اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

تأثیر استفاده از دوربین های مداربسته بر سطح امنیت ساختمان

این روزها خبر های عجیبی در خصوص جدیدترین شیوه های سرقت می شنویم که بدون شک همه ما را نگران کرده اند. گرچه سارقان با سرعت بالایی در حال کشف نقاط ضعف سیستم های امنیتی اند؛ اما گزارشات موجود نشان می دهند که ساختمان هایی که از وجود تجهیزات امنیتی بی بهره اند، گزینه اول سارقان می باشند. بنابراین توجه به وضعیت امنیتی خانه و محل کارمان از اهمیت بالایی برخوردار است.

تأثیر استفاده از دوربین های مداربسته بر سطح امنیت ساختمان

همه ما شنیده ایم که استفاده از تجهیزات امنیتی به ویژه دوربین های مدار بسته اصلی ترین قدم برای بالا بردن سطح امنیتی یک ساختمان است. اما آیا می دانید حضور دوربین های مدار بسته تا چه حد بر امنیت محل کار و کسب و کار شما تأثیر گذار است و به غیر از بحث امنیتی چه مزایای دیگری را برایمان فراهم می آورد؟

در این مقاله قصد داریم به بررسی اهمیت حضور دوربین های مدار بسته در محیط های کاری و نحوه انتخاب یک دوربین مدار بسته مناسب برای فضاهای مختلف بپردازیم؛ تا انتها همراهمان بمانید.

 

دوربین های مدار بسته چه مزایایی برای کسب و کارمان دارند؟

گرچه بسیاری از ما تنها با کاربرد امنیتی دوربین های مدار بسته آشنایی داریم؛ اما حقیقت آن است که این دوربین ها کاربرد نظارتی نیز دارند و کمک می کنند تا تسلط و کنترل بیشتری بر محیط کاری مان داشته باشیم. بدون تعارف باید گفت حضور دوربین های نظارتی در محیط کاری و کسب و کار مزایای زیادی را به همراه دارد و امنیت محل کارمان را ارتقاء می دهد. در ادامه با طرح دو مثال ساده هر دو جنبه از کاربرد های این دوربین ها را شرح خواهیم داد.

تصور کنید که دوربین یا دوربین هایی را در محل کار خود نصب کرده اید. در صورتی که فرد سارق در ظاهر یک مشتری به مغازه شما وارد شود، دو حالت وجود دارد. اول آن که این شخص با انداختن نگاهی به اطراف متوجه حضور دوربین شده و به این ترتیب از همان ابتدا برای جلوگیری از به دام افتادن از قصد خود منصرف می شود.

حالت دوم آن است که این فرد با بی توجهی به حضور دوربین و در غیاب شما اقدام به سرقت می کند. در چنین شرایطی، مجهز بودن محل کارتان به یک دوربین مدار بسته می تواند برگ برنده شما و عاملی برای دستگیری فرد سارق باشد.

دوربین های مدار بسته از جنبه نظارتی نیز می توانند به شما کمک کنند تا بر روی کارکنان و کارمندانتان نظارت بیشتری داشته باشید. قطعاً افرادی که زیر دستتان مشغول به کار هستند با آگاهی از وجود دوربین مدار بسته با دقت و نیروی بیشتری به کار خود خواهند پرداخت و برای جلب رضایت شما تلاش بیشتری خواهند کرد.

 

کدام یک از انواع دوربین مدار بسته مناسب شغل شما است؟

دوربین های مدار بسته انواع مختلفی دارند و با در الویت قرار دادن برخی فاکتور های خاص به دسته های متفاوتی طبقه بندی می شوند. کلی ترین نوع تقسیم بندی این دوربین ها با توجه به نوع سیگنالی است که دیتای تهیه شده بر بستر آن انتقال می یابد. با در نظر گرفتن این فاکتور، دوربین ها به دو دسته کلی AHD و IP تقسیم بندی می گردند که در ادامه به طور مفصل به تفاوت های آن ها خواهیم پرداخت.

 

دوربین های AHD

این دوربین ها که سیگنال های خود را بر بستر امواج آنالوگ منتقل می سازند، نسبت به دوربین های مدار بسته آنالوگ ساده، متفاوت بوده و تصاویر خود را با کیفیت HD ثبت می کنند. این دوربین ها برای انتقال تصاویر تهیه شده خود باید به واسطه کابل های کواکسیال به دستگاه های ذخیره تصویر DVR متصل شوند. نکته دیگر در خصوص این دوربین ها آن است که کاربر برای استفاده از قابلیت ثبت صدا ملزم به تهیه میکروفن و کابل های مجزا دارد.

این دسته از دوربین ها مدت هاست که در کشورمان مورد استفاده قرار می گیرند و نسبت به دوربین های IP قیمت پایین تری دارند. به طور کلی اگر میزان هزینه مصرفی و سادگی در نصب برایتان در اولیت قرار دارد، دوربین AHD گزینه ای مناسب و مقرون به صرفه خواهد بود.

 

دوربین های IP

دوربین های IP یا تحت شبکه، دسته ای از دوربین های مدار بسته هستند که تصاویر خود را بر بستر پروتکل های شبکه انتقال می دهند و قادرند تا با سایر اجزای یک شبکه به تبادل اطلاعات بپردازند. این دوربین ها نسل جدیدی از دوربین های امنیتی به حساب می آیند که نسبت به دوربین های AHD کیفیت تصویر بالاتری داشته و تکنولوژی پیشرفته تری در آن ها به کار رفته است.

وجود سنسور های هوشمندی همچون سنسور تشخیص حرکت، تشخیص کم شدن اشیاء درون اتاق، شمارش تعداد افراد حاضر در اتاق، تشخیص دود و... باعث شده است تا قیمت این دسته از دوربین ها بالاتر از دوربین های آنالوگ باشد.

به غیر از موارد گفته شده، دوربین تحت شبکه یا IP قادر است تا اطلاعات خود را مستقلاً بر روی کارت حافظه ذخیره کرده و تصاویر ثبت شده را از طریق ارتباط اینترنتی نیز به کاربر منتقل سازد.

از آن جایی که این دوربین ها بر اساس پروتکل های شبکه فعالیت می کنند، نویز پذیری کمی دارند و به این ترتیب امنیت دیتای منتقل شده توسط آن ها بالاتر می باشد. بنابراین در صورتی که امنیت تصاویر در حال ثبت توسط دوربین برایتان از اهمیت بالایی برخوردار است، دوربین های تحت شبکه عملکرد مناسب تری برایتان خواهند داشت.

دوربین های بالت، دام و دام اسپید چه کاربردی دارند؟

نوع دیگری از تقسیم بندی دوربین های مدار بسته، برحسب شکل ظاهری و در نتیجه نوع کاربری آن هاست. دوربین های امنیتی بر این اساس به انواع مختلفی تقسیم می شوند که از جمله آن ها می توان به دوربین های بالت، دام و دام اسپید اشاره کرد.

دوربین های بالت، از نظر فیزیکی و ظاهری به گونه ای طراحی شده اند تا بتوان از آن ها در فضای باز استفاده نمود. این دوربین ها غالباً از استاندارد جهانی ضد آب پیروی کرده و بنابراین در برابر بارش باران و حتی گرد و غبار کاملاً مقاوم می باشند. به علاوه این دوربین ها معمولاً دارای نقاب هستند و به این واسطه از تابش مستقیم نور خورشید به درون لنز و همچین خیس شدن شیشه بیرونی لنز جلوگیری می شود.

دوربین های دام و اسپید دام به صورت سقفی قابل نصب اند و برای فضاهای داخلی و ساختمان های سرپوشیده طراحی شده اند. دوربین های اسپید دام با دوربین های دام تفاوت دارند و به علت قابلیت چرخش 360 درجه ای خود قیمت بالاتری نیز دارند. البته نکته شایان توجه در خصوص این دوربین ها آن است که سرعت و قدرت فوکوس بالای آن ها کمک می کند تا تصاویر بسیار واضحی ثبت گردد.

آشنایی با برند های فعال در حوزه دوربین مدار بسته

یکی از مهم ترین فاکتور هایی که حتماً پیش از خرید تجهیزات امنیتی باید از نظر کیفیت و اصالت مورد بررسی قرار گیرد، برند تولید کننده می باشد. در حال حاضر برند های خارجی و ایرانی زیادی تجهیزات امنیتی همچون دوربین مدار بسته و دستگاه ذخیره تصویر را به بازار عرضه می کنند.

اما نکته ای که در نظر گرفتن آن پیش از خرید از اهمیت بالایی برخوردار می باشد آن است که به دلیل شرایط اقتصادی موجود نمی توان با بروز هر گونه مشکلی دوربین خریداری شده را کنار گذاشت و به فکر تهیه یک دستگاه نو بود. بنابراین باید در انتخاب برندی مطمئن و با اصالت که بتواند گارانتی معتبری را ارائه دهد دقت نمود.

برند های آی تی آر، ویزیترون، هایک ویژن، داهوا، های لوک و تیاندی از جمله نماد هایی اند که مدت هاست در بازار کشور ما در حال فعالیت هستند و در صورت بروز هر گونه مشکلی برای محصولات آن ها، کاربر به راحتی می تواند مشکل را از سوی نمایندگی های معتبرشان پیگیری نماید.

 

چگونه دوربین مدار بسته مورد نظرمان را انتخاب کنیم؟

پس از انتخاب دوربین مناسب کسب و کارمان و گزینش یک برند معتبر، نوبت آن است که راهی مطمئن برای خرید محصول مورد نظرمان بیابیم. در حال حاضر با وجود محدودیت هایی که برای رفت و آمد در سطح شهر داریم، امکان مراجعه به فروشگاه های حضوری وجود ندارد. از طرفی از فروشگاه های اینترنتی عمومی نیز امکان اطلاع از مشخصات تخصصی تجهیزات امنیتی و بهره مندی از خدمات پس از فروش ویژه را از ما سلب می کنند.

بنابراین مطمئن ترین شیوه برای تهیه تجهیزات امنیتی همچون دوربین های نظارتی، خرید از فروشگاه های تخصصی این حوزه است. آلرت ایران یک فروشگاه اینترنتی تخصصی در زمینه تجهیزات امنیتی است که سال هاست فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرده.

این فروشگاه که بدون تعارف گستره وسیعی از دوربین های مدار بسته را تحت پوشش خود قرار داده، منبعی جامع از تجهیزات امنیتی است که امکان بررسی و مقایسه محصولاتش را به سادگی در اختیار کاربر قرار می دهد. مجموعه بزرگ آلرت ایران با ارائه خدمات ویژه ای همچون مشاوره رایگان و پاسخگویی 24 ساعته به سوالات مشتریان همواره سعی داشته تا رضایت کامل دنبال کنندگانش را در الویت اول خود قرار دهد.

یکی دیگر از خدمات ویژه و جالب فروشگاه اینترنتی آلرت ایران آن است که کاربر می تواند در صورت تمایل با این فروشگاه تماس گرفته و برای نصب و راه اندازی محصولات خریداری شده در خواست دهد تا تیم فنی آلرت ایران به محل اعزام گردند.

اگر هنوز اقدام به خرید دوربین مدار بسته مورد نظرتان نکرده اید پیشنهاد می کنیم تا پیش از تصمیم گیری، مشخصات دقیق آن را در وب سایت آلرت ایران بررسی کنید.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول