اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

افکارعمومی جهان اسلام خیانت اعراب در عادی‌سازی روابط با رژیم صهونیستی را نمی‌پذیرد

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی گفت: افکارعمومی در جهان اسلام و مسلمانان این خیانت را نپذیرفته و عاملان آن را نمی‌بخشند.

افکارعمومی جهان اسلام خیانت اعراب در عادی‌سازی روابط با رژیم صهونیستی را نمی‌پذیرد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سیدمحمد حسینی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی امروز (سه‌شنبه 4 آذر) در نخستین اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین (مسئله فلسطین ) اظهار داشت: عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی نگرانی را در جهان اسلام ایجاد کرده است، این در حالی است که مسئله اول جهان اسلام فلسطین بوده و هست و همواره مسلمانان دغدغه آزادی فلسطین و حق ستانده شده از آنان را دارند.

وی افزود: توافق عادی‌سازی و صلح اصلاً قابل قبول نیست، زیرا جنگ و درگیری بین امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی نبوده و آنها نزاع و نبردی نداشته‌اند که حالا بخواهند با اسرائیل صلح کنند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی تصریح کرد: بیش از 10 سال است که امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی روابط غیرعلنی و غیررسمی داشته‌اند که هم‌اکنون نقاب از چهره آنان برداشته شده و روابطشان علنی و رسمی شده است.

حسینی اظهار داشت: ترامپ تلاش کرده که در سیاست خارجی خود را موفق نشان دهد، اما هیچ‌گاه اینگونه نبوده است. حتی نخست‌وزیر ژاپن را واسط قرار داده که با ایران مذاکره کند، اما تهران به او روی خوش نشان داد، این در حالی است که پهپاد آنها به کشور ما تجاوز کرد و سرنگون شد؛ درنهایت هم آنها حاج قاسم سلیمانی را شهید کردند و ترامپ شماره تلفن برای تماس با ایران داده بود و فکر می‌کرد با استفاده از مسیحیان و یهودیان در آمریکا می‌تواند در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهور موفق شود. 

وی افزود: ترامپ رسماً اعلام کرد که ارتفاعات جولان به رژیم صهیونیستی تعلق دارد و حتی سفارت آمریکا را به قدس شریف برد و فکر می‌کرد می‌تواند نظر صهیونیست‌ها را جلب کند. 

وی گفت: وزیر خارجه آمریکا تصور می‌کرد با عادی‌سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی و ایجاد جبهه واحد علیه ایران می‌تواند دستاوردی برای خود ایجاد کند. 

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره عادی‌سازی روابط اعلام کرده بود که معضل هفتاد ساله حل شده است، این در حالی است که این رژیم مدیریت ضعیفی در بحث داشته و مردم نسبت به آن معترض بودند. 

حسینی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی به کشورهای منطقه هشدار داده است که اگر بخواهند همکاری‌های نظامی با رژیم صهیونیستی داشته باشند عواقب سنگینی دارد. 

وی گفت: بعد از مصر و اردن که چهل سال قبل رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناختند، امارات و بحرین سومین و چهارمین کشور عربی است که رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته است. 

وی تصریح کرد: اعراب، عزت و اعتبار یک کشور اسلامی را عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی فروختند. 

وی گفت: بن سلمان بین اعراب نقش ویژه‌ای در عادی‌سازی در روابط با رژیم صهیونیستی داشته‌اند، دیگران می‌دانند بحرین عددی نیست، ولی امارات با ثروت فراوان به دنبال ارتقابخشی به حاکمیتش با به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی است. 

وی گفت: امارات از حمله عربستان به یمن حمایت کرده و تلاش کرد در منطقه نقش‌آفرینی داشته باشد که الحمدلله شکست خورد، البته با عادی‌سازی روابط با اسرائیل هم دستاوردی به دست نخواهد آورد.

وی تصریح کرد: اتفاقات رخ‌داده در منطقه مانند تونس و آزاد شدن عراق و سوریه موج مردمی خوبی ایجاد کرده است، این در حالی است که در عربستان حتی انتخابات معنا ندارد ولی یک خاندان می‌کوشد در منطقه نقش‌آفرینی کند. 

وی گفت: اردن با وجود به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی از چهل سال پیش تاکنون تصور می‌کند آبرویش از دست رفته و تلاش می‌کند این آبرو را با اقدامات دیگر احیا کند.

حسینی تصریح کرد: بن سلمان دنبال قبح‌زدایی روابط با رژیم صهیونیستی با فرستادن نوچه‌های خود برای برقراری روابط با اسرائیل است. 

وی با انتقاد از عدم محکوم کردن عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از سوی اتحادیه عرب گفت: چرایی عدم این کار جای سؤال دارد. 

حسینی افزود: در زندان‌های اسرائیل تعدادی از زندانیان فلسطینی و نیروهای حماس به مبتلا شده‌اند، ولی صهیونیست‌ها کاری برای آنها نکرده‌اند. 

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: اسماعیل هنیه در روز قدس، حاج قاسم سلیمانی را شهید آزادسازی قدس نامید که با این اظهارنظر مشخص شد چه کسانی در عمل از فلسطین حمایت کرده‌اند. 

وی در پایان گفت: افکارعمومی جهان اسلام، برقراری روابط با اسرائیل و عادی‌سازی روابط با این رژیم را نمی‌پذیرد و اگر در مسئله سوریه اختلافی بین مسلمانان وجود داشت، اما در قضیه فلسطین و عدم به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی یک‌دل و یک صدا هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول