اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بسیجیان در میدان مبارزه با کرونا/ طرح شهید «سلیمانی» در محله‌های خراسان‌جنوبی آغاز شد

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: در راستای مدیریت و کنترل بیماری کرونا طرح محله‌محور شهید «حاج قاسم سلیمانی» به مناسبت هفته بسیج در استان آغاز شد.

بسیجیان در میدان مبارزه با کرونا/ طرح شهید «سلیمانی» در محله‌های خراسان‌جنوبی آغاز شد

خبرگزاری فارس ـ لشکر سلیمانی‌ها؛ ویژه‌نامه هفته بزرگداشت بسیج: مهدی هنری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، با اشاره به اجرای طرح محله‌محور شهید «حاج قاسم سلیمانی»، اظهار داشت: این طرح محله‌محور و خانواده‌محور به‌صورت مشترک از سوی وزارت بهداشت و درمان و سازمان بسیج مستضعفین برای مقابله با همه‌گیری کرونا اجرا می‌شود.

وی بیان داشت: تشدید نظارت بر شیوه‌نامه‌های بهداشتی و اعمال قانون، تست گسترده، هدفمند و هوشمند، بیماریابی فعال، قرنطینه و رهگیری هوشمند و آموزش و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی از اهداف این طرح است.

طرح محله‌محور شهید «حاج قاسم سلیمانی» امروز رسما در استان خراسان‌جنوبی آغاز شد

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با اشاره به آغاز طرح محله‌محور شهید «حاج قاسم سلیمانی»، مطرح کرد: این طرح امروز رسما در استان خراسان‌جنوبی آغاز شد و محدودیت‌های کرونایی در اثرگذاری این طرح مؤثر خواهد بود لذا باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

هنری عنوان کرد: فعالیت جهادگران شامل کمک به آغاز سریع درمان، ضدعفونی منازل مبتلایان، تهیه مواد غذایی برای خانواده‌هایی که بیمار کرونایی دارند، تهیه دارو و سایر خدمات مورد نیاز است.

پیش‌بینی شده در این طرح در هر محله و مسجد ۱۵ نفر فعالیت داشته باشند که این تعداد شامل ۱۰ جهادگر، چهار بهورز و یک پزشک می‌شود.

 

وی با اعلام اینکه این طرح در ۱۰ محله شهر بیرجند شروع شده و در سایر نقاط پرخطر استان نیز اجرایی خواهد شد، تبیین کرد: پیش‌بینی شده در این طرح در هر محله و مسجد ۱۵ نفر فعالیت داشته باشند که این تعداد شامل ۱۰ جهادگر، چهار بهورز و یک پزشک می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه نیروهای بسیج جامع‌ی پزشکی استان دوشادوش سایر کادر درمان در بحث مبارزه با شیوع این ویروس ایستاده‌اند، افزود: قرارگاه طرح محله‌محور شهید سلیمانی به فرماندهی استانداری خراسان‌جنوبی در استان تشکیل و دبیرخانه آن در بسیج جامعه پزشکی راه‌اندازی و فرماندهی عملیات این طرح برعهده مجموعه سپاه انصارالرضا(ع) و بسیج سازندگی استان است.

هنری تصریح کرد: همچنین در اجرای این طرح افراد در معرض خطر شامل سالمندان، بیماران خاص و زنان باردار تحت مراقبت و کنترل قرار می‌گیرند و با تأمین خواسته‌های آنان از ورود این افراد به محیط‌های آسیب‌زا و آلوده جلوگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: در این طرح در راستای شناسایی سریع بیماران کرونایی غربالگری به‌صورت خانه به خانه نیز انجام و آموزش جهادگران و بسیجیان در شناسایی افراد دارای علائم مشکوک کرونایی، طریقه راهنمایی، چگونگی رهگیری و همچنین ارائه خدمات حین و پس از بیماری توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در صورت اجرای موفق طی یک یا دو ماه آینده شاهد کنترل و کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان خواهیم بود، خاطرنشان کرد: همه مکلف به همکاری برای کنترل این بیماری خطرناک هستند و کمک به همنوع و نجات یک انسان وظیفه شهروندی ما فارغ از وظایف اداری و سازمانی است.

انتهای پیام/3403/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول