اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

نظارت نقطه به نقطه امام جمعه و رئیس‌دادگستری بر بازار قلعه‌رئیسی/انصاری‌پور: مماشاتی در کار نیست

امام جمعه و رئیس دادگستری چاروسا با حضور در بازار قلعه‌رئیسی بر حسن اجرای محدودیت‌ها نظارت کردند.

نظارت نقطه به نقطه امام جمعه و رئیس‌دادگستری بر بازار قلعه‌رئیسی/انصاری‌پور: مماشاتی در کار نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، تعطیلی مراکز تجاری، فروشگاه ها، بازار و مغازه ها از الزامات پیشگیری ابتلای شهروندان به کرونا بود که محدودیت‌های کرونایی در اول آذرماه مصوب شد و همه را ملزم به اجرای آن کرد.

پس از سه روز از مصوبه که باید از روز اول آن اجرایی می‌شد عده ای از تمکین به آن سر باز می زدند و همین رئیس دادگستری چاروسا را روانه بازار کرد.

امام جمعه، رئیس دادگستری، بخشدار، نیروی انتظامی مرکز بهداشت و درمان، امور صنفی، شورای شهر، شهردار، نمایندگان هلال احمر و نماینده صدا و سیما و خبرگزاری فارس با حضور در بازار شهر قلعه رئیسی از وضعیت بازار بازدید کردند.

 در این بازدید به افرادی که ماسک نمی‌زدند تذکر داده و از آنها خواسته شد تا نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند.

از اقدامات قابل توجه در این بازدیدها بسیاری از بازاریان بدون توجه به تذکرات و با رعایت احترام اقدام به تعطیلی کرده و نسبت به این اقدام پیشقدم شدند.

در این تعدادی از بازاریان هم نسبت به وضعیت اقساط و چک‌های برگشتی خود نگران بودند.

بامه از بازاریان شهر قلعه رئیسی تعطیلی بازار را به سود سلامت مردم دانست و گفت: برای سلامتی خودمان و مردم باید هر کاری کرد و از این اقدام استقبال می کنیم اما متاسفانه اقساط و چک‌های برگشتی که نزد بازاریان در شهرهای مختلف داریم ما را مجبور می کند که در بسیاری مواقع به فکر باز کردن باشیم.

موسوی از دیگر بازاریان شهر قلعه رئیسی گفت: مشاهده می‌شود به خصوص عصرها بقیه بازاریان باز کنند که همین سبب شلوغی بازار می شود.

فتحی از دیگر بازاریان قلعه رئیسی با بیان اینکه باید مغازه های خواربار و عمده فروشی ها که سبب شلوغی در سطح شهرها می‌شوند به صورت شیفتی بازگشایی شوند ادامه داد: بسیاری از مغازه‌هایی که سبب تجمع جمعیت می‌شود را پلمب و تعطیل نکردند.

حجت الاسلام صادق انصاری‌پور رئیس دادگستری چاروسا که این روزها یک تنه پرچمدار نظارت در سطح شهر و بخش شده اظهار کرد: سلامت مردم یکی از حساسیت‌های دستگاه قضاست و هر چیزی که سبب به خطر افتادن سلامت مردم باشد را مورد پیگرد قرار می دهیم.

 

رئیس دادگستری چاروسا یادآور شد: طبق فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری مصوبات ستاد کرونا برای همه مسئوولان و مردم فصل الخطاب است و همان طور که محدودیت های مختلف باید اجرایی شود تعطیلی بعضی صنوف با مصوبه ستاد کرونا باید از اول آذرماه اجرایی می‌شد که متاسفانه تاکنون در شهر قلعه رئیسی اجرایی نشده و مجبور شدیم ورود کنیم و نسبت به تعطیلی اقدام شود.

وی افزود: تصمیمی که امروز اتخاذ شد در راستای پیشگیری از شیوع کرونا، با توجه به بضاعت و امکاناتی است که داریم عاقلانه ترین تصمیم است و منفعت این تصمیم در ابتدا به کسبه بازار می رسد؛ مردم باید بپذیرند که حضور و تجمع آنها در بازار به خطر انداختن جان خود و اعضای خانواده است دید و بازدیدها باید لغو شود تا از ابتلای بیشتر به ویروس کرونا جلوگیری کنیم.

انصاری‌پور یادآور شد: همه مردم باید برای حفظ سلامت خود و خانواده با مسئوولان همکاری کنند و شاید مشکلاتی از جمله اقساط و چک های برگشتی مشکل ایجاد کند اما سود آن سلامتی خود و خانواده و همشهریان است و همانطور که سود بازار برای آنها ارزش دارد باید به سود سلامت هم اهمیت دهند.

رئیس دادگستری چاروسا با بیان اینکه برای حفظ سلامت ابتدا تذکر و سپس برخورد می کنیم عنوان کرد: امروز با همکاری بازاریان شهر قلعه رئیسی که خود استقبال هم کردند اقدام به تعطیلی بازار کردیم که اگر کسی نسبت به تعطیلی بازار تخطی کند برخورد می کنیم و همان طور که در روزهای گذشته به دلیل ازدحام جمعیت در جلوی یک اداره اقدام به برخورد با دو کارمند یک اداره کردیم اگر نسبت به سلامت مردم تخلفی مشاهده کنیم برخورد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسمات ختم و عروسی باید با کمترین تجمع و در زمان مشخص برگزار شوند تصریح کرد: همه باید خود را موظف به قانون مداری کنند.

هادی شهبازی مسئوول امور صنفی چاروسا هم در این بازدید با بیان اینکه بسیاری از بازاریان از این اقدام استقبال کردند عنوان کرد: از همه کسانی که امروز با حساسیت نسبت به سلامت مردم ورود کردند قدردانی می‌کنیم.

وی چک‌های برگشتی، اقساط تسهیلات و مخارج زندگی را از مشکلات بازاریان دانست و خواستار حمایت مسوولان از بازاریان شد.

شهبازی در پایان با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد کرونا از ابتدای آذرماه باید صنوف خطرناک تعطیل شوند خاطرنشان کرد: ابتدا با تذکر نسبت به تعطیلی بازار اقدام خواهیم کرد در صورت مشاهده نسبت به پلمب آنها اقدام خواهیم شد.

گفتنی است، در این بازدیدها همچنین از صنوفی که جزء ردیف یک بودند نظارت بر قیمت‌ها صورت گرفت که در مواردی با تذکر رئیس دادگستری همراه بود.

انتهای پیام/82021

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول