اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

وجود 450 هزار تن روغن خوراکی و 4 میلیون تن کالای اساسی در بنادر

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مشکلی از نظر تأمین روغن خوراکی مردم نداریم، گفت: در حال حاضر 450 هزار تن روغن خوراکی و 4 میلیون تن کالای اساسی در بنادر داریم.

وجود 450 هزار تن روغن خوراکی و 4 میلیون تن کالای اساسی در بنادر

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد اسلامی امروز در مراسم ورود 70 دستگاه انواع ناوگان ریلی تولید داخل و یک دستگاه لکوموتیو پارس 33 به شبکه ریلی کشور در جمع خبرنگاران، درباره انتقال واگن‌ پارس به شرکت مپنا،  اظهار داشت:‌ این موضوعی است که حدود 5 سال از آن می‌گذرد مسائلی بین سازمان خصوصی‌سازی، ایمیدرو و وزارت دفاع وجود داشت و در شرایط کنونی به نقطه انتهایی رسیده است.

وی ادامه داد: مقرر شد اینجانب نیز موضوع را پیگیری کنم تا تعیین تکلیف شود، کار در فرآیند حقوقی و مالی دنبال شده است و اینجانب هم تلاش می‌کنم موانع آن را دنبال کنم.

* ‌امروز 13 میلیون تن بار در بنادر وجود دارد

وزیر راه و شهرسازی درباره رسوب کالا در گمرکات گفت:‌ رسوب کالا ابعاد گوناگونی دارد امروز بنادر ما 240 میلیون تن ظرفیت دارد که این رقم سال گذشته 173 میلیون تن بود؛ در واقع ماهانه حدود 15 میلیون تن بار داریم و هفته‌ای 10 میلیون تن بار در جاده‌ها جابه‌جا می‌شود.

اسلامی افزود: ‌امروز 13 میلیون تن بار در بنادر وجود دارد که از ظرفیت یک ماه بنادر هم کمتر است.

* مشکلی از نظر تأمین روغن خوراکی مردم نداریم

وی اظهار داشت: رسوب کالا دو بخش دارد، یکی روغن خوراکی است که مخازن آن همه در بنادر کشور است، در حال حاضر 450 هزار تن روغن خوراکی در بنادر داریم و مشکلی از نظر تأمین روغن خوراکی مردم نداریم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بخشی از بار هم روی شناور است که به دلیل آماده نبودن اسناد و اعتبارات اسنادی کشتی پهلوگیری نمی‌کند، که باید وزارت صمت، وزارت جهاد و دیگر نهادهای متولی در اینباره پیگیری داشته باشند.

* 4 میلیون تن کالای اساسی در بنادر داریم/انبارها لبریز است

اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر 4 میلیون تن کالای اساسی در بنادر داریم که بخشی در انبارها و بخشی هم در لنگرگاه در حال تخلیه و بارگیری است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: آنچه که سازمان بنادر اعلام کرد این بود که برخی انبارهای ما که کالای اساسی در آن است، تکمیل شده است و باید سریع‌تر تخلیه شود که ضرورت دارد وزارت صمت در این حوزه پیگیری‌های لازم را داشته باشد البته طبق دستور رئیس‌جمهور از دو هفته گذشته، تخلیه انبارها سرعت گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول