اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کمک 54 میلیارد ریالی اوقاف در کمک مومنانه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از تشکیل گروه‌های جهادی در بقاع متبرکه برای مقابله با کرونا خبر داد و گفت: این گروه در قالب 30 سرفصل خدمات ارائه خواهد داد.

کمک 54 میلیارد ریالی اوقاف در کمک مومنانه

حجت‌الاسلام مختار کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در پی فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه مقابله با ویروس منحوس کرونا و درخواست ایشان از استمرار کمک‌های مومنانه و بسیج مردم و خیرین برای مقابله با  پیامدهای منفی کرونا اوقاف نیز وارد عمل شده و کمک‌های خود را به نیازمندان گسیل کرده است.

مدیرکل اوقاف اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به ساز و کارهای تشکیل گروه‌های جهادی در بقاع متبرکه بیان کرد: برای تشکیل این گروه‌ها باید امکان جذب نیروهای افتخاری از بین زائرین و مجاورین و در تمام رده‌های سنی و صنفی در گروه جهادی وابسته به بقعه وجود داشته باشد از همین رو مقتضی است تبلیغات الزم برای دعوت از همه اقشار جامعه پیرامونی بقعه به خوبی انجام گیرد.

وی گفت: همچنین برای جلوگیری از موازی کاری توجه به این نکته ضروریست که گروه جهادی تشکیل شده در بقعه وابسته به  بقعه بوده و تحت اشراف هیأت امنا و مراکز افق فعالیت داشته لذا یک تشکل جدا محسوب نمی‌شود.

کرمی با بیان اینکه همه خدمات اجتماعی که صورت می‌گیرد با محوریت گروه جهادی است، تصریح کرد: گروه جهادی وابسته به بقعه باید با بومی سازی ابلاغیه‌های سازمان، برنامه‌ای جامع برای انجام فعالیت‌های خود در دستور کار قرار دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود: استفاده همه جانبه از ظرفیت بقاع متبرکه و تبدیل آنها به پایگاه‌های مردمی مقابله با کرونا، راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک در بقاع متبرکه، برگزاری جلسه با دانشگاه علوم پزشکی برای احصای نیازهای ضروری منطقه و استفاده بهینه از امکانات موجود از جمله اقداماتی است که باید در این حوزه انجام شود.

وی گفت: آماده‌سازی زائرسراها و فضاهای موجود در بقاع متبرکه و موقوفات برای ایجاد نقاهتگاه بیماران کرونایی در صورت نیاز و تایید دانشگاه علوم پزشکی استان یا شهرستان، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده در مناطق محروم و حاشیه‌ای، استمرار ضدعفونی کردن تمامی فضاهای بقاع متبرکه، شناسایی افراد آسیب‌پذیر از کرونا و حمایت مادی و معنوی از آنان در قالب کمک‌های مومنانه نیز از دیگر اقداماتی است که باید در این حوزه انجام شود.

کرمی افزود: تهیه و شارژ کپسول‌های اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی، تلاش برای ایجاد وقف‌های مشارکتی در رابطه با وسایل مورد نیاز مقابله با کرونا از قبیل، کپسول‌های اکسیژن، وسایل مورد نیاز نقاهتگاه‌ها و درمانگاه‌ها، تجهیزات بستری شدن بیماران کرونایی در منزل، تبلیغات مناسب برای تنویر افکار عمومی نسبت به رعایت شیوه نامه‌‌های بهداشتی و عدم خروج غیر ضروری از منزل و کمک به تأمین مایحتاج افراد سالمند در بین بستگان و همسایگان برای مراقبت از ایشان در مقابل ابتلا به ویروس کرونا نیز از دیگر اقداماتی است که انجام خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود: توجه به این نکته ضروری است، که بقاع متبرکه در هیچ منطقه‌ای تعطیل نیست و با رعایت کامل شیوه نامه‌های ستاد مقابله با کرونا، پذیرای زائرین و مجاورین است.

وی افزود: در همین راستا با توجه به عدم تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی بقاع متبرکه و لزوم تقویت روحیه توکل، توسل و امید به الطاف الهی از سویی و عدم امکان اجرای برنامه‌ها و تجمعات مردمی در  فضای سر بسته از سوی دیگر، مقتضی است ضمن ادامه فعالیت در فضای مجازی و کانال‌های مربوطه، نسبت به  برگزاری مراسم دعا، مناجات و... در فضاهای باز، و همچنین پخش ادعیه، مناجات و کلیپ‌های مناسب مخصوصا  دعای فرج از مأذنه‌های بقاع متبرکه، اهتمام الزم را داشته باشند.

کرمی با اشاره به اینکه از آغاز شیوع ویروس کرونا در زنجان اوقاف در 28 سرفصل مختلف به نیازمندان و ستاد کرونا کمک کرده است، گفت: مبلغ هزینه شده برای ارائه این خدمات 54 میلیارد و 466 میلیون ریال بوده است که از جمله آن 7 هزار و 830 بسته معیشتی بوده است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول