اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

افزایش خودسرانه قیمت لبنیات منجر به تشکیل ۴۵ پرونده تخلف شد

گرانی‌های بی حساب و کتاب این روزها، از چند روز پیش به لبنیات رسید تا کم‌کم این محصولات را نیز از سفره‌های بی رنگ و لعاب حذف کند که در این راستا ۴۵ پرونده تخلف به علت گران‌فروشی در فارس تشکیل شده است.

افزایش خودسرانه قیمت لبنیات منجر به تشکیل ۴۵ پرونده تخلف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، گرانی‌های بی حساب و کتاب این روزها، از چند روز پیش به لبنیات رسید تا کم‌کم این محصولات را نیز از سفره‌های بی رنگ و لعاب حذف کند.

شاید افزایش جهش‌گونه و ناگهانی قیمت مرغ، افزایش قیمت لبنیات را به حاشیه برد اما لازم به ذکر است که لبنیات نیز از حدود یک هفته پیش به مبلغ قابل توجهی افزایش یافت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، از پیشنهاد برخی کارخانه‌های لبنی مبنی بر افزایش قیمت یاد کرد و اظهار داشت: مدتی پیش برخی کارخانه‌ها افزایش قیمت جدیدی را پیشنهاد دادند اما تا قبل از تایید قیمت‌های افزایشی توسط سازمان صمت، خودسرانه این افزایش قیمت را لحاظ و اقلام را وارد بازار کردند.

حمیدرضا ایزدی با بیان اینکه این افزایش قیمت خودسرانه، تخلف بوده و موضوع در دست بررسی است، گفت: نرخ شیر معمولی توسط سازمان حمایت مشخص می‌شود، اما قیمت مابقی محصولات به دلیل میزان بار میکروبی، درصد چربی و ... توسط کارخانه‌ها برآورد و پیشنهاد شده و سپس به تایید سازمان می‌رسد، از این رو نرخ‌های پیشنهادی فعلی در حال بررسی بوده و افزایش خودسرانه، تخلف محسوب می‌شود و پرونده‌ها در حال ثبت شدن است.

تشکیل ۴۵ پرونده تخلف در جهت مقابله با گرانی لبنیات

مدیر بازرسی سازمان صمت نیز با اشاره به افزایش قیمت گفت: لبنیات دو گروه هستند که یک گروه توسط سازمان حمایت قیمت‌گذاری می شوند و نوع دوم توسط شرکت‌ها، از این رو در یک بازه زمانی برخی شرکت‌ها که بیشتر آنها درون استانی هم نبودند، افزایش قیمتی را لحاظ کرده که مورد برخورد نیز قرار گرفتند.

حمید زارع با اشاره به اینکه در این راستا، واحدهای صنفی تخلفی نداشته و تخلفات مربوط به واحدهای بسته‌بندی بوده است، گفت: در این راستا ۴۵ پرونده تخلف به علت گران‌فروشی به ارزش ۶  میلیارد و ۲۰۹ میلیون ریال تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه این افزایش قیمت ناشی از افزایش شیر خام رخ داده است، افزود: بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار، نرخ شیر خام از سه هزار تومان به چهار هزار و ۱۵۰ تومان و شیر ای، اس، ال از هفت هزار تومان به ۱۲ هزار تومان رسیده است، اما افزایش قیمت خودسرانه سایر محصولات تخلف بوده و منجر به تشکیل پرونده و برخورد قانونی شده است.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول