اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

مصوبات ستاد کرونای دیشوک؛ از قطع ارتباط اسفندان-خوزستان تا بازداشت خواننده‌های محلی

در نشست شورای سلامت بخش دیشموک بر اجرای قوانین ستاد کرونا در منطقه دیشموک مصوباتی در نظر گرفته شد.

مصوبات ستاد کرونای دیشوک؛ از قطع ارتباط اسفندان-خوزستان تا بازداشت خواننده‌های محلی

به گزارش خبرگزاری فارس از دیشموک، نشست شورای سلامت دیشموک با حضور مسوولان حوزه بهداشت شهرستان کهگیلویه، شورای سلامت شهر دیشموک با حضور امام جمعه شهر در دفتر امام جمعه دیشموک برگزار شد.

در این نشست که در راستای اجرای مصوبات ستاد کرونا در شهرستان کهگیلویه در بخش دیشموک برگزار شد حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند امام جمعه شهر و بخش دیشموک اظهار کرد: متاسفانه در دیشموک مسوولان نسبت به بیماری کرونا رعایت پروتکل‌ها را در دستور کار خود ندارند چه برسد به مردم شهر که از همه مسوولان می‌خواهم برای مردم الگو شوند.

وی اذعان کرد: در دیشموک با توجه به اینکه وضعیت قرمز است همه مردم و مسوولان باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

راوند گفت: با توجه به اینکه صنف‌ها در دیشموک مشخص نیست که هر یک چه صنفی است و درجه یک و دو مشخص نیست و هر مغازه‌ای چند صنف را به تنهایی شامل می‌شود به همین دلیل باید نظارت کافی و لازم را بر بازار داشته باشید.

وی خاطرنشان کرد: اگر بیماری کرونا در دیشموک مهار نشود در آینده نه چندان دور دچار بحران خواهیم بود.

راوند با اشاره به اینکه برخورد برخی مسوولان باعث بدبینی مردم به نظام و انقلاب می‌شود عنوان کرد: امنیت سلامت باید در شهر و بخش توسط مسوولان ذی‌ربط اعمال شود تا مردم با آرامش زندگی کنند.

وی اذعان کرد: در هفته اخیر هر چند قابل پیش‌بینی بود زنگ خطر به صورت جدی به صدا در آمد و اگر همه مردم و مسوولان پای کار نباشند وضعیت در شهرستان کهگیلویه بدتر خواهد شد.محمدطاهر طیب‌زادگان مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در این نشست گفت: کنترل بیماری کرونا سخت‌ترین روزهای خود را در شهرستان کهگیلویه و شهر دیشموک در حال افزایش صعودی این بیماری است.

طیب‌زادگان گفت: اگر مردم در دیشموک پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند مرکز بهداشت جوابگوی پذیرش بیماران کرونایی نخواهد بود هر چند تا الان از نظر پذیرش با تمام سختی‌ها مشکلی نداشته‌ایم.

مدیر شبکه بهداشت درمان کهگیلویه گفت: تجمعات در مراسمات دیشموک باید محدود شود می‌دانیم که وقتی عزیزی را از دست می‌دهند نمی‌تواند شرکت نکنند اما مجبور به رعایت قوانین و مصوبات ستاد کرونا در جهت جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در منطقه دیشموک با اعمال محدودیت‌ها هستیم.وی یادآور شد: در شهر دیشموک باید تجمعات بیش از 15 نفر نداشته باشیم و تردد خودرویی در شهر دیشموک کنترل شود.

وی از طرح شهید قاسم سلیمانی توسط سپاه شهرستان خبر داد و گفت: این طرح در جهت جلوگیری از ویروس کرونا بسیار تاثیر گذار است و امیدوارم این طرح در همه مناطق شهرستان کهگیلویه اجرایی شود.

طیب‌زادگان به برگزاری مراسمات عزا و عروسی اشاره کرد و گفت: امیدوارم دستگاه قضا و نیروی انتظامی با جدیت بر برگزار کنندگان این مراسمات برخورد کند تا برای دیگران درس عبرت باشد.

صفا حبیبی بخشدار دیشموک هم گفت: متاسفانه وقتی ما که مسوول هستیم در مراسمات شرکت می‌کنیم چه انتظاری هست که مردم شرکت نکنند.

حبیبی گفت: متاسفانه دورکاری ادارات تبدیل به تفریح کاری ادارات گردیده و متاسفانه کارمندان ادارات به جای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در منطقه با تجمع دورهمی باعث انتقال ویروس خواهند بود.وی اذعان کرد: همه مسوولان و مردم باید در قطع زنجیره‌ای کرونا  تعامل و همکاری داشته باشند و در مسئله مدیریت هوشمندانه محدودیت‌ها نظارت لازم را داشته باشیم.

حبیبی از همه مردم و مسوولان خواست تا با تعامل با مسوولان در جهت ریشه کنی این بیماری و قطع زنجیره‌ای کرونا در راستای رفع مشکلات تمهیدات لازم را به کار بگیرند.وی با اشاره به آسفالت نبودن محوطه خدمات جامع سلامت دیشموک و همچنین فاقد آمبولانس بودن از طیب‌زادگان خواستار رفع این مشکلات شد و عنوان کرد: مصوبات این نشست از امروز با همکاری دستگاه قضا، نیروی انتظامی و بسیج با تعامل مردم عملیاتی خواهد شد.

اتاق اصناف جهت ضمن تعطیلی مغازه‌های مصوب شده در ستاد کرونا، مغازه‌ها و صنف‌هایی که تعطیلی آنها بلامانع است در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضا پلمب گردند.در پایان با تعامل همه دستگاهها مقرر شد تمام مراسمات عزاداری از ساعت 9تا 11 برگزار شود.

در راستای قطع تردد مسیر خوزستان به اسفندان مصوبه‌ای اتخاذ گردید و در صورت تردد خودروها از خوزستان با اعمال قانون جریمه شوند.

انتهای پیام/82027

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول