اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

تمدید دفترچه‌های بیمه سلامت تا 1400/ پرداخت مطالبات پزشکان خانواده روستایی در هفته آتی

مدیرکل مدیریت خدمات سلامت عمومی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: مطالبات پزشکان خانواده روستایی هفته آتی پرداخت خواهد شد.

تمدید دفترچه‌های بیمه سلامت تا 1400/ پرداخت مطالبات پزشکان خانواده روستایی در هفته آتی

محمدرضا میرزایی مدیرکل مدیریت خدمات سلامت عمومی سازمان بیمه سلامت ایران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس گفت: پرونده سلامت الکترونیک برنامه‌ای ده ساله است که در دولت اخیر روند اجرای آن تسریع شد و برای حدود ۸۰ میلیون ایرانی پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است، در روستاها برای ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر پرونده سلامت تشکیل شده است و در ۴۱۱۲ مرکز سلامت روستایی از این پرونده‌ها استفاده می‌شود.

میرزایی ادامه داد: در سامانه‌های سطح یک وزارت بهداشت نسخه نویسی شروع شده و ارجاع بیمار به صورت الکرتونیک انجام می‌شود و امیدواریم این موضوع گسترش پیدا کند و در پرونده سلامت بیماران بیماران دیابتی، مادران باردار سالمندان و گروه‌های آسیب پذیر شناسایی و تحت مراقبت قرار می‌گیرند و این پرونده به مرور زمان تکمیل خواهد شد و خدمات سطح یک و دو به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اعتبارات پزشک خانواده اظهار داشت: با توافقی که با معاون بهداشت وزارت بهداشت داشتیم سرانه اعتبارات روستایی‌ها ۲۰ درصد افزایش یافته است و در مجموع این اعتبار به ۳۸۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای پزشک خانواده روستایی در نظر گرفته شده است و ۸۰ درصد بدهی به پزشکان روستایی پرداخت شده است و تلاش می‌کنیم طی یک هفته آتی ۶ ماهه اول پزشکان پرداخت شود.

میرزایی در پاسخ به پرسشی درخصوص بیمه کردن بیماران کرونا روی تخت بیمارستان اظهار داشت: ارزیابی وسع برای افراد فاقد بیمه تا پایان کرونا حذف شده است و همه افرادی که دفترچه بیمه روستایی دارند می‌توانند دفترچه خود را تمدید کنند و دفترچه‌های بیمه سلامت تا تاریخ ۱۳۴۰۰/۱/۳۱ اعتبار دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول