اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

توسعه گردشگری محور رایزنی مقامات ازبکستان و مالزی

سفیر ازبکستان در «کوالالامپور» با مدیر کل مرکز گردشگری اسلامی این کشور دیدار و طرفین گسترش همکاری‌های متقابل در زمینه آموزش متخصصان صنعت گردشگری را بررسی کردند.

توسعه گردشگری محور رایزنی مقامات ازبکستان و مالزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «روشن عثمان اف» سفیر ازبکستان در «کوالالامپور» و «محمد رازی حاجی حسن» مدیرکل مرکز گردشگری اسلامی این کشور گسترش همکاری‌های متقابل در زمینه آموزش متخصصان صنعت گردشگری را بررسی کردند.

در این دیدار طرف ازبکی گزارشی در مورد اوضاع کنونی و چشم انداز گسترش همکاری‌های دوجانبه در زمینه گردشگری، میراث غنی فرهنگی – تاریخی کشورش، پتانسیل منحصر بفرد مناطق آن برای انجام گردشگری زیارتی در اختیار طرف مالزی قرار داد.

حاجی حسن نیز اظهار داشت: ازبکستان با تاریخ غنی و چند قرنی خود از کشورهای دیگر به عنوان یک مسیر جذاب برای گردشگران مالزی از برتری برخوردار است.

وی با توجه به این موضوع، بر لزوم اقدامات مشترک هدفمند مبنی بر پیشبرد جاذبه‌های گردشگری ازبکستان در بین جامعه مالزی با در نظر گرفتن وضعیت موجود پاندمی در جهان تاکید کرد.  

طرفین در پایان این دیدار در مورد برقراری همکاری‌های نزدیک بین مرکز گردشگری اسلامی مالزی و کمیته دولتی توسعه گردشگری ازبکستان و امضای یادداشت تفاهم همکاری در آینده در زمینه گردشگری و برگزاری ویدئو کنفرانس‌ و همچنین بررسی ساز و کار و ابعاد همکاری‌های معین نمایندگان سازمان توسعه گردشگری استان بخارا به توافق رسیدند.    

علاوه بر این برنامه ریزی می‌شود برای نمایندگان صنعت گردشگری ازبکستان در توسعه گردشگری زیارتی، استانداردهای «muslim friendly» و «halal tourism» و همچنین برای راهنمایان گردشگری ازبک دوره‌های آموزش زبان مالزی سازماندهی شود.

همچنین امکان ایجاد مرکز افزایش مهارت و تبادل تجربه در زمینه گردشگری دو کشور بررسی شد.   

مبادلات بازرگانی ازبکستان و مالزی در سال 2019 میلادی با 50 درصد افزایش نسبت به سال 2018 میلادی در سطح 106 میلیون دلار قرار گرفته است.

هم اکنون در ازبکستان 16 شرکت با مشارکت سرمایه گذاران مالزی فعالیت می‌کنند.

مالزی استقلال این کشور را در تاریخ اول ژانویه سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 21 فوریه سال 1992 میلادی روابط دیپلماتیک برقرار کرده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول