اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

چاپخانه‌داران حق تکثیر مبایعه نامه یا اجاره‌نامه را ندارند

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان‌شرقی، گفت: چاپخانه‌داران حق تکثیر مبایعه‌نامه یا اجاره‌نامه را ندارند.

چاپخانه‌داران حق تکثیر مبایعه نامه یا اجاره‌نامه را ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد موقری  امروز در جلسه بحث و بررسی و تعیین تکلیف قولنامه‌های چاپ شده توسط چاپخانه‌داران تبریز،  اظهار داشت: بخش عمده‌ای از پرونده‌های مطرح شده در دادگستری استان آذربایجان‌شرقی مربوط به معاملات اشخاص می‌باشد و ساماندهی بنگاه‌های معاملاتی املاک و خودرو از برنامه‌های اولویت‌دار این معاونت می‌باشد که از سنوات قبل به‌طور جدی این موضوع را پیگیری می‌کند و در این خصوص اقدامات قابل توجهی در این زمینه با هدف کاهش پرونده و یا از بین بردن فرصت‌های ارتکاب جرم انجام داده است.

وی افزود: اخیراً در این ارتباط سامانه‌ای تحت عنوان سامانه ثبت املاک و مستغلات به‌صورت پرینتی در مرکز راه‌اندازی شده است که تنظیم و ثبت هر نوع قرارداد‌های املاک در سامانه مذکور الزامی شده و به تبع آن نیز قراردادهای چاپی و دستی حذف گردیده است.

سرپرست  معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری‌کل استان اضافه کرد: با بررسی به عمل آمده و گزارش‌های واصل شده در این خصوص برخی از چاپخانه‌های شهر تبریز به صورت خودسرانه و بدون اطلاع اتحادیه مشاورین املاک تبریز اقدام به چاپ قراردادهایی شبیه قراردادهای قبلی اتحادیه نموده و در اختیار متصدیان بنگاه‌های معاملاتی قرار می‌دهند؛ این امر باعث عدم رغبت مشاورین املاک برای تنظیم قرارداد در سامانه جامع ثبت املاک و مستغلات و در نتیجه ممری برای فرار از مقررات و نظارت شده است. 

در ادامه هر یک از حاضران نکته نظرات خود را پیرامون موضوع بیان داشتند و در پایان پس از جمع‌بندی مطالب مقرر شد در راستای جلوگیری از چاپ و توزیع فرم‌های معاملاتی املاک، رئیس اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تبریز تمهیدات لازم را با تأکید بر انجام بازرسی‌های مستمر از واحدهای صنفی اتحادیه مذکور برای جلوگیری از موضوع عنوان شده به عمل آورده و گزارش اقدام‌های خود را در این خصوص  به این معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری‌کل استان ارسال کند.

همچنین در راستای جلوگیری از چاپ و توزیع فرم‌های معاملاتی املاک مقرر شد، گشت بازرسی تلفیقی با حضور نمایندگان اتاق اصناف، اتحادیه مشاورین املاک، اتحادیه صنف چاپخانه‌داران و پلیس اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان، برای بازرسی از اماکن عرضه‌کننده فرم‌های معاملاتی چاپی تشکیل و در بازرسی‌ها با متخلفان برابر ماده 28 قانون نظام صنفی مصوب 1392 برخورد و اقدام کنند.

نیز مقرر شد، رئیس اتحادیه مشاورین املاک تبریز در ارتباط با سامانه ثبت املاک و مستغلات به صورت پرینتی و همچنین در زمینه غیرقانونی بودن استفاده از فرم‌های معاملاتی چاپی  به نحو مقتضی برای افزایش سطح آگاهی عمومی اطلاع‌رسانی نموده و به تمام اعضای خود نیز از طریق ارسال پیامک ابلاغ نمایند در صورت مشاهده استفاده از فرم‌های معاملاتی چاپی برابر مقررات (ماده 28 قانون نظام صنفی) با متخلف رفتار و بلافاصله محل پلمب خواهد شد.

مقرر شد، رئیس اتحادیه صنف لوازم‌التحریر تمهیدات لازم برای جلوگیری از عرضه قولنامه‌های چاپی و جمع‌آوری آن به عمل آورده و مراتب را از طریق ارسال پیامک و مکاتبه به تمامی اعضای خود ابلاغ نماید تا از فروش اوراق چاپی مزبور خودداری کرده و متذکر شود در صورت مشاهده تخلف برابر مقررات  واحد صنفی پلمب خواهد شد.

انتهای پیام/60025/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول