اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

حضور ۱۵۰۰ عضو فعال در یک پایگاه برتر کشوری

فرمانده پایگاه نمونه کشوری مسجد امام حسین(ع) گفت: با چند نفر از بچه های نوجوان، دبستان و راهنمایی شروع فعالیت در این پایگاه را آغاز کردیم و امروز بیش از ۱۵۰۰ نفر عضو بسیجی و فعال در پایگاه داریم که در حیطه‌های فرهنگی، اجتماعی و محرومیت‌زدایی فعالیت دارند.

حضور ۱۵۰۰ عضو فعال در یک پایگاه برتر کشوری

خبرگزاری فارس ـ لشکر سلیمانی‌ها ؛ ویژه‌نامه هفته بزرگداشت بسیج: مسعود گواهیان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در جهرم با بیان اینکه مسجد امام حسین(ع) جهرم از مساجد بسیار قدیمی است، اظهار داشت: این مسجد قریب به ۴۰۰ سال قدمت دارد و از ۱۰۰ سال گذشته تاکنون در این مسجد نماز جمعه و جماعت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمان بعد از انقلاب هم فعالیت‌های بسیار تاثیرگذار و مهمی در این مسجد انجام شده است ، افزود: بیش از ۶۰ نفر از رزمندگان این پایگاه در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند و آزاده و شهید مدافع حرم نیز داشتیم.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج مسجد امام حسین(ع) جهرم با اشاره نحوه شکل گیری و تشکیل این پایگاه گفت: سال ۶۹ که از جنگ برگشتیم، لزوم ایجاد فضا و فعالیت کارهای فرهنگی در شهر زیاد احساس می‌شد که با چند نفر از بچه های نوجوان، دبستان و راهنمایی، فعالیت در این پایگاه را آغاز کردیم و امروز به لطف خدا بیش از ۱۵۰۰ نفر عضو بسیجی در پایگاه داریم.

گواهیان با اشاره به برگزاری کلاس و دوره‌های مختلف جهت ایجاد حرفه و کارآفرینی در اعضای این پایگاه بیان داشت: هر ساله تابستان‌ها در مسیر کارآفرینی دوره فنی‌وحرفه‌ای مانند گیاهان دارویی، مکانیکی، تعمیر موتورسیکلت، درب برقی، دوربین مدار بسته و رشته‌های مختلف دیگر در این مسجد برگزار می‌شود.

این جانباز دوران هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: بسیاری از افرادی که در این دوره ها شرکت می‌کنند وارد بازار کار شدند و البته ارتباطشان هم با مسجد هنوز حفظ شده و در پایگاه فعالیت دارند.

تعداد دیگری از نیروها، وارد عرصه فیلمسازی شدند و کارهای فرهنگی انجام می‌دهند و در زمینه مستند نیز فعالیتهای قابل قبولی دارند

این فرمانده پایگاه نمونه کشوری در ادامه در خصوص فعالیتهای فرهنگی، رسانه‌ای و فیلمسازی این پایگاه بیان کرد: برخی از نیروهای دیگر وارد عرصه فیلمسازی شدند و کارهای فرهنگی انجام می‌دهند و در زمینه مستند هم فعالیت های بسیار خوب و قابل قبولی دارند.

وی افزود: مرکز رسانه‌ای «ماح» که مخفف مسجد امام حسین است از ۱۵ سال پیش پایه‌گذاری شد و فعالیت خود را شروع کرد و امروز بیش از ۵۰ نفر از نیروهای این پایگاه به صورت حرفه‌ای و تخصصی در این مرکز رسانه‌ای کار می‌کنند.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج مسجد امام حسین(ع) جهرم با اشاره به اینکه بسیاری از تولیدات این موسسه در سطح رسانه‌های بین المللی به نمایش گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: در زمینه تولیدموشن گرافیک، انیمیشن و مستند با رسانه های ملی، استانی و همچنین بین المللی همکاری می‌کنیم و همچنین در زمینه تولیدات مستند و ... در جشنواره‌های مختلف رتبه‌های بسیار ارزشمندی کسب شده است.

گواهیان برگزاری جشنواره سرود را از دیگر فعالیت های این پایگاه عنوان کرد و گفت: از سالیان پیش یک یا دو گروه سرود داشتیم که رفته رفته با توجه به تعداد زیاد نیروها همچنین متقاضیان در این زمینه، سالانه جشنواره سرود طی دهه فجر در مسجد امام حسین برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: اکنون ۱۸ گروه سرود تخصصی در مسجد فعال هستند و تمام فعالیت‌های این گروه سرود مانند ساخت شعر، آهنگ و ... را نیز توسط اعضا انجام می شود.

بیش از ۸۰۰ خانواده‌ نیازمند که تحت پوشش کمیته و بهزیستی نیستند، تحت پوشش پایگاه قرار دارند و به آنان به صورت ثابت بسته‌های غذایی و کمک هزینه درمانی ارائه می‌شود

گواهیان بیان داشت: همچنین یک صندوق قرض الحسنه فعال در پایگاه وجود دارد که بیش از ۷۰۰ نفر از اعضا در این صندوق عضو هستند و با توجه به نیاز این افراد، تا سقف ۳۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه دریافت می‌کنند.

وی افزود: همچنین بیش از ۸۰۰ خانواده‌ نیازمند که آبرومند هستند و تحت پوشش کمیته و بهزیستی نیستند، تحت پوشش پایگاه قرار دارند و به آنان به صورت ثابت بسته های غذایی، کمک هزینه درمانی و ... ارائه می‌شود.

این فرمانده پایگاه نمونه کشوری در جهرم، فعالیت گروه جهادی برای ساخت مدرسه، مسجد، حمام و یا مرمت خانه‌ها در مناطق محروم را از دیگر برنامه‌های این پایگاه مطرح کرد.

گواهیان سربازی امام زمان و شهادت در راه اسلام و انقلاب را دو هدف بزرگ یک بسیجی دانست و اظهار داشت: با گذاشتن وقت و آبرو در این راه، می توان این دو خیر عظیم را به دست آورد

گواهیان سربازی امام زمان و شهادت در راه اسلام و انقلاب را دو هدف بزرگ یک بسیجی دانست و اظهار داشت: با گذاشتن وقت و آبرو در این راه، می توان این دو خیر عظیم را به دست آورد.

فرمانده پایگاه امام حسین (ع) ضمن ارج نهادن به مقام شهدای هشت سال جنگ تحمیلی همچنین یاد و خاطره سردار رشید اسلام شهید سپهبد قاسم سلیمانی، خاطرنشان کرد: همانگونه که از اعمال انسان در قیامت سوال خواهد شد، از نحوه استفاده از وقت و دارائی انسان نیز سوال خواهد شد، پس بهتر است که انسان وقت خود را برای خدا و در خانه خدا همچنین به همراه رسیدگی به امور درسی و خانواده بگذراند.

به گزارش فارس؛ پایگاه مقاومت و کانون فرهنگی مسجد امام حسین (ع) جهرم، با یک هزار و ۵۰۰ عضو در چندین دوره به عنوان پایگاه نمونه کشور و نیز مرکز دیجیتال برتر کشور در کانون‌های فرهنگی مساجد شناخته شده است.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول