اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

توافق ایران و قطر برای گسترش همکاری‌های اقتصادی

در قالب هفتمین اجلاس گردشگری و اقتصادی ایران و قطر، رضا اردکانیان وزیر نیرو با وزیر بازرگانی و صنایع قطر در شهر اصفهان توافق‌نامه‌ای در زمینه‌های مختلف اقتصادی، گردشگری، نیرو، ارتباطات و... امضا کردند.

توافق ایران و قطر برای گسترش همکاری‌های اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، صبح امروز هفتمین اجلاس گردشگری و اقتصادی ایران و قطر با حضور علی بن احمد الکواری وزیر بازرگانی و صنایع قطر و همچنین رضا اردکانیان وزیر نیرو و به میزبانی شهر اصفهان برگزار شد.

از اهم توافقات این اجلاس می‌توان به تشکیل کارگروه تجاری بین دو کشور و همچنین تأسیس مراکز تجاری بین بخش‌های خصوصی ایران و قطر اشاره کرد.

همچنین استقرار وابسته بازرگانی در سفارتخانه‌های دوکشور و استفاده از بندرگاه‌ها برای توسعه‌ صادرات و واردات کالا و همچنین همکاری اتاق‌های بازرگانی و تشویق بخش خصوصی دو کشور برای سرمایه‌گذاری مشترک و همچنین بررسی راهکارهای مناسب برای تسهیل این توافق، از جمله بندهای توافق فی مابین بود.

نمایندگان دو کشور همچنین در زمینه توسعه همکاری‌ها در زمینه برق، آب و گاز و توسعه همکاری در زمینه میراث فرهنگی، صنایع گردشگری از جمله برگزاری هفته فرهنگی و ترویج صنایع و هنرهای سنتی در اصفهان به توافق رسیدند.

از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه می‌توان به همکاری در زمینه نیازمندی‌های دارویی و تجهیزات پزشکی طرف قطری در ایران و تشویق بخش خصوصی دو کشور در این زمینه اشاره کرد؛ توافق برای امضای سند همکاری در حوزه آموزش عالی و پژوهش‌های بین علمی و استفاده طرف قطری از امکانات بندری و راه‌آهن ایران برای ترانزیت و حمل کالا میان دو کشور امضا شد.

همچنین توافقات گسترده در زمینه ارتباطات، فن‌آوری اطلاعات و حفاظت و تعمیر کابل‌های فیبر نوری و همچنین در زمینه کشاورزی شامل استفاده از تجربیات و دانش فنی در حوزه‌های زراعی، دامی و شیلات توافق حاصل شد.

در این این توافق‌نامه نیز در زمینه محیط زیست و استفاده از تجربیات و دانش ایران در این حوزه‌ها و همچنین اعزام نیروی کار ایران به قطر و تشکیل کارگروه مشترکی برای این این منظور و توافق برای انعقاد و موافقت نامه معاضدت حقوقی دوجانبه امضا شد.

هیات قطری در این اجلاس یک روزه، متشکل از وزیر تجارت و صنایع دولت قطر و رئیس قطری کمیسیون مشترک، سفیر قطر در تهران، شیخ خلیفه بن جاسم آل ثانی رییس اتاق بازرگانی قطر و نمایندگان ذی‌ربط حضور دارند.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ک۲۰/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول