اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

مستثنی‌شدن تولیدکننده‌ داخلی ناوگان ریلی برای تأمین فلزات از بورس‌

مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: طبق پیگیری‌ها‌ قرار شد کارخانجات ریلی برای تهیه فولاد از بورس، مستثنی شوند که وزارت صمت در حال پیگیری و عملیاتی کردن این موضوع است.

مستثنی‌شدن تولیدکننده‌ داخلی ناوگان ریلی برای تأمین فلزات از بورس‌

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سعید رسولی در حاشیه ورود 70 دستگاه انواع ناوگان ریلی به شبکه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امسال هدفگذاری شده است 2 هزار دستگاه انواع ناوگان ریلی تولید شود البته سفارش و تقاضا برای ساخت ناوگان توسط شرکت‌های ریلی بیش از این عدد است.

وی ادامه داد: ظرفیت تولید داخل ناوگان ریلی امسال بسیار بیشتر از سال گذشته است و البته از سال گذشته رکورد تولیدات 20 سال قبل در شرکتی نظیر واگن‌پارس شکست و تولیدات ناوگان ریلی در داخل افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن افزود: در کارخانجات تولید داخل ناوگان ریلی، ظرفیت ثبت سفارش و تولید ناوگان بالا است، اراده هم وجود دارد فقط مسأله‌ای که کمی کار را کند کرده، تسهیلات است که با همکاری این بخش ظرفیت موجود کشور در تولید صنایع ریلی خیلی بیشتر ارتقاء می‌یابد.

رسولی ادامه داد: مشکل دیگری هم که برای تولیدکننده داخلی واگن وجود داشت این بود که صنایع فولادی و فلزی در بورس عرضه می‌شود، و این کار را برای آنها کند کرده بود، اما طبق پیگیری‌ها‌ قرار شد کارخانجات ریلی برای تهیه فولاد از این امر مستثنی شوند که وزارت صمت در حال پیگیری و عملیاتی کردن این موضوع است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: تا پایان سال رکورد سال 99 در تولید ناوگان ریلی داخلی را می‌شکنیم و با استفاده از ظرفیت شرکت‌های داخلی بخش ریلی توسعه قابل قبولی می‌یابد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول