اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

یک بام و دو هوای اصلاح تعرفه خدمات بازرسی آسانسور در سازمان ملی استاندارد ایران

مدیر فنی یک شرکت بازرسی استاندارد آسانسور در مازندران گفت: سازمان ملی استاندارد برای صدور مجوز تایید صلاحیت شرکت‌های بازرسی نرخ خودش را افزایش داد اما در برابر افزایش تعرفه شرکت‌های بازرسی استاندارد آسانسور مقاومت می‌کند.

یک بام و دو هوای اصلاح تعرفه خدمات بازرسی آسانسور در سازمان ملی استاندارد ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، افزایش نرخ هزینه کالا و خدمات در کشور موضوع قابل پنهان نیست؛ برخی از کالاها دقیقه‌ای و تعدادی از خدمات به صورت روزانه نرخ عوض می‌کنند.

شرکت‌های بازرسی ایمنی آسانسور معتقد هستند که به دلیل شرایط سخت اقتصادی در آستانه ورشکستگی و تعدیل نیرو قرار دارند.

نادر داداشی مدیر فنی یک شرکت بازرسی آسانسور فعال در استان مازندران با بیان اینکه این شرکت‌ها به دلیل مشکلات ناشی از تورم در آستانه خروج از فعالیت‌های بازرسی هستند، اظهار کرد: انتظار داریم که مسؤولان امر با درک شرایط سخت اقتصادی نسبت به واقعی‌سازی نرخ هزینه بازرسی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: آخرین بار در خرداد سال ۹۷ شاهد افزایش تعرفه در بازرسی‌های آسانسور بودیم که پس از آن هیچ اقدامی برای واقعی‌سازی هزینه‌های بازرسی انجام نشده است.

این مدیر شرکت بازرسی آسانسور در مازندران، یادآور شد: اصلاح تعرفه در سال ۹۸ و۹۹ عملیاتی نشده و استدلال‌شان در سال ۹۸ بر این است که بانک مرکزی به صورت رسمی نرخ تورم را اعلام نکرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بانک مرکزی نرخ تورم سال‌های ۹۷ و ۹۸ را با هم به طور رسمی اعلام کرده است، ادامه داد: در بازرسی آسانسور حساسیت‌ها بیشتر شده چرا که این مسئله ارتباط مستقیم با ایمنی و سلامت مردم دارد در شرایطی که شاهد افزایش هزینه‌های شرکت‌ها هستیم در این زمینه مدیران مرتبط اعتقادی به واقعی‌سازی نرخ تعرفه‌های بازرسی ندارند.

داداشی در ارتباط با پیگیری‌های اداری انجام شده، گفت: جامعه ممیزان کل کشور و شرکت‌های بازرسی در حیطه جامعه ممیزان بارها در جلسات متعدد این موضوع را به اطلاع مدیران استاندارد کشور رسانده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه اثرات تورمی را ما در هزینه‌های تامین اجتماعی بازرسان و کارکنان، پرداخت حقوق، ایاب و ذهاب و  هزینه‌های کالیبراسیون را لمس می‌کنیم، خاطر نشان کرد: شرکت‌های بازرسی به عنوان بازوهای سازمان هستند و امیدواریم در این زمینه همکاری مناسبی توسط سازمان استاندارد انجام گیرد.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول