اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

روایت فارس از حواشی یک انتصاب/معلولان: «منوچهری» با حمایت نماینده و استانداری رئیس شد/قریشی: نماینده مجلسی دخالتی در انتصاب مدیر نداشته است

آبان ماه امسال «کمال منوچهری» به عنوان رئیس جدید بهزیستی شهرستان قروه معرفی شد، به دنبال انتصاب این فرد مخالفت‌هایی از سوی جامعه هدف این نهاد حمایتی صورت گرفت...

روایت فارس از حواشی یک انتصاب/معلولان: «منوچهری» با حمایت نماینده و استانداری رئیس شد/قریشی: نماینده مجلسی دخالتی در انتصاب مدیر نداشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، 27 آبان ماه امسال «کمال منوچهری» به عنوان رئیس جدید بهزیستی شهرستان قروه معرفی شد، به دنبال انتصاب این فرد مخالفت‌هایی از سوی جامعه هدف این نهاد حمایتی صورت گرفت و صادق حسین‌زاده مدیرعامل انجمن معلولان باران قروه هم استعفا کرد.

تعدادی از سمن‌های شهرستان قروه از جمله گروه همیار تلاش( زنان سرپرست خانوار)، انجمن پیشگیری از اعتیاد راهیان جامعه پاک قروه، انجمن نوای فرهنگ ترنج باران، کانون ناشنوایان شهرستان قروه، انجمن توکان توانمندسازان تروسکه و انجمن پیشگیری از اعتیاد قروه با صدور بیانیه‌ای خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

متن بیانیه

در جامعه‌ای که اکثر افراد در پی نفع شخصی و کسب مال و موقعیت هستند و برای رسیدن آن دست به هر اقدامی می‌زنند، وجود انسان‌هایی که از وقت و عمر و انرژی و مال خود برای خدمت‌رسانی به مردم هزینه می‌کنند برای جامعه غینمت و برای آیندگان نعمت است و حمایت نکردن از این افراد ظلم به دیگر افراد جامعه است.

آقای صادق حسین‌زاده عضو و از موسسین انجمن دفاع از حقوق معلولین باران و نماینده سازمان‌های مردم نهاد شهرستان قروه یکی از همان انسان‌ها هستند که وجود و فعالیت‌شان برای جامعه معلولین و دیگر سازمان‌های مردمی غنیمت بوده است.

متاسفانه علی‌رغم آگاهی و آشنایی مسئولین محترم از فعالیت‌ها و ایثارگری‌های طولانی ایشان، با توجه به تصمیمات عجولانه و غیرمنطقی مدیریتی در سطح شهر، شاهد استعفای ایشان از سمت خود بوده‌ایم.

بر این اساس سازمان‌های مردم‌نهاد قروه در اعتراض به این موضوع و عزل و نصب‌های سریالی که "رابطه" در آن حرف اول را می‌زند، بیانیه خود را در چند بند به شرح زیر اعلام می‌دارند.

فعالان مدنی و اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد شهرستان قروه ضمن انتقاد شدید به عدم توجه نهادها و مسئولین ذیربط در سالیان اخیر نسبت به نظرات و پیشنهادات سمن‌ها و گروه‌های مردمی در تصمیم‌گیری‌های مختلف، اعتراض خود را نسبت به تداوم بی‌انگیزگی و کناره‌گیری فعالین اجتماعی بخاطر به حاشیه رانده شدن آنان ابراز می‌دارند.

تشکل‌های مردم‌نهاد این شهرستان ضمن تقدیر و ستایش فعالیت‌های فعالین مدنی و اعضای سمن‌ها در طول سالیان اخیر در حوزه‌های مختلف بر نیاز مبرم خود به افرادی این چنین تاکید نموده و اجازه نخواهند داد تا منافع گروه‌های مردمی در آینده زیر سایه تصمیم‌گیری‌ها، بده‌بستان‌های سیاسی و عزل و نصب‌های غیرمعقول، به حاشیه برود. لذا هرچه سریع‌تر منتظر پاسخگویی مسئولین مرتبط در این حوزه نسبت به اهدای صندلی ریاست ادارات به افراد غیرمتخصص می‌باشند.

اعضای سمن‌های شهرستان قروه ضمن اعلام تعامل همه جانبه با همه ارگان‌ها و نهادهای مختلف همچون گذشته، همگان را دعوت به صیانت و حمایت از منافع مردم دعوت نموده و احترام به جایگاه دلسوزان زحمت‌کشان خدمت‌رسانی به جامعه را اولویت همیشگی خود خواهد دانست.

منوچهری انفصال از خدمت در کارنامه‌اش دارد

با توجه به درخواست جمعی از توانخواهان قروه از خبرگزاری فارس موضوع را دنبال کردیم، صباح سلطانی نویسنده و معلول جسمی حرکتی می‌گوید: چندی پیش بود که ۳۰۰ نفر از معلولان قروه در نامه‌ای مخالفت شدید خود را با دخالت‌های پرویز اوسطی نماینده این شهرستان در مجلس جهت ایجاد فشار برای تغییر رئیس بهزیستی این شهرستان شدند. 

وی گفت: این در حالی است که پس از آن نیز سمن‌های شهرستان قروه و فعالین مدنی و اجتماعی نیز به این مخالفت دامن زده و خواسته‌های خود در خصوص حمایت از ۳۰ هزار جامعه هدف این اداره به صورت حضوری و در قالب بیانیه به گوش مسئولان رساندند.

وی خاطرنشان کرد: اما سرانجام با حمایت نماینده مجلس همچنین سکوت فرماندار این شهرستان، کمال منوچهری به عنوان رئیس اداره بهزیستی قروه معرفی شد.

وی افزود: منوچهری تیرماه ۱۴۰۰ بازنشسته خواهد شد در حالیکه در پست سابق خود به عنوان رئیس آموزش و پرورش قروه در هیات تخلفات انفصال از خدمت شده بود.

انتصاب مدیر بهزیستی قروه سیاسی است

حسین‌زاده مسوول انجمن دفاع از حقوق معلولین باران هم گفت: در حالی که سازمان بهزیستی در شهرستان قروه دارای نیروهای قوی در حد کارشناسی ارشد است چه ضرورتی به انتخاب رییس این اداره خارج از مجموعه است.

وی گفت: رئیس جدید بهزیستی قروه از کارکنان آموزش و پرورش است و چنین انتصابی موجب ایجاد حس بی‌انگیزگی در کارکنان سازمان می‌شود و انجمن‌ها و سمن‌ها مکرر مخالفت خود را با حضور فردی خارج از سازمان طی یک طومار با امضا ۳۰۰ نفر اعلام کردند.

حسین‌زاده اضافه کرد: رئیس جدید بهزیستی قروه در زمان مدیریت خود در آموزش و پرورش دارای حواشی زیادی بوده و حتی منجر به انفصال از خدمت او شده است.

وی گفت: این انتصاب با فشار نماینده مردم در مجلس و استانداری صورت گرفته و فرماندار نیز هیچگونه مقاومتی نکرده است.

حسین‌زاده با بیان اینکه شائبه سیاسی بودن این انتصاب وجود دارد و هیچکدام از مدیران فوق مسئله را تایید و تکذیب نمی‌کنند، عنوان کرد: اینگونه تصمیم‌گیری‌ها تنها به زیان جامعه هدف بهزیستی است.

وی اضافه کرد: معتقدیم این انتصاب خارج از ضوابط و صرفا با نگاه سیاسی صورت گرفته است.

انتصاب مدیر بهزیستی قروه کاملا قانونی است

مدیرکل بهزیستی کردستان هم در خصوص موضوعات مطرح‌شده اظهار کرد: برخلاف آنچه در فضای مجازی مطرح می شود، «کمال منوچهری» براساس حکم کارگزینی و استعلام‌های لازم از دستگاه‌های ذیربط به عنوان رئیس بهزیستی قروه منصوب شده است.

صباح قریشی افزود: رئیس جدید بهزیستی قروه سال‌هاست مدیریت یکی از سمن‌های موفق در این شهرستان را به عهده دارد و در راستای خدمت به جامعه آسیب‌پذیر دختران بی‌سرپرست در ملک اهدایی خواهر مرحومش فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه عملکرد منوچهری طی تمام این سال‌ها مثبت و قابل دفاع است، گفت: براساس حکم کارگزینی 13 ماه از خدمت وی تا بازنشستگی باقیمانده است کما اینکه مدارک ایثارگری در پرونده استخدامی وی وجود دارد احتمال تمدید ادامه اشتغال تا 6 سال بعد از بازنشستگی وجود دارد.

وی افزود: در صورت اینکه ایثارگری نیز مورد قبول واقع نشود امکان فعالیت وی تا 2 سال دیگر بنا به نظر سازمان متبوع وجود دارد.

قریشی افزود: انتخاب رئیس جدید هم با توجه به توانایی مدیریتی و شناخت وی از جامعه هدف انجام شده است.

وی گفت: مسائل مطرح شده در مورد دخالت نماینده مردم این شهرستان در انتصاب مدیر جدید بهزیستی را قبول ندارم چون انتصاب مدیران با تشخیص و نظر مدیرکل و تایید فرمانداری انجام شده و نماینده مجلس در این زمینه نقش مشورتی دارد.

مدیرکل بهزیستی کردستان اظهار کرد: امسال روسای شهرستان‌های مریوان، سنندج و... را تغییر داده‌ایم شهرستان قروه نیز بر همان منوال انجام گرفته است.

وی اذعان کرد: اینکه انجمن‌های مردم‌نهاد انتظار داشته باشند برای انتصاب روسای ادارات شهرستانی از آنها اجازه بگیریم، غیرمنطقی است.

قریشی اذعان کرد: اعتراض به انتصاب مدیر جدید بهزیستی قروه به خاطر حساسیتی است که در بین انجمن‌ها وجود دارد اما به جامعه معلولین شهرستان اطمینان می‌دهیم که نظارت سیستمی و شفافیت عملکرد کامل در این سازمان وجود دارد و حضور رئیس جدید نیز با توجه به سابقه فعالیت وی، منجر به اتفاقات خوب در قروه خواهد شد.

وی اضافه کرد: امروز نیز طی دیداری که با صادق حسین زاده عضو و از موسسین انجمن دفاع از حقوق معلولین باران داشتیم با برگرداندن استفایش موافقت کرد و این دغدغه جامعه معلولین به زودی مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول