اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

نشریه صهیونیستی: نتانیاهو و بن‌سلمان درباره تشکیل جبهه واحد علیه ایران صحبت کردند

یک نشریه صهیونیستی به نقل از مقامات سعودی مدعی شد که نخست‌وزیر این رژیم و ولی‌عهد سعودی طی دیدار در خاک عربستان، درباره تشکیل جبهه واحد علیه ایران رایزنی کردند.

نشریه صهیونیستی: نتانیاهو و بن‌سلمان درباره تشکیل جبهه واحد علیه ایران صحبت کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که رژیم سعودی خبر دیدار «محمد بن سلمان» ولی‌عهد ریاض با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را تکذیب کرده اما منابع سعودی از روز گذشته تا کنون بارها بر این قضیه صحه گذاشته و جزئیات بیشتری از این دیدار افشا کرده‌اند.

نشریه عبری‌زبان «اسرائیل هیوم» امروز (سه‌شنبه) گزارش داد، مقام‌های ارشد سعودی می‌گویند موضوع اصلی دیدار و رایزنی نتانیاهو با بن‌سلمان، تشکیل جبهه واحدی علیه ایران در آستانه روی کار آمدن احتمالی دولت «جو بایدن» در ایالات متحده آمریکا است.

بر این اساس، مقام‌های سعودی مذکور که ادعا می‌کردند از جزئیات دیدار نتانیاهو و بن‌سلمان مطلع بودند، به این نشریه گفتند که ریاض مطمئن است بایدن و مشاورانش از هم‌اکنون طرحی برای توافق هسته‌ای آتی با ایران آماده کرده‌اند و می‌خواهند آسیبی که ممکن است از آن ببینند را به حداقل برسانند.

به نوشته وبگاه «عاروتص‌شوع» به نقل از این گزارش، آنها همچنین گفتند که سلطنت سعودی به اسرائیل به چشم مهم‌ترین شریک خود در تلاش‌هایش برای مهار کردن تهدید ایران می‌نگرد.

روز گذشته شبکه‌های رادیویی کان و گالاتز گزارش دادند که نتانیاهو و «یوسی کوهن» رئیس موساد شب گذشته به صورت مخفیانه به عربستان سعودی سفر کرده و با بن‌سلمان در شهر «نئوم» دیدار کردند.

«یواف گالانت» وزیر آموزش رژیم صهیونیستی نیز با تایید دیدار نتانیاهو و بن‌سلمان در خاک عربستان، این دیدار و علنیی شدن آن را حائز اهمیت بسیار بالایی دانست.

بعد از آن بود که یک منبع سعودی در گفت‌وگو با نشریه «وال‌استریت ژورنال» خبر داد نتانیاهو و بن‌سلمان درباره موضوعات حول ایران و همچنین توافق سازش بین ریاض و تل‌آویو صحبت کرده‌اند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول