اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

طرح سردار شهید سلیمانی در سقز اجرا می‌شود

فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت: مشارکت تمام دستگاه های اجرایی برای اجرای طرح سردار شهید سلیمانی با هدف مقابله با کرونا ضروری است.

طرح سردار شهید سلیمانی در سقز اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، کامیل کریمیان پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد کرونا از  آمادگی شهرستان برای اجرای طرح سردار شهید سلیمانی در مقابله با کرونا خبر داد و اظهار کرد: این طرح با محور مراقبت و خدمات، شناسایی زودهنگام بیماران، توسعه درمان، قرنطینه خانگی و خارج از خانه( نقاهتگاه‌ها) و با هدف کلیکاهش مرگ و میر اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس چارت سازمانی، فرماندار، فرمانده سپاه و مدیر شبکه بهداشت و درمان به ترتیب به عنوان فرمانده، فرمانده عملیاتی و معاون قرارگاه تعیین شده اند.

کریمیان خواستار تشکیل سریع کمیته‌های پنج‌گانه حمایت و قرنطینه خانگی، مراقبت، آموزش همگانی، پایش و نظارت و عملیات محله، استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد شد.

فرماندار سقز در ادامه با اشاره به ضرورت قطع زنجیره کرونا و همکاری اصناف و بازاریان در این راستا و اعلام قبلی مبنی بر تعطیلی بازار در ساعت 18 هر روز از صنعت، معدن و تجارت خواست تا بازرسان نظارت ویژه و تذکرهای لازم را یادآور شوند.

فرمانده سپاه پاسدران سقز هم در این نشست اظهار داشت: این طرح در قالب تیم‌های عملیاتی در دو نقطه ( محله) به عنوان پایلوت، در سه حیطه مراقبت، حمایت و نظارت بر اساس دستورالعمل‌های کشوری و آموزش‌های مرتبط، انجام خواهد شد.

یوسف جعفری افزود: دو تیم در محله‌های مورد نظر در قالب پزشک، 4 پرستار و 10 نفر همراه یار برنامه تستینگ و بیماری یابی را آغاز می‌کنند.

وی بر سازماندهی کمیته‌های عملیات، ضرورت حمایت دستگاه قضا و رصد بیماران کرونایی توسط مخابرات تاکید کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هم با اشاره به انعقاد طرح همکاری مشترک بین سپاه پاسداران و شبکه بهداشت، گفت: با همت و یاری نیروهای بسیجی و در قالب طرح مذکور امید است، با شناسایی سریع مبتلایان به کرونا، آمار مرگ و میرها، مبتلایان و بستری‌ها کاهش یابد.

انور بهرامی با اشاره به اهمیت غربالگری هدفمند و بیماریابی سریع و دقیق، افزود: قطع زنجیره انتقال ویروس با افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کاهش میزان بستری، کاهش میزان مرگ و پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر از جمله مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

وی ادامه داد: بعد از هماهنگی کامل و بیماریابی توسط نیروهای مشخص از سوی سامانه ۴۰۳۰ مراقبت و آموزش توسط آنها نسبت به خود مراقبتی بیمار مبتلا به کرونا در قرنطینه خانگی شروع خواهد شد.

وی با اعلام اینکه الان 58 بیمارکرونایی در بیمارستان های سقز بستری هستند، بیان کرد: روند ابتلا به این بیماری، ورود به فوریت های پزشکی و مرگ و میر در آذرماه کاهش داشته است.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول