اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

جلوگیری از سفر 61 بیمار کرونایی با عدم صدور بلیت/‌ کد ملی مسافران بین‌راهی هم استعلام می‌شود‌

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با پیاده‌سازی سامانه استعلام کد ملی مسافران در راستای عدم صدور بلیت برای بیماران کرونایی، روز گذشته صدور بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس، برای 61 بیمار کرونایی انجام نشد.

جلوگیری از سفر 61 بیمار کرونایی با عدم صدور بلیت/‌ کد ملی مسافران بین‌راهی هم استعلام می‌شود‌

شهرام آدم‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح جزئیات پیاده‌سازی غربالگری مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی برون‌شهری در انواع مدل‌های حمل و نقلی ریلی، هوایی و جاده‌ای، اظهار داشت: با توجه به مصوبه هفته گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا، با همکاری بسیار نزدیک وزارت بهداشت و آقای رئیسی همچنین همکاری سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات، هفته گذشته استعلام وضعیت مسافران و غربالگری مسافران کرونایی از طریق کد ملی، در انواع مدل‌های حمل و نقل عمومی برون‌شهری آغاز شد.

وی افزود: ‌از روز چهارشنبه 28 آبان ماه در کل شرکت‌های ریلی فروش بلیت از طریق استعلام کد ملی مسافران از سامانه وزارت بهداشت انجام و عدم صدور بلیت برای مسافران کرونایی آغاز شد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی افزود: این سامانه روز پنج‌شنبه 29 آبان برای فروش بلیت بخش عمده‌ای از شرکت‌های هواپیمایی اجرا شد و از روز شنبه یکم آذر،‌ صدور بلیت هواپیما و قطار  برای مسافران به طور کامل از طریق رصد کد ملی مسافران از سامانه وزارت بهداشت انجام شد.

آدم‌نژاد تأکید کرد: طبق مصوبه قبلی ‌مسافران حمل و نقل عمومی برون‌شهری باید حتماً برای سفر کد ملی ارائه دهند و با بررسی این کد ملی مشخص می‌شود که این مسافر طبق سامانه وزارت بهداشت مبتلا به کرونا بوده است یا خیر.

* امکان استعلام کد ملی مسافران بین‌راهی فراهم شد

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از روز دوشنبه سوم آذر این سامانه، در فروش بلیت اتوبوس‌ها هم پیاده‌سازی شد و از شب گذشته با همکاری وزارت بهداشت و سازمان فناوری وزارت ارتباطات، الگویی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایجاد شد که به نظر می‌رسد الگویی مناسب است که برای دیگر بخش‌های حمل و نقل کشور قابل استفاده است، بدین ترتیب که رانندگان ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای اگر بخواهند مسافر بین‌راهی نیز سوار کنند امکان استعلام وضعیت آن مسافر را دارند.

وی توضیح داد: در واقع رانندگان ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای به سامانه‌ای در تلفن همراه خود مجهز هستند که می‌توانند وضعیت مسافر بین‌راهی را از نظر ابتلا به کرونا مطلع شوند، استعلام کد ملی مسافر بین راهی ‌از سامانه وزارت بهداشت انجام می‌شود و سپس مسافر می‌تواند سوار اتوبوس شود.

* عدم صدور بلیت برای 61 بیمار کرونایی در روز 3 آبان

‌معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: روز گذشته 61 مسافر مبتلا به کرونا در سه مدل حمل و نقلی موفق به اخذ بلیت نشدند و در واقع بلیت برای آنها صادر نشد.

آدم‌نژاد تأکید کرد: پایش مسافران طبق کد ملی و از طریق سامانه وزارت بهداشت در هنگام صدور بلیت، با قدرت و اولویت در انواع مدل‌‌های حمل و نقل عمومی بین‌ شهری اجرا می‌شود؛ ‌توصیه می‌کنیم افرادی که مبتلا به کرونا هستند و آثار این بیماری را در خود حس می‌کنند حتما از انجام سفر خودداری کنند تا این زنجیره قطع شود.

به گزارش فارس، پیش از این مصوب شده بود که افرادی که تست کرونا آنها مثبت شده است پس از گذار از دوران قرنطینه که سامانه وزارت بهداشت آن را مشخص می کند، امکان استفاده از حمل و نقل عمومی مسافری جاده‌ای، قطار و هواپیما را خواهند داشت.

‌برای صدور بلیت هواپیما و قطار با توجه به زیرساختی که فراهم شده است ابتدا کد ملی از مسافر دریافت می‌شود و سپس استعلام فرد از منظر ابتلا به کرونا از سامانه‌ای که متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است انجام می شود و در صورت منفی بودن ابتلا به کرونا برای آنها بلیت صادر می شود.

‌در واقع مبتلایان به کرونا که تست آنها در زمان مراجعه برای خرید بلیت برای روز انتخابی در سامانه وزارت بهداشت مثبت ثبت شده است، امکان سفر را نخواهند داشت.

‌ارائه تست منفی کرونا جنبه عمومی ندارد و افرادی که مبتلا به این بیماری نیستند، نیازی به ارائه مدارک مرتبط را ندارند.

‌هر فردی که در ایام مراجعه برای خرید بلیت تست مثبت کرونا داشته باشد و در سامانه وزارت بهداشت کد ملی وی ثبت شده باشد پس از گذراندن ‌دوران قرنطینه، (14 روز) امکان استفاده از حمل و نقل عمومی مسافری جاده‌ای قطار و هواپیما دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول