اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

کاهش ۷۰ درصدی مسافران ناوگان حمل‌ونقل عمومی در قم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: با گسترش و شیوع ویروس کرونا 70 درصد مسافران ناوگان حمل‌ونقل عمومی کاهش پیداکرده و وسایل نقلیه عمومی که حمل‌ونقل دانش آموزان و مدارس را عهده‌دار بوده نیز به‌کلی از سیستم خارج‌شده است.

کاهش ۷۰ درصدی مسافران ناوگان حمل‌ونقل عمومی در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عباس ذاکریان خسارات شیوع ویروس کرونا را در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در یک سال گذشته و با گسترش ویروس کووید ۱۹ علاوه بر تغییر در سبک زندگی و عزادار شدن شهروندان اتفاقات و تغییرات زیادی نیز در ادارات و ارگان‌های شهری و استانی رقم خورده است.

وی یکی از چالش‌های حوزه حمل‌ونقل را در دوران شیوع ویروس کرونا خسارت‌های مالی و کاهش درآمدهای حوزه حمل‌ونقل عمومی دانست و افزود: با توجه به تعطیلی مدارس و حوزه‌ها و مشاغل غیرضروری و همچنین تأکیدات فراوان مبنی بر عدم خروج از خانه از اوایل اسفندماه سال ۹۸ استفاده از حمل‌ونقل عمومی به‌شدت کاهش یافت.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از کاهش ۷۰ درصدی مسافران اتوبوس و تاکسی در شهر قم خبر داد و گفت: همچنین وسایل نقلیه عمومی که حمل‌ونقل دانش آموزان و مدارس را عهده‌دار بوده‌اند نیز به‌کلی از سیستم خارج‌شده و باعث افت شدید درآمدی در این بخش شد.

وی تعطیلی ناوگان اتوبوسرانی را نیز موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: در این دوره ۲۰۰ دستگاه اتوبوس و ۶ هزار دستگاه تاکسی فعال، نیمه بیکار شده و هیچ‌گونه درآمدی نداشته و مشکلات مالی زیادی برای صاحبان آن‌ها ایجادشده است.

ذاکریان با ابراز گلایه از عدم‌حمایت دستگاه‌های مرتبط از ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر خاطرنشان کرد: متأسفانه هیچ‌گونه حمایتی از جانب دستگاه‌های مسئول ازجمله تخصیص بیمه بیکاری و عدم تخصیص یارانه حمایتی تا امروز صورت نگرفته است.

وی خسارت واردشده به ۶۲ اتوبوس بخش خصوصی را در سه ماه نخست شیوع ویروس کرونا بیش از دو میلیارد و ۴۶ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: خسارت ۱۱۵ اتوبوس ملکی نیز در مدت سه ماه نخست نیز عددی بالغ‌بر ۵ میلیارد و ۱۷۵ میلیون تومان بوده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از کاهش ۷۰ درصد درآمد تاکسی‌داران نیز خبر داد و گفت: علاوه بر کاهش درآمدهای سازمان هزینه قابل‌توجه‌ای نیز صرف ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها و خرید اقلام بهداشتی نیز شده است.

وی در پایان با تأکید بر حفظ سلامتی شهروندان به‌عنوان مهم‌ترین دغدغه حوزه حمل‌ونقل تأکید کرد: برای جبران خسارت و حمایت از ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی نیازمند کمک‌های ملی بوده و باید از صاحبان خودرو در شرایط کنونی حمایت‌های لازم انجام شود.

انتهای پیام/78027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول