اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

افتتاح فاز نخست پروژهٔ نسیم شمال/ کارشناسان معتقدند این پروژه در آینده با مشکل مواجه خواهد شد

یکی از اعضای شورای شهر قزوین از افتتاح فاز نخست پروژهٔ نسیم شمال قزوین در نیمهٔ نخست هفتهٔ آتی خبر داد، این درحالی است که وی معتقد است همچنان این پروژه نقایص و انتقاداتی دارد.

افتتاح فاز نخست پروژهٔ نسیم شمال/ کارشناسان معتقدند این پروژه در آینده با مشکل مواجه خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جادهٔ نسیم شمال در یک دهه گذشته به یکی از دغدغه‌های مهم ترافیکی مردم قزوین تبدیل شده است. این جاده توسط شهرداری قزوین احداث شد، اما به‌دلیل اتصال محور اتوبان زنجان به کمربندی شرقی و جنوبی قزوین، حکم یک جاده کمربندی را پیدا کرد و مسافران، گردشگران و حتی رانندگان ترانزیت از این جاده استفاده می‌کردند. این جاده چون زیرساخت مناسبی برای چنین ترافیکی نداشت، به‌شدت دچار آسیب شد و خرابی مسیر آن همواره نقل محافل رانندگان ترانزیت و مسافرانی بود که از قزوین عبور می‌کردند. علاوه بر مشکلات عبور و مرور شهروندان، انتقال یک تصویر بد از شهر قزوین در ذهن مسافران باعث شد تا مطالبهٔ جدی مردم قزوین بهسازی محور نسیم شمال باشد.

در ابتدا اختلاف میان شهرداری قزوین و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نپذیرفتن بهسازی جاده باعث شد که هیچ دستگاهی مسؤولیت آن را برعهده نگیرد. در نهایت مقرر شد این جاده با مشارکت هر دو دستگاه و توسط شهرداری قزوین بهسازی شود.

محسن حق‌شناس، عضو شورای شهر قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین در ارتباط با افتتاح این محور گفت: پروژهٔ نسیم شمال یکی از خواسته‌های به‌حق مردم قزوین بود که از ابتدای شروع به کار شورای پنجم، درخواست‌های مکرری برای اصلاح وضعیت این جاده داشتند.

وی افزود: متأسفانه خیابان نسیم شمال به‌عنوان لکهٔ ننگی در قزوین بود، زیرا حکم کمربندی را پیدا کرده و ماشین‌های سنگین و سبکی از این جاده عبور می‌کردند اما متأسفانه زیرساخت نامناسب این جاده بازخورد بسیار بد و ضعیفی از شهر و مدیریت شهری قزوین را به رخ مسافرین، گردشگران و اهالی شهر می‌کشید.

حق‌شناس ادامه داد: سال گذشته اعتبار قابل توجهی بابت سرمایه‌گذاری در این پروژه در نظر گرفته شد، اما هماهنگی‌های بین دستگاهی برای بستن جاده‌ای که نقش محوری در استان دارد قدری سخت و پیچیده بود و موجب به‌وجود آمدن مشکلات عدیده‌ای می‌شد که این امر میسر نشد.

این عضو شورای شهر قزوین اظهار کرد: فضای کرونایی، تعطیلی مدارس و کاهش ترددها توانست کمکی باشد تا جایگزینی برای این مسیر در نظر گرفته شود و این پروژه در سال ۹۹ آغاز شود و پس از ماه‌ها فعالیت، نیمهٔ نخست هفتهٔ آتی فاز نخست آن به بهره‌برداری خواهد رسید، امیدواریم عملیات قطعهٔ دوم پروژهٔ نسیم شمال نیز نهایی و به‌زودی تحویل مردم شود.

این مسؤول بیان کرد: با توجه به بازدیدی که از این پروژه داشته‌ایم و با توجه به نظر کارشناسان و متخصصان، نحوهٔ اجرای این پروژه نیاز به مطالعات بیشتری داشت و اکنون این نگرانی وجود دارد که در اثر تردد ماشین‌های سنگین این پروژه دچار مشکلات جدی شود و پس از مدتی مجدداً نیاز به ترمیم داشته باشد.

وی یادآور شد: مشکل جدی در جادهٔ نسیم شمال، دست‌اندازهای نامناسب و ترک‌های شدیدی بود که شهرداری مکرر برای این جاده هزینه کرده بود، اما به‌دلیل نداشتن زیرساخت‌های مناسب جاده‌ای، مجدداً دچار مشکل شده بود.

 حق‌شناس در ادامه تأکید کرد: از ابتدا نسیم شمال جادهٔ دسترسی شرکت گاز بوده و مخصوص تردد نبود، زیرا از ابتدا از منظر جاده‌ای به‌صورت اصولی طراحی و ساخته نشده بود و هر میزان شهرداری برای این مسیر هزینه کرده و آن را روکش آسفالت می‌کرد، مجدداً با چند بارندگی و در عرض یک الی دو ماه از بین می‌رفت و مردم از این مسئله شاکی بودند.

وی اضافه کرد: کارشناسان طی بازدیدی که در خلال کار از این پروژه داشتند، عنوان کردند که این پروژه در آینده با مشکل مواجه می‌شود، ما نیز این نظرات را به مسؤولین پروژه و سازمان همیاری شهرداری منعکس کردیم، که آنان مسؤولیت پروژه را پذیرفتند.

این مسؤول در پایان مطرح کرد: تا این مرحله ۱۷ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول