اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید ایران و قزاقستان بر توسعه تجارت دریایی بین بنادر دو کشور

نشست مقامات حمل و نقل دریایی، بنادر و جاده‌ای ایران و قزاقستان برگزار شد.

تأکید ایران و قزاقستان بر توسعه تجارت دریایی بین بنادر دو کشور

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، نشست مقامات حمل و نقل دریایی، بنادر و جاده‌ای ایران و قزاقستان برگزار شد.

این نشست با حضور خسرو سرایی مدیر کل ترانزیت، لجستیک و موافقتنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی، مدیران کل بنادر انزلی، امیر آباد و نوشهر، نمایندگان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای،  نماینده انجمن شرکت های حمل و نقل و همچنین نمایندگان وزارت امور خارجه و خیرالدین نورکنوف معاون کمیته حمل و نقل وزارت صنعت و توسعه زیربنایی و دیگر مدیران بخش های حمل ونقل قزاقستان به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

نشست مذکور در پی نشست قبلی در تاریخ 27 مردادماه 1399 برگزار شد که در آن دو کشور در مورد آغاز فعالیت کشتی های رو-رو موافقت کردند.

این نشست بلافاصله پس از آغاز فعالیت و حرکت کشتی رور-رو بین بندر امیرآباد و بندر کوریک برگزار شد. شایان ذکر است اولین کشتی رو-رو کامیونی از مبدا بندر امیرآباد چند روز پیش وارد بندر کوریک قزاقستان گردید.

در این نشست دو طرف بر لزوم تداوم سفرهای دریایی کشتی های رو-رو  بین بنادر ایران و قزاقستان تاکید و بر عزم خود برای افزایش اعطای تسهیلات متقابل برای ارائه تخفیف های بندری، افزایش حجم بار، تسهیل صدور روادید برای رانندگان و کاهش زمان تخلیه و بارگیری کشتی تأکید کردند.

مجید صابر سفیر ایران در قزاقستان که در این نشست حضور داشت بر اهمیت تداوم موفقیت اخیر تردد کشتی های رو- رو بین ایران و قزاقستان تاکید و آغاز این فعالیت را مرهون هماهنگی میان وزارت امور خارجه، سازمان بنادر و دریانوردی، وزارت راه و شهرسازی، بندر امیرآباد، سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای، بخش خصوصی و دیگر نهادهای ذیربط کشورمان و هم چنین قزاقستان دانست.

روسای هیات های مذاکره کننده توافق نمودند به منظور پیگیری و اجرای موضوعات مطروحه، ماهانه نشست های مشترک برگزار نمایند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول