اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

توزیع مرغ گرم در بازار چهارمحال و بختیاری از فردا

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با هماهنگی صورت گرفته با اتحادیه مرغداران استان از صبح فردا مرغ گرم در بازار استان توزیع می‌شود و مردم نگرانی بابت تامین مرغ نداشته باشند.

توزیع مرغ گرم در بازار  چهارمحال و بختیاری از فردا

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری الله‌کرم نصیری ۴ آذرماه در جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم بازار به‌ منظور کنترل قیمت مرغ در بازار استان گفت: مشکل کمبود مرغ که در روزهای اخیر در استان شکل گرفت، مشکلی در گستره ملی بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مشکل کمبود مرغ در استان وجود ندارد و کمبودی که در بازار طی روزهای اخیر مشاهده شده است ناشی از مهار افزایش قیمت مرغ بود چرا که مرغدارای‌ها تلاش داشتند تا تولیدات خود را به قیمت کشوری توزیع کنند که در برابر آنها مقاومت شد.

نصیری با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان، تصریح کرد: هم‌اینک ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار جوجه‌ریزی در مرغدارای‌های استان انجام شده است و در آبان نیز یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده که این موضوع حاکی از تامین مرغ موردنیاز در استان است.

وی از توزیع ۴۰ تن مرغ منجمد یارانه‌ای با قیمت مصوب برای تنظیم بازار مرغ و جبران کمبود در این حوزه خبر داد و یادآور شد: مرغ‌های منجمد با محوریت فرمانداری‌ها از امروز وارد بازار و توزیع می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه مرغدارانی که مرغ با وزن مناسب جهت عرضه را برای کشتار توزیع نکنند به تعزیرات حکومتی جهت برخورد قانونی معرفی می‌شوند، تاکید کرد: همچنین علاوه بر برخود قانونی این مرغداران در نوبت بعدی مجوز جوجه ریزی و واکسیناسیون نخواهند داشت.

نصیری با اشاره به اینکه عرضه و تقاضا و به دنبال آن قیمت مرغ در روزهای آینده به تعادل خواهد رسید، تاکید کرد: نیاز است بسیج با حضور در کشتارگاه‌ها و نظارت بر نحوه توزیع مرغ در کنار دستگاه‌های نظارتی قرار بگیرد.

لازم به ذکر است، پس از پایان جلسه بلافاصله، کارگروهی متشکل از کارشناسان سازمان جهادکشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و دفتر امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری تشکیل شد، در این کارگروه بر اساس سیاست‌های های تنظیم بازار قیمت واقعی مرغ مشخص و جهت نظارت بیش‌تر به دستگاه‌های نظارتی اعلام شد.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول