اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

کمربندی نسیم شمال روز چهارشنبه افتتاح می‌شود

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: کمربندی نسیم شمال که عملیات مرمت، زیرسازی و روسازی آن از حدود یک سال پیش آغاز شده بوده بود صبح روز چهارشنبه (۵ آذرماه) افتتاح می‌شود.

کمربندی نسیم شمال روز چهارشنبه افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از  قزوین، علی فرخزاد، معاون عمرانی استاندار قزوین، با بیان اینکه مراحل تعمیر و بهسازی جاده کمربندی نسیم شمال تقریباً به اتمام رسیده است اظهار داشت: کمربندی نسیم شمال که عملیات مرمت، زیرسازی و روسازی آن از حدود یک و نیم سال پیش آغاز شده بوده بود صبح روز چهارشنبه (5 آذرماه) افتتاح می‌شود و از این زمان بارگزاری ترافیکی روی این کمربندی از سر گرفته می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر فقط کشیدن خط وسط این کمربندی و نصب میخ‌های زرد چشم گربه‌ای باقی‌مانده که ظرف امروز و فردا به پایان خواهد رسید. البته در این مرحله فقط فاز اول این مسیر که 1700 متر مسافت دارد افتتاح می‌شود و فاز دوم کمربندی که تا تقاطع شهر اقبالیه (سلطان‌آباد) ادامه پیدا می‌کند، احتمالاً تا پایان آذرماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرخزاد با اشاره به میزان پیشرفت بالای فاز دوم این کمربندی ادامه داد: بخش بتن‌ریزی فاز دوم این کمربندی انجام شده، ولی با توجه به بارندگی‌های اخیر آسفالت آن هنوز انجام نشده است.

معاون استاندار قزوین با یادآوری اینکه تعمیر و بهسازی این جاده کمربندی یکی از مطالبات مهم مردم قزوین و سایر استان‌های کشور بوده است گفت: با توجه به کامل نبودن رینگ شهری قزوین جاده نسیم شمال که در اصل جاده تردد شرکت گاز بوده، به تدریج به کمربندی جنوب شهر قزوین تبدیل شد که بیشترین تردد از آن انجام می‌شد.

فرخزاد با اشاره به تخصیص 32 میلیارد تومان اعتبار توسط شهرداری قزوین و اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای برای اصلاح این مسیر راهبردی افزود: با توجه به ورود به‌موقع دستگاه قضائی در راستای احیای حقوق عامه بهسازی و نوسازی این جاده کمربندی به هر ترتیب در اردیبهشت ماه سال 1398 آغاز شد و پس از کش‌ و قوس‌های فراوان و تاخیرهای زیادی که در روند ساخت این کمربندی ایجاد شد در نهایت از روز چهارشنبه شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه 5 محور مواصلاتی شهر قزوین را به خاطر محدودیت‌ّهای هوشمند کرونایی مسدود کرده‌ایم، افتتاح این کمربندی می‌تواند کمک زیادی به ما برای پخش بار ترافیکی در سطح شهر قزوین کند و استفاده از آن به عنوان مسیر جایگزین محورهای انسداد یافته در دستورکار قرار دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول