اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۷۹۰ روستا از زیر پوشش آبفا هستند/ روستای سولان از آب چاه استفاده می‌کند

معاون توسعه آب شرکت آب و فاضلاب همدان گفت: از یک‌هزار و ۶۱ روستای استان همدان تنها ۷۹۰ روستا تحت پوشش شرکت آبفا هستند.

۷۹۰ روستا از زیر پوشش آبفا هستند/ روستای سولان از آب چاه استفاده می‌کند

حمیدرضا نیکداد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه روستای سولان زیر پوشش آب و فاضلاب نیست اظهار کرد: در استان همدان یک‌هزار و ۶۱ روستا وجود دارد که ۷۹۰ روستا زیر پوشش اب و فاضلاب هستند.

وی با بیان اینکه روستاها باید زیر پوشش آب و فاضلاب قرار گیرند گفت: روستای سولان مجتمع آبرسانی ندارد که قرار است با ایجاد مجتمع منابع آبی تامین شده و اهالی آن بهره‌مند شوند.

معاون توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: روستاهایی که زیر پوشش آب و فاصلاب نیستند از چشمه یا چاه استفاده می‌کنند که سولان از چاه در مخزنی پمپاژ کرده و بهره‌مند می‌شوند که آب آن سالم است.

وی اضافه کرد: در روستاهای فاقد آب لوله‌کشی، دهیار متولی آب روستاست و هر روستایی که تقاضا دارد تحت پوشش شرکت آبفا باشد، باید با مراجعه به آبفا، فرم مربوطه را پر کرده و پس از بررسی اقدامات لازم صورت گیرد.

نیکداد با بیان اینکه خیلی از روستاها خود تمایل ندارند زیر پوشش شرکت آبفا باشند گفت: دلیل آن هم این است که نمی‌خواهند هزینه‌های مربوط به انشعاب و اشتراک را بپردازند.

وی با بیان اینکه طرح ایجاد مجتمع آبرسانی امامزاده محسن(ع) برای روستاهای اطراف آن مدنظر است گفت: این طرح با تصویب در شرکت آب و فاضلاب کشور و جذب اعتبار ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول