اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار وزیر خارجه قزاقستان و دبیرکل شورای همکاری کشورهای ترک‌زبان

وزیر امور خارجه قزاقستان و دبیرکل شورای همکاری کشورهای ترک زبان با یکدیگر دیدار و طیف گسترده‌ای از مسائل مهم کشورهای ترک‌زبان را بررسی کردند.

دیدار وزیر خارجه قزاقستان و دبیرکل شورای همکاری کشورهای ترک‌زبان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «مختار تلئوبردی» وزیر امور خارجه قزاقستان و «بغداد عامریف» دبیرکل شورای همکاری کشورهای ترک زبان دیدار و گفت‌وگو کردند.

در جریان این ملاقات طیف گسترده‌ای از مسائل مهم  کشورهای ترک‌زبان بررسی شد.

وزیر امور خارجه قزاقستان طی این دیدار پروتکل‌هایی در مورد میزان سهم اجباری در بودجه‌های آکادمی ترک و بنیاد فرهنگ و میراث ترک را به امضا رساند.

شورای کشورهای ترک زبان مورخ 3 اکتبر سال 2009 میلادی به ابتکار «نورسلطان نظربایف» نخستین رئیس جمهور قزاقستان که در سال 2019 میلادی به عنوان رئیس افتخاری این شورای انتخاب شد، تشکیل شده است.

آکادمی ترک همچنین در تاریخ 25 می سال 2010 میلادی با ابتکار نظربایف ایجاد شده است. دفتر مرکزی آن در شهر «نورسلطان» پایتخت قزاقستان واقع است.

بنیاد فرهنگ و میراث ترک به ابتکار «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان در تاریخ 23 آگوست سال 2012 میلادی تشکیل شده است. دفتر مرکزی این بنیاد در باکو پایتخت آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول