اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ردپای بسیج در همه حوزه‌ها نشانگر خدمت خالصانه این نیروی مردمی است

فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله شیراز گفت: بسیج از افتخارات و سرمایه‌های بزرگ کشور است که با تدبیر الهی امام خمینی (رحمة الله) و بر اساس یک ریشه و فرهنگ ماندگار شکل گرفت.

ردپای بسیج در همه حوزه‌ها نشانگر خدمت خالصانه این نیروی مردمی است

خبرگزاری فارس ـ لشکر سلیمانی‌ها ؛ ویژه‌نامه هفته بزرگداشت بسیج: مجید علیپور در گفتگو با خبرگزاری فارس در شیراز، با اشاره به این که دنبال کردن ریشه و چرایی بسیج از نظر قرآن و تعالیم اهل بیت(ع) به ویژه فرهنگ عاشورا بسیار اهمیت دارد، اظهار داشت: نیروهای مردمی بسیج همواره با نیت قربه الی الله و با هدف خدمت به مردم، نظام و انقلاب در همه دوران‌ها  پا به عرصه فعالیت گذاشته اند.

وی با اشاره به اینکه پس از جنگ، حضرت امام(ره) با تیزبینی و دوراندیشی، پیش‌بینی‌ لازم را درباره تشکیل نیروی مردمی بسیج داشتند، افزود: بر اساس توصیه حضرت امام، بسیج همواره در موضوعات مختلف به ویژه در یک سال اخیر اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است و در همه موضوعات حرفی برای گفتن دارد.

علیپور با بیان اینکه عملکرد بسیج عملکردی مشخص و مربوط به همه حوزه‌ها است، افزود: در یکی دو سال گذشته به دلیل وقوع بحران های مختلف همچون سیل ، زلزله و امروز نیز بحران کرونا، ردپای بسیج به خوبی مشخص است و عامه مردم فعالیت های بسیج را به خوبی مشاهده می‌کنند پس بر ما است تا قدردان بسیجیانی باشیم که با اخلاص تمام کمک های بزرگی را به حوزه‌های مختلف کرده و مایه قوت قلب و امید بخشیدن به مردم بوده‌ و هستند.

فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله شیراز در ادامه با اشاره به اینکه بسیج همواره گرفتاری‌ها مشکلات و تهدیدها را فرصتی بزرگ برای خدمت رسانی خود می‌بیند، اظهار داشت: حضور در مباحث درمانی، بهداشتی، معیشتی، جهاد اهدای خون، فعالیت های عمرانی، محرومیت زدایی و ... از مواردی است که بسیج همواره در آن خوش درخشیده است.

وی افزود: بنده به عنوان عضو کوچکی از این جامعه که عملکرد بسیجیان را از نزدیک شاهد هستم معتقدم باید هزاران مرتبه خدا را برای داشتن چنین جوانان و نیروهای مومن و انقلابی سپاسگذار بود چرا که همین اکنون که همه در قرنطینه هستند، نیروهای مخلص بسیجی و از جان گذشته، در کوچه و بازار در حال ضدعفونی معابر و خیابان‌ها بوده و برخی در بیمارستان‌ها به‌عنوان همیار بیمار فعالیت می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله شیراز گفت: برخی از گروه‌های جهادی با شناسایی محرومان و هدایت خیرین در راستای محرومیت زدایی گام برداشته و برخی دیگر اقدام به تولید ماسک می‌کنند.

علیپور با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج در این ناحیه سپاه بیان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ انجام شده هزار و ۱۰۰ برنامه برای هفته بسیج تدارک دیده شده بود که متاسفانه به دلیل شرایط کرونا و مقید بودن به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برنامه‌های امسال به لحاظ جنس ، شکل و محتوا متفاوت از سال‌های گذشته است بنابراین برگزاری تجمعات، جلسات و نمایشگاه‌ها لغو شده و عمده فعالیت ها معطوف به کرونا و خدمت به مردم است.

این فرمانده سپاه همچنین از افتتاح مرکز آموزش فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای در محله محروم سنگ‌سیاه و اهدای خون توسط هزار نفر از بسیجیان در حرکتی بی‌نظیر خبر داد.

علیپور در ادامه با اشاره به اینکه همه ساله همزمان با پنجم آذر ماه تجمع بسیجیان را شاهد بودیم، گفت: امسال به دلیل شرایط کرونا این برنامه به شکل دیگری طی یک رزمایش مومنانه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام با همکاری سپاه ناحیه احمدبن موسی با توزیع پنج هزار بسته معیشتی با محوریت مساجد برگزار خواهد شد همچنین با اعتماد خیرین به پایگاه های مقاومت و مساجد، افراد نیازمند شناسایی شده و طی این رزمایش، با نهایت احترام بسته های معیشتی به آنها اهدا خواهد شد.

 فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله شیراز خاطرنشان کرد: راس ساعت ۱۰ صبح روز پنجم آذر ماه، بسیجیان پای سخنان مقام معظم رهبری از طریق تلویزیون خواهند نشست.

وی در ادامه با اشاره به اجرای ۷۹ پروژه عمرانی توسط این ناحیه سپاه، گفت: ۱۰ محله تحت پوشش شامل اکبر آباد، بیات، سنگ سیاه، شهرک بهار، ماذون قشقایی، کرونی، مهدی آباد، کوزه گری و ده پیاله به‌عنوان مناطق محروم حوزه این ناحیه شناسایی شده‌اند تا در قالب طرح شهید اسکندری نگاه ویژه تری به آنها داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم ادعا کنیم که همه مشکلات این محلات برطرف شده است، گفت: تلاش کردیم از نهایت ظرفیت ها بهره برده و به ساخت چهار کارگاه اشتغال، مرمت دو مسجد، مرمت ۶۹ منزل، راه‌اندازی یک کارگاه اشتغال، ساخت دو منزل عالم و ساخت یک مسجد اقدام کنیم، همچنین در حوزه کمک به برقراری امنیت پایدار نیز تلاش‌هایی صورت گرفته است تا با تدابیر لازم، خدمات خوبی به مردم محروم این مناطق ارائه شود.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول