اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۲۴۱ واحد تولیدی سمنان وام رونق تولید گرفتند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از پرداخت چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به ۲۴۱ واحد تولیدی این استان خبر داد.

۲۴۱ واحد تولیدی سمنان وام رونق تولید گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی تشنه‌دل صبح امروز در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان اظهار کرد: بالغ بر چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب رونق تولید ۹۹ به ۲۴۱ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان پرداخت و ۴۳۰ واحد نیز به بانک‌های عامل معرفی شده است.

او اضافه کرد: از مجموع تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی، ۳۹ واحد به ارزش حدود چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۲۰۲ واحد به ارزش ۲۹۹ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: تاکنون در قالب تسهیلات رونق تولید ۹۹، ۴۳۰ واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات به ارزش حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که پرونده ۱۸۹ در بانک‌ها در دست بررسی است.

تشنه‌دل گفت: با پرداخت تسهیلات به ارزش بیش از سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به ۵۹ واحد صنعتی و کشاورزی هم در نشست امروز موافقت و مشکلات بانکی سه واحد تولیدی استان بررسی شد.

وی ادامه داد: در بخش رفع موانع تولید کارگروه استان سمنان، تا این جلسه یک هزار و ۱۵۵ واحد تولیدی مشکل‌دار در جلسات کارگروه مطرح و بررسی شده که در جهت رفع موانع موجود، در حدود دو هزار و ۴۹۰ مصوبه به تصویب اعضا رسیده و از این تعداد، ۷۲ درصد مصوبات اجرایی و مابقی در دست اقدام است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به دیگر دستور کار این جلسه اظهار کرد: در این نشست، با پرداخت تسهیلات به ارزش بیش از سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به ۵۹ واحد صنعتی و کشاورزی موافقت و مشکلات بانکی سه واحد تولیدی استان بررسی شد.

روند اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی سرعت گیرد

استاندار سمنان نیز در این جلسه گفت: روند اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان با هدف تحقق جهش تولید و رفع مشکلات زیرساختی از سوی بانک‌های عامل سرعت گیرد.

علیرضا آشناگر افزود: تعدادی از بانک‌های عامل استان سمنان در اعطای تسهیلات در ماه‌های گذشته عملکرد رضایت بخشی نداشتند که با تغییر رویه روند پرداختی‌های این بانک‌ها افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل مشکلات اقتصادی و تورم میزان نقدینگی و نیاز مالی بنگاه‌های اقتصادی به تسهیلات افزایش یافته است و باید با تلاش مضاعف، دستگاه‌های اجرایی در کنار واحدهای تولیدی و صنعتی باشند.

استاندار سمنان ادامه داد: با وجود شیوع کرونا ویروس و مشکلات اقتصادی، نباید روند ایجاد اشتغال در استان کاهش یابد.

دستگاه‌ها نسبت به رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی مسؤول هستند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان نیز در این جلسه گفت: دستگاه‌های اجرایی استان سمنان نسبت به رفع مشکلات زیرساختی و مالی واحدهای تولیدی و صنعتی مسؤول هستند.

علیرضا شریفی‌نژاد افزود: برای تحقق شعار سال تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در کنار یکدیگر باشند و با وحدت رویه می‌توان برای توسعه اقتصادی استان تلاش کرد.

وی خاطرنشان کرد: گره‌گشایی از مشکلات بنگاه‌های اقتصادی وظیفه مسؤولان است و دستگاه‌های اجرایی نسبت به رفع دغدغه‌های صنعتگران مسؤول هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: در ماه‌های گذشته تسهیلات خوبی به واحدهای صنعتی و تولیدی استان پرداخت شد که این رویه مثبت با تلاش مسؤولان ادامه یابد.

در این نشست ۵۹ مصوبه اعطای تسهیلات در بخش صنعت و کشاورزی استان سمنان بحث و بررسی شد.

با تأیید اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان با پرداخت تسهیلات به ۲۱ واحد صنعتی به میزان سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال و ۳۸ واحد کشاورزی به ارزش ۲۱۵ میلیارد ریال در این جلسه موافقت شد.

از ابتدای فروردین ۹۹ تاکنون به ۳۹ واحد صنعتی و ۲۰۲ واحد کشاورزی استان سمنان چهار هزار و ۴۳۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۲/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول