایه‌گذار برای صدور مجوز منتظر کرد.

از ۲۳ آذرماه سال ۹۸ و تعیین مهلت ۱۰ روزه استاندار مازندران حدود یک‌سال گذشته است و ۲۰ روز دیگر وارد سالگرد تعیین مهلت ۱۰ روزه استاندار مازندران در ارتباط با طرح پنجره واحد سرمایه‌گذاری می‌شویم اما هیچ وقت این مهلت ۱۰ روزه عملیاتی نشده است و گلایه‌های اجرا نشده طرح پنجره واحد سرمایه‌گذاری مازندران در مجلس توسط منصورعلی زارعی باز شده است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در نطق میان دستور خویش در مجلس شورای اسلامی از عملیاتی نشدن این طرح در استان مازندران به وزیر اقتصاد تذکر داده است.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول