اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

آخرین وضعیت کرونا در خراسان‌جنوبی/ دورهمی‌های خانوادگی همچنان کانون کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هم‌اکنون ۳۷۱ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری‌اند که ۲۳۶ نفر آن‌ها مبتلا به کرونا هستند.

آخرین وضعیت کرونا در خراسان‌جنوبی/ دورهمی‌های خانوادگی همچنان کانون کرونا

محمد دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزری فارس در بیرجند در خصوص آخرین وضعیت مبتلایان به کرونا در استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۱ آزمایش جدید از افراد مشکوک به کرونا در استان گرفته شد که نتیجه ۱۸۳ آزمایش مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه از مجموع بیماران جدید ۳۹ بیمار بستری و ۱۴۴ بیمار سرپایی هستند، بیان داشت: از بیماران شناسایی شده ۴۸ نفر از بیرجند، ۲۵ نفر فردوس، ۳۴ نفر قاین، ۲۰ نفر طبس، ۱۶ نفر نهبندان، ۱۳ نفر درمیان، شش نفر سربیشه، ۹ نفر سرایان و سه نفر از خوسف هستند.

هم‌اکنون ۳۷۱ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری‌اند که ۲۳۶ نفر آن‌ها مبتلا به کرونا هستند

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مطرح کرد: هم‌اکنون ۳۷۱ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری‌اند که ۲۳۶ نفر آن‌ها مبتلا به کرونا هستند.

دهقانی اضافه کرد: از مجموع بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان، تعداد ۵۰ نفر در بخش‌های آی سی یو بستری‌اند که متأسفانه حال ۱۲ نفر آنان وخیم است.

در ۲۴ ساعت گذشته ۹ نفر دیگر در استان در اثر ابتلا به کرونا فوت کردند و مجموع فوتی‌ها به ۵۵۷ نفر رسید

 

وی تبیین کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۹ نفر دیگر در استان در اثر ابتلا به کرونا فوت کردند که با احتساب این آمار مجموع فوتی‌های کرونا در استان به ۵۵۷ نفر رسید.

۶۷.۲ درصد موارد جدید ابتلا در استان انتقال خانوادگی و تنها  ۴.۹ درصد به دلیل حضور در اجتماع بوده است!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در بخش دیگری از سخنانش مطرح کرد: براساس بررسی‌های انجام شده از ابتدای مهر امسال با شروع پیک سوم کرونا ۶۷.۲ درصد موارد جدید ابتلا در استان انتقال خانوادگی، ۳.۸ درصد دارای سابقه مسافرت، ۲۴ درصد آلودگی در محل کار و ۴.۹ درصد به دلیل حضور در اجتماع بوده است.

دهقانی با اشاره به اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز، عنوان کرد: محدودیت حضور کارمندان در ادارات، محدودیت تردد بین شهری و درون‌شهری در شهرهای قرمز رنگ و محدودیت فعالیت مشاغل از جمله محدودیت‌های اعمال شده است.

وی تصریح کرد: درخصوص ادارات و سازمان‌ها در شهرهای قرمز فقط یک سوم از کارکنان در محل کار حضور پیدا می‌کنند، در شهرستان‌های نارنجی تا ۵۰ درصد و در شهرستان‌های زرد تا دوسوم کارکنان در محل کار حاضر می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان داشت: بر اساس رنگ‌بندی در شهرستان‌های قرمز از اول آذر به مدت دو هفته به جز گروه شغلی یک، تمامی مشاغل دیگر اجازه فعالیت ندارند، در شهرهای با رنگ نارنجی گروه شغلی یک و دو و در شهرهای زرد هم گروه‌های شغلی یک، دو و سه اجازه فعالیت دارند همچنین فعالیت‌های آموزشی فرهنگی فقط در شهرهای زرد اجازه فعالیت دارند.

دهقانی در خصوص محدودیت تردد خودروها در شهرهای با رنگ قرمز و نارنجی، گفت: از ابتدای آذر ماه به مدت یک ماه خروج خودروها با پلاک بومی و ورود خودروها با پلاک غیربومی به این شهرستان‌ها ممنوع و در شهرستان‌های قرمز رنگ از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح هرگونه تردد خودروها در داخل شهر، ممنوع است.

انتهای پیام/3403/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول