اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مهلت ۵ روزه دادستان برای تعیین تکلیف خروج اراضی کشاورزی از محدوده منفصل توس

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی از تعیین مهلتی پنج روزه برای تعیین تکلیف خروج اراضی کشاورزی از محدوده منفصل توس خبر داد و گفت: این مهلت از دیروز آغاز شده است.

مهلت ۵ روزه دادستان برای تعیین تکلیف خروج اراضی کشاورزی از محدوده منفصل توس

محمدحسین درودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: در هفتادمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی خراسان رضوی، عدم تصویب منطقی محدوده منفصل توس با نظر اکثریت قاطع اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال به تصویب رسید و مقرر شد جهاد کشاورزی استان و اداره کل راه و شهرسازی از طریق وزارتخانه‌های مربوط و شورای عالی شهرسازی و‌معماری موضوع اصلاح محدوده را پیگیری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی ادامه داد: خوشبختانه این پیگیری انجام شد و شورای عالی شهرسازی و معماری موضوع را پذیرفت و به استان ارجاع داد تا نظر مسئولان استانی را در این مورد اخذ و سپس نسبت به بررسی این محدوده اقدام کند. 

وی افزود: البته جلسات کارشناسی بین دستگاه‌های استانی بدون حضور نماینده استانداری برگزار شده است که با توجه به مسئولیتی که معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری در ارتباط با موضوعات این‌چنینی و کمیسیون ماده 5 دارد، این موضوع پذیرفته نیست.

درودی همچنین با اشاره به هفتاد و یکمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال که چند روز قبل برگزار شده، گفت: مصوبه هفتاد و یکمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال درباره اصلاح محدوده منفصل توس این است که ظرف مدت پنج روز پس از ابلاغ این مصوبه، جلسه جمع‌بندی با محوریت استانداری و با اولویت اعمال نظرات جهادکشاورزی درباره خارج کردن این بخش از اراضی با کاربری زراعی از محدوده منفصل توس، برگزار و نظر استان به شورای عالی شهرسازی و معماری جهت اعمال اصلاحات اعلام شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با بیان اینکه روز گذشته ابلاغ انجام شده و چهار روز دیگر این مهلت به پایان می‌رسد، متذکر شد: پس از ارسال نظر جمع بندی استان به شورای عالی شهرسازی، مدیران کل سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل راه و شهرسازی استان باید پیگیری‌های لازم را از طریق دو وزارتخانه مربوطه انجام دهند تا در نهایت شورای عالی شهرسازی و معماری نسبت به تصویب یک محدوده منطقی برای منطقه منفصل توس اقدام کند. 

درودی افزود: شهردار مشهد هم در جلسه اخیر موافقت خود را با موضوع خروج اراضی کشاورزی از این محدوده اعلام کرد.

وی عنوان کرد: دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال پیگیر این مصوبه خواهد بود و موضوع به جد دنبال می‌شود چرا که اراضی کشاورزی در امنیت غذایی مردم نقش مستقیم و کلیدی دارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با اشاره به احتمال وجود یک سری سوء جریانات پشت پرده الحاق اراضی کشاورزی به محدوده منفصل توس، اطمینان داد که این موضوع نیز در دستور کار تحقیق و تفحص وجود دارد.

درودی بر خروج اراضی کشاورزی از این محدوده تاکید و تصریح کرد: نظر ما این است که طبق موضوعی که جهادکشاورزی هم مطرح می‌کند، اراضی کشاورزی باید از محدوده منفصل توس خارج شود و مانند محدود منفصل قرقی فقط هسته جمعیتی داخل طرح باشد.

تصویب طرح تفصیلی توس و الحاق سه هزار هکتار زمین کشاورزی به این محدوده، موضوعی است که خبرگزاری فارس از 30 تیرماه امسال طی گزارش هایی تحت عنوان «تصویب طرح منفصل توس، به توسعه توس می‌انجامد یا حساب بانکی رانتخواران؟!»، «دم خروسی که از زیر عبای مدعیان بیرون زد!» و «خان هفتم طرح منفصل توس؛ رانت» به طور مفصل به آن پرداخت و از فساد احتمالی پشت پرده تعیین خطوط این منطقه منفصل پرده برداشت و در آخرین مطلب که در تاریخ ۱۶ آبان با عنوان« زمین‌های زراعی توس بلعیده می‌شود؟!» از تعلل راه و شهرسازی درباره اصلاح خط محدوده و خروج زمین‌های کشاورزی از منطقه منفصل توس و تشکیل جلسات بدون حضور نماینده استانداری روایت کرد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول