اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

هفته بسیج ویترین عملکرد بسیجیان/ هر خانه یک کارگاه

فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز، گفت:هفته بسیج ویترین عملکرد بسیج در طول سال است، در شرایطی که بسیجیان تمام ساعات روز را برای خدمتگزاری حاضرهستند.

هفته بسیج ویترین عملکرد بسیجیان/ هر خانه یک کارگاه

حسن صفدری، فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اعلام این مطلب و در بیان عملکرد بسیج به مناسبت هفته بسیج، اظهار داشت: هفته بسیج امسال   با شعار "بسیج ، پیشرو خدمت و امید آفرین" مزین شده است و  نامگذاری یک هفته در سال به عنوان هفته بسیج فرصتی  است تا خدمات بدون منت بسیج برای مردم تشریح شود.

وی با اشاره به تعدادی از برنامه‌های اجرا شده در هفته بسیج ادامه داد: دیدار با نماینده محترم ولی فقیه در استان، اجرای طرح شهید سلیمانی و تبدیل پایگاه‌های مقاومت بسیج به پایگاه‌های سلامت و همچنین تشکیل کمیته جهادگران سلامت که در قالب آن بسیجیان در مراکز درمانی برای کمک به کادر درمان حضور خواهند داشت، از جمله مهم‌ترین برنامه‌های هفته بسیج است که به خاطر گسترش شیوع ویروس کرونا  از اهمیت بالایی برخوردار است.

«هر خانه یک کارگاه» عنوان طرحی است که سپاه ناحیه امامت تبریز درصدد است در جهت ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای خانواده‌ها ایجاد کند که فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز در مورد اجرای این طرح یادآور شد: طرح «هر خانه یک کارگاه» طرح مشترکی است که با همکاری و هماهنگی  اتحادیه قالیبافان تبریز اجرایی می.شود. در این راستا تا کنون 500 خانوار از تسهیلات مادی و معنوی استفاده کرده‌اند و در نظر داریم 500 خانوار دیگر از این طرح برای اشتغال استفاده کنند.

وی، یکی از اهداف اجرای این طرح‌ها را اشتغال‌زایی و ایجاد درآمد پایدار برای خانواده‌ها اعلام کرد و افزود: در شرایط فعلی اقتصاد کشور کارآفرینی، ایجاد اشتغال و حمایت از کارگاه‌های زود بازده بهترین روش برای ایجاد درآمد پایدار خانواده‌هاست.

صفدری در ادامه با اشاره به نقش بسیج در تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در رزمایش مواسات خاطرنشان کرد: قبل از هفته بسیج هشت مرحله از رزمایش مواسات توسط سپاه ناحیه امامت تبریز، اجرا شده و همزمان با هفته بسیج پنج هزار بسته معیشتی دیگر در بین اقشار آسیب‌پذیر و کم‌برخوردار توزیع می‌شود که با احتساب هشت مرحله دیگر رزمایش کمک مؤمنانه، جمعا سپاه ناحیه امامت، بیش از 62 هزار بسته معیشتی از زمان شروع رزمایش کمک مؤمنانه تا کنون بین اقشار آسیب‌پذیر توزیع کرده است.

بنا به گفته وی، تبیین اهداف، رویکرد و عملکرد بسیج در شبکه‌های اجتماعی و همایش‌های مجازی، راه‌اندازی گروه سرود خیابانی، ویزیت رایگان بیماران در حوزه سپاه ناحیه امامت، اهداء خون توسط بسیجیان، رونمایی از کتاب فرشتگان آسمانی، به پاس گرامیداشت شهدا و ایثارگران، حضور بر سر مزار شهدا، عیادت از خانواده‌های شهدا و ایثارگر و ... از دیگر برنامه‌های مهم هفته بسیج در سپاه ناحیه امامت تبریز است.

وی با اشاره به نامگذاری هفته بسیج به عناوین خاص، متذکر شد: «بسیج معنویت و سلامت، بسیج فرزند مسجد و خادم مردم، بسیج مبتکر حل مسئله، بسیج الگوی سبک زندگی اسلامی، بسیج ولایی و تمدن‌ساز، بسیج نیروی مقاومت ملت ایران و بسیج خدمت مؤمنانه و ایثارگری عناوین روزهای هفته بسیج است و مطابق هر عنوان، برنامه‌های خاصی تدارک دیده شده است.

 صفدری با بیان اینکه بسیج از بدو پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ هشت ساله دفاع مقدس، همواره بازوی توانمند برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است، بیان داشت: حضرت امام راحل هم حساب ویژه‌ای بر روی نیروهای مردمی و بسیج باز کرده بودند و همین نیروی مردمی بود که در خط مقدم و پشت خط مقدم ، از جان و مال خود گذشتند.

فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز گفت : نیروی بسیج بعد از اتمام جنگ نظامی همواره در جنگ اقتصادی، سازندگی، محرومیت‌زدایی و ... در تمام بحران‌ها و تهدیدها، در خط مقدم بوده و خواهد بود.

انتهای پیام/60020/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول