اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

خانه «سوخته‌»ای که با همت بسیجیان مشهدی «ساخته» شد

مسؤول بسیج سازندگی حوزه یک مسلم مشهد گفت: چندی پیش مطلع شدیم که منزل خانواده‌ای محروم در شهرک شهید رجایی دچار آتش‌سوزی شده و تمام اسباب و وسایل آن کاملا از بین رفته که با همت بچه‌های بسیج خانه را بازسازی کرده و مقداری لوازم خانه برای آنها تهیه کردیم.

خانه «سوخته‌»ای که با همت بسیجیان مشهدی «ساخته» شد

عماد کامل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: ما در بسیج سازندگی ناحیه مسلم مطلع شدیم خانه‌ای در محله شهرک شهید رجایی به دلیل استفاده از سه راهی برق غیراستاندارد، دچار حریق شده که آتش‌سوزی مربوط به طبقه اول یعنی منزل مستاجر بوده و طبقه بالا که متعلق به مالک بوده نیز خسارت دیده است.

مسؤول بسیج سازندگی حوزه یک مسلم مشهد بیان کرد: خوشبختانه مستاجر هنگام آتش‌سوزی در منزل نبوده و پس از ترکیدن شیشه‌های طبقه مستاجر، دوده به سمت طبقه بالا رفته و از این جهت دچار خسارت شده است.

وی تشریح کرد: یک هفته بعد از طریق دوستان بسیج، حادثه را شناسایی کرده و متوجه شدیم صاحب‌خانه از مستاجر طلب خسارت کرده و در صورت عدم پرداخت، پول رهنی که از وی داشته را به عنوان خسارت برمی‌دارد و مستاجر باید خانه را تخلیه کند.

کامل در تشریح میزان خسارت اظهار کرد: میزان آسیب به طبقه‌ای که صاحب خانه در آن ساکن بود در حد گچکاری بود ولی طبقه مستاجر کاملا به آهن رسیده و تمام وسایل خانه به کلی سوخته و از بین رفته بود.

وی اضافه کرد: پس از کسب اطلاع از جزئیات و صحبت با مستاجر، ابتدا با صاحب‌خانه حرف زدیم تا پول رهن مستاجر را به عنوان خسارت از آنها نگیرد و سپس اقدام به بازسازی هر دو طبقه کردیم که تا چند روز آینده هر دو طبقه اماده تحویل است.

مسؤول بسیج سازندگی حوزه یک مسلم مشهد مطرح کرد: پس از آتش‌سوزی عملا در منزل مستاجر هیچ اسباب و وسایلی باقی نمانده بود که بتوانند زندگی کنند که با کمک خیرین توانستیم یک یخچال، میز تلویزیون، جاروبرقی، فرش و برخی ظرف و ظروف را برای آنها تهیه کنیم اما باز هم به لوازم زندگی نیاز دارند.

کامل درباره اجرای روند کار بیان کرد: بچه‌های بسیجی ظرف مدت یک ماه به صورت جهادی و رایگان، هم سیم‌کشی منزل و هم تخریب و بازسازی را انجام دادند و تا کنون حدود ۲۵ میلیون تومان هزینه شده است.

وی در رابطه با منبع تامین هزینه بازسازی منزل تشریح کرد: مبلغی از هزینه را از طریق سپاه و مابقی را از طریق خود بسیجیان جمع‌آوری کردیم و اجرت‌ها نیز به صورت جهادی بوده است، به طور مثال وقتی کاشی‌کار اوضاع و شرایط را دید با مبلغ کمتری کار را انجام داد.

مسؤول بسیج سازندگی حوزه یک مسلم مشهد افزود: دو خانواده در منزل اقوام خود ساکن هستند و پس از اتمام بازسازی ظرف چند روز آینده در خانه‌های خود ساکن می‌شوند.

کامل نسبت به نیت و هدف انجام این کار خیر تاکید کرد: یکی از دلایلی به این حادثه ورود کردیم محرومیت خانواده مستاجر بود که اگر قرار بود پول رهن خانه خود را بابت خسارت بدهند زندگی‌شان کاملا مختل می‌شد.

جمعه گذشته نیز، جوانان هیئت روضه الشهدای مشهد، در واکنش به اتفاق تلخ تخریب سرپناه زن بندرعباسی، طی نامه‌ای به استاندار هرمزگان برای ساخت یک واحد منزل مسکونی جهت اسکان آن زن و فرزندان یتیمش اعلام آمادگی کرد.

================

مصاحبه: زهره علوی

===============

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول