اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تحصیل ۴۲ هزار دانش‌آموز در نوار مرزی خراسان‌جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: بیش از ۴۲ هزار و ۱۷۰ دانش آموز دختر و پسر دوره‌های مختلف تحصیلی در نوارمرزی خراسان‌جنوبی تحصیل می‌کنند.

تحصیل ۴۲ هزار دانش‌آموز در نوار مرزی خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، محمدعلی واقعی در دیدار با فرمانده مرزبانی استان، اظهار داشت: آرامش خاطر و امنیت امروز استان به‌ویژه دانش‌آموزان مرزنشین، در مسیر تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی مرهون تلاش خستگی ناپذیردیدگان بیدار و شب زنده‌دارپرسنل جان برکف مرزبانی در قریب 400 کیلومتر نوارمرز استان است.

وی با اشاره به تحصیل بیش از 42 هزار و 170 دانش‌آموز دختر و پسر دوره‌های مختلف استان در 952 واحد آموزشی و دو هزار 633 کلاس درس شهرها و روستاهای چهار شهرستان مرزی استان، تصریح کرد: دفاع از مرزهای فرهنگی و مقابله با توطئه‌های دشمنان در جنگ نرم نقطه اشتراک کاری  معلمان و مرزبانان در سنگر تعلیم و تربیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از توزیع بیش از دو هزار بسته لوازم‌التحریر و معیشتی بین دانش‌آموزان مرزنشین توسط مرزبانی خراسان‌جنوبی خبر داد و افزود: مرزبانان غیور در کنار صیانت از مرزها در  مسیر زدودن غبار محرومیت از چهره دانش‌آموزان روستاهای مرزی تلاش و جهاد می‌کنند.

واقعی کسب اطلاعات، مهارت، آموزش، آشنایی با شیوه‌های مرزبانی و داشتن غیرت را ویژگی های بارز مرزبانان دانست و بیان داشت: همانطور که یک مرزبان وجود دشمن را حس کرده و باور دارد، معلمان به‌عنوان مرزبانان فرهنگی، نیز با وسواس تمام توطئه‌های ضد فرهنگی دشمنان قسم خورده را رصد می کنند.

وی خاطرنشان کرد: معلمان حوزه تعلیم وتربیت پیامبراکرم (ص) را الگوی خود قرار داده و در این راه نسبت به دانش‌آموزان خود مهربان و دلسوز هستند و از هیچ کوششی در راستای هدایت آنان در مسیر درست زندگی دریغ نمی‌کنند.

انتهای پیام/3403/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول