اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

تکمیل خط‌آ‌هن چابهار-زاهدان تا پایان 1400/ 2 برابر شدن ظرفیت راه‌‌آهن ایران در 5 سال ‌

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح راه‌‌آهن خواف-هرات با حضور مقامات ایران و افغانستان در ماه جاری، گفت: در برنامه‌ای پنج‌ساله ظرفیت کل راه‌آهن ایران دو برابر می‌شود و اغلب نقاط کشور از خطوط ریلی بهره‌مند می‌شوند.

تکمیل خط‌آ‌هن چابهار-زاهدان تا پایان 1400/ 2 برابر شدن ظرفیت راه‌‌آهن ایران در 5 سال ‌

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد اسلامی در مراسم ورود 70 دستگاه ناوگان تولید داخل به شبکه ریلی و افتتاح لکوموتیو داخلی «پارس 33»، اظهار داشت: سال 92 که از شرکت واگن‌پارس بازدید کردم، بسیار افسرده شدم خط تولیدها چندان فعال نبود و برای ما مهم بود که خط تولید لکوموتیو فعال شود.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت و استعداد قابل اعتمادی در کشور داریم، ‌گفت: امروز اولین لکوموتیو تولید داخل‌ تولیدی واگن پارس تحویل شرکت البرز نیرو می‌شود و امیدواریم خط تولید ناوگان داخل پر ظرفیت، فعال باشد و ما شاهد دستیابی به راه‌آهنی پیشرفته و شکوفا باشیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: توجه به ساخت داخل همواره باید به عنوان یک نگاه مؤمنانه برای شرکت‌های دانش‌بنیان و دولت، یک اصل باشد.

* ایجاد تنوع در تأمین مالی تولید ناوگان داخلی

اسلامی با بیان اینکه امسال در تأمین مالی تولید ناوگان تنوع منابع ایجاد کرده‌ایم،‌گفت: در همین تولید لکوموتیو، نوع جدیدی از تأمین منابع انجام شد.

وی اظهار داشت: ‌در شرکت راه‌آهن شعار «ایران روی ریل پیشرفت به سوی آینده» را دنبال می‌کنیم؛ در این حوزه بهسازی نیروی انسانی و شایسته‌سالاری بر مبنای توسعه دانش نیز در راه‌آهن دنبال می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: در بخش حمل و نقل ریلی بار، صاحبان کالا باید بتوانند بار خود را با کیفیت و سریع جابه‌جا کنند، همچنین جابه‌جایی مسافر باید با کیفیت و مناسب انجام شود؛ راه‌آهن سعی کرده است خود را متفاوت‌تر از گذشته معرفی کند و مردم بیش از گذشته به راه‌آهن اعتماد پیدا کرده‌اند.

* اتصال 4 استان به شبکه ریلی در سال 1400

وزیر راه و شهرسازی گفت: موضوعی که مورد تأکید مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور قرار دارد توسعه زیرساخت‌های راه‌آهن است و در این باره اتصال 5 استان به شبکه ریلی انجام شد و سال آینده هم 4 استان به شبکه ریلی متصل می‌شوند.

* تحول در میزان جذب بارهای بین‌المللی و داخلی در حوزه ریلی

وی با اشاره به توسعه کریدورهای ترانزیتی شمال ـ جنوب و شرق ـ غرب،‌ گفت: یکی از مهمترین خطوط ریلی کشور، خط آهن چابهار ـ‌ زاهدان است که تا پایان سال آینده افتتاح می‌شود.

اسلامی تأکید کرد: در ماه جاری و در مراسمی بین‌المللی، خط آهن خواف ـ هرات با حضور مقامات ایران و افغانستان، افتتاح‌ می‌شود؛ تکمیل این خط ریلی فرصتی برای کشور افغانستان است که با اتصال به شبکه ریلی ایران، تحولی در میزان جذب بارهای بین‌المللی و داخلی در حوزه ریلی برای خود ایجاد کند.

* افزایش 2 برابری ظرفیت راه‌‌آهن ایران در 5 سال ‌

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر ضرورت ارتقاء سهم راه‌آهن در حمل کالا، گفت: ایجاد مراکز بار، احداث خطوط دوم ریلی و ساخت خطوط جدید ریلی دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: 14 هزار کیلومتر خط آهن در حال بهره‌برداری داریم و 14 هزار کیلومتر خط آهن در دست مطالعه و ساخت است.

اسلامی اضافه کرد: در برنامه‌ای پنج‌ساله ظرفیت کل راه‌آهن ایران دو برابر می‌شود و اغلب نقاط کشور از خطوط ریلی بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول